Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Sutcivni

#1
Fikk nettopp en reklamemail: Vil du se nyheten ID.4 hos oss?

Min umiddelbare tanke var "no way".... De har siden 2014 slitt med appen(e), og får det ENNÅ ikke til på e-golf. Svært amatørmessig både løsning og support. Sikkert samme amatørmessige greiene på andre biler også da!!

Andre som tenker det samme? Tror de taper en del salg fremover på dette. Beklageligvis, for ellers var jeg fornøyd med e-golfen...
#2
Euniq 5 / Sikkerhetssele-varsling i bakseter?
tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:22
Er det bare meg som reagerer litt på at den varsler om at det ikke er satt på setebelter i baksetet, når de tre baksetene i midterste rad er tomme? (Altså er det ikke en vekt-sensor i baksetene, ellers virker den ikke?!)

Også driver den å piper og maser en god del hundre meter, før den går av. Litt plagsomt ;)
#3
Kjøpe elbil? / Kommende modeller med 7 seter?!?
lørdag 02. november 2019, klokken 21:26
Har fra før en 2010 model Hyundai SantaFe med 7 seter, og en E-golf. Vurderer å kutte ned til bare en bil, men kan ikke kutte e-golfen, da denne er den økonomiske. Og kan ikke kutte 7 seteren, da vi trenger den til langturer og slikt.

Hvilke alternativer kommer det neste året eller to, da det i praksis nå bare er Tesla S/X, Nissan E-NV200 og Maxus? Tesla S/X er for dyr, og Nissan har for lite rekkevidde. Når kommer en mellomting mellom disse med 7 seter?
#4
Kjøretips / Erfaring: Klepp - Bergen (El-Golf)
mandag 24. juli 2017, klokken 13:51
Alle skriver spørsmål her. Så da tenkte jeg heller å komme med litt informasjon.

Startet med 100%. Kjørte til Aksdal, fylte opp til omtrent 100% på Aksdal. Så kjørte jeg videre til Os, der jeg ladet til ca. 80%, og kjørte videre til Bergen. Her hadde jeg ca. 40-50% når jeg kom frem, og fant lader i Citipark garasjen jeg parkerte. Så hadde egentlig ikke trengt siste ladestoppen.

Når jeg kjørte hjem, startet jeg med ca. 90% i Bergen. Stoppet og ladet til 100% på Stord, og kom meg helt hjem på den ene ladingen med 8 km igjen.

Temperaturer Klepp - Bergen: 14-18 grader
Temperaturer Bergen - Klepp: 25-17 grader
Biltype: El-Golf (1 gen)
Airconditioning: På ca. 20-30 av turen. Resten av turen av.
Type: Kjørte mesteparten av turen på superduper energisparemodus. (Husker ikke hva den heter).
Last i bilen: Medium (2 voksne og 2 barn + Litt bagasje).
Total kost lading: ca 230kr (Kunne vært mindre, hadde jeg ikke pinglet ut med siste lading før Bergen).

Bilen gratis på ferjene. Gratis bompenger.... God deal :)

PS: Det var godt med ladere på veien. Så rekkeviddeangst var minimalt.
#5
Kjøretips / Klepp - Lyngdal t/r samme dag (med Zoe)
tirsdag 11. august 2015, klokken 10:42
Skal låne en Zoe av forhandler i helga, og lurte på å ta syretesten (Eier altså ikke en El-bil fra før, og er litt fersk).

Tenkte å kjøre fra Klepp til Lyngdal, for å ta med ungene på Sørlandsbadet. Altså full bil, i 158 km med Zoe en vei. Er litt opp og ned terreng den veien, og lurer på om jeg er optimistisk her?

Lurer også på lading. Kan man lade en Zoe på Grønn kontakt i lyngdal? Hvor mye vil det koste med "full tank"? Hvor lang tid tar det? (Forutsetter det da at forhandler sender med meg en spesial ladekabel?)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA