Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - vichingo

#1
Har hatt en e2008 som leiebil i Sverige denne helgen og skulle levere den tilbake med min 80% ladet batteri. Prøvde på 3 ulike 150/300 kW hurtigladestasjoner (Q8, Cirkle K og en annen), og ingen av dem ga mer enn mellom 20 og 30 kW lading - var alene da jeg startet. Det var et par grader, og de to første forsøkene var med relativt kald bil, siste forsøk etter 30 min motorveikjøring.
På vår «gamle» i3 har jeg alltid oppnådd mellom 40-50 kW på hurtigladere når jeg starter lading et sted mellom 0 og 50% igjen.
Er det en feil på den aktuelle leiebilen, har Sverige strupet maks effekt, eller er det bare slik for Peugeot e2008?
#2
BMW i3 / Rødblinkende ladeport i morges - hvordan feilsøke?
onsdag 06. januar 2016, klokken 14:08
Bilen det gjelder er i3 - ny i november 2015. Bruker BMW 16A Wallbox pure på egen sikringkurs og underfordeling uten andre strømforbrukere.
Kontakten stod helt inne i ladeporten, men det blinket rødt da jeg låste opp bilen i morges. Jeg nappet ut kontakten fra ladeporten og puttet inn på nytt, og da begynte den å blinke blått og lade, men dette ble bare gjort som test - måtte jo kjøre bilen til jobb.

I følge kona begynte den å blinke blått da hun plugget inn og låste bilen i går kveld.

Forvarmingen stod på og virket tilsynelatende normalt, men bilen hadde bare drøyt halv rekkevidde etter nattens mislykkede lading. Blir spennende å se om vi klarer ettermiddagens ærender på andre siden av bomringen med gjenværende rekkevidde eller om vi ryker på et par bomringrunder med fossilbilen.

Er det noen måte å sjekke feillogg i bilen eller feilsøke på andre måter?

Er litt skeptisk til elbilkonseptet hvis man ikke kan stole på at "over natten-ladingen" fungerer som den skal.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA