Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - JUL ZOE 240

#1
Hei,

Som tittel sier.

Jeg fikk tilbud på 2000 for kun ansvar med 40 % hos JBF (som er beryktet for gode bilforsikringer) for en 2008 reva.

Det utgjør en del når jeg fikk tak i bilen for 5000. De skulle også vite når jeg tok motorsykkellappen siden den var registrert som tung motorsykkel. Men det skal skulle man ikke trenge da man kan kjøre disse på vanlig B-lapp.

Bilen har jo ikke noe verdi lenger, men blir forsikringen en så stor andel pga. fare for å skade andre, pluss at den er registrert som motorsykkel?

Har til sammenligning en 2015 zoe med full kasko og uendelig kjørelengde forsikret der til 7500 årlig.
#2
Zoe / Blå lakk på Renault-symbol flasser av
tirsdag 19. juli 2016, klokken 10:31
Hei,

Fra jeg fikk bilen til plastikken/filmen/lakken som beskytter Renault-merket på bilen begynte å flasse av tok det 2-3 måneder. Nå har det snart gått et år og ganske mye foran er borte, men det går saktere bort nå. Snakket med en som hadde noe lignende på et ladestopp men ikke i like stor grad som meg (det var kommet bobler under plasten). Det virker som at det kun er denne filmen/plasten som er skadet og ikke selve merket under. Er det en lur måte man enten kan fjerne hele plasten/filmen, eller få lagt på nytt? (blått ser tross alt best ut da det matcher med fargen i lyktene).

Legger ved bilder av både frontmerket og merket bak (bilen ikke vasket bak på en stund).

Noen med lignende erfaring?

#3
Zoe / Rundet 1000 km med R240 diverse spørmål
lørdag 24. oktober 2015, klokken 14:19
Hei folkens!

Jeg har da rundet 1000 km på en uke, bilen har fungert ypperlig. Jeg bruker bil mye da jeg lang vei til jobb (nesten 11 mil daglig) pluss diverse andre turer.

Jeg har bøttelader og siden denne ikke kan justeres på effekten ender jeg med å ta strømmen hjemme der det er lagt opp med 10 A kabel og sikring, tror jeg. Jeg løser dette ved å lade på en offentlig saktelading om natten, men må da gå et kvarter på morgenen, noe som ikke er optimalt.

Hvor mye koster det å få lagt opp en egen kurs på 16 A med sikring og 10 meter kabel?

De dagene jeg er på jobb er jeg avhengig av å lade fult batteri om natten da det ikke er tilgang på lading på jobb foreløpig. Jeg har rundt 25 % (21-29 %) igjen på batteriet etter å ha kjørt frem å tilbake til jobb (11 mil).

Strekningen består av litt motorvei (110) mye 80 sone og en del 50-60 sone. Jeg ligger på et forbruk på 14.7 hvis jeg kjører med eco på og tar det litt mer med ro. Til vanlig gjør jeg ikke det, og de 300 siste km  ligger gjennomsnittlig forbruk på 15,7 tilsvarende omtrent 15 mil rekkevidde (23,3/15,7=148,4).

Virker dette fornuftig og riktig regnet? Fordi avstandsestimereren sier som regel at det er 130 km forventet rekkevidde når batteri er 100 %.

Hva baserer denne seg på? siste 100 km kjørte? 200? 1000?

En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg får opp i displayet momentan effekt trukket? Jeg hadde det en liten periode men så forsvant det uten at jeg vet hvorfor. På samme plass står det nå hvor langt bilen har gått totalt og et annet tall som jeg ikke vet hvorfor står der, men dette er ca. 8 km under det bilen har kjørt totalt.

Jeg skal få lagt ut noen bilder i løpet av dagen som viser noe fra kjørecomputeren og diverse annet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA