Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Havvo

#1
Hei, jeg har en 2 mnd gammel Polestar 2 med:

Midnight farge
Pluss pakke
Pilot pakke (ekte pixel led)
Performance pakke
Charcoal seter
Innsvingbart hengerfeste
Takstativ
Gummimatter på gulv og bagasjerom
Skjermbeskytter på skjerm
Klar folie rundt girspak
Originale ubrukte vinterdekk i samme utførelse som sommerdekkene

Jeg har kjørt bilen bare 800km. En tur fra Bergen til Stavanger og hjem igjen.

Vurderes solgt da jeg kanskje trenger en «høyere bil» pga prolaps i ryggen.

Mottar gjerne bud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Polestar 2 / Bruktpris Polestar 2
fredag 17. juni 2022, klokken 20:35
Hei, jeg har en helt ny Polestar 2 PP som er gått bare 800km. 2 mnd gammel. Tror jeg må tilbake til en «høyere bil» pga. prolaps. Er prisene på Finn realistiske? PS2 virker å være veldig lettsolgt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model 3 / 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34
Hvordan sjekker man eller vet hvilket batteri som er på den nye bilen? Er dette noe som kan sjekkes på forhånd, eller må man bare kjøpe ut bilen og ha flaks/uflaks?

Jeg kom over dette reknearket og det virker som det leveres ut biler med både 77 og 82 batteri helt tilfeldig:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HKarje2d3RNL76tZmi0t4empGUmB1dvl49wLRqyRmyQ/edit?fbclid=IwAR1YFSdOTZ8pMQbWUjrRQhNz7ztVI6DrqPwEyBFLmIJukU_iTFpAEhc2s-Q#gid=0
#4
ID.3 / Den store software tråden
onsdag 30. september 2020, klokken 13:54
Hei,

Jeg prøvekjørte ID3 i går. Ble imponert over all "hardware", men veldig skuffet over software. Spesielt navigasjonen. Dette var virkelig steinalder og minnet meg om en Tomtom fra 1990.

I denne tråden kan rykter og fakta om oppgraderinger og forbedringer i software diskuteres. Slik jeg har skjønt kommer OTA på ID3?

Hvilken kartleverandør bruker VW? Google maps? Her mangler jo egentlig alt:

Forbruk, batteristatus ved ankomst, forslag til hurtigladere underveis, live traffic, satelittkart osv osv. Hva kommer og hva kommer ikke.

Zoom inn og ut på kart i dagens modell var også hakkete og lite responsiv. Jeg ble ganske forbauset over at VW er så langt bak Tesla og Polestar på infotainmentbiten.

Noen som vet hva som skal forbedres og hvilke OTA som jobbes med?
#5
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Foliering i Bergen
lørdag 16. november 2019, klokken 11:23
Hei, jeg får levert en hvit Model 3 om en liten måned i Bergen. Kona vil helst ha en annen farge og jeg kan i tillegg tenke meg en form for lakkbeskyttelse. Har noen tips til seriøse og flinke firma som kan utføre en slik «helfoliering»? Hva ligger noe slikt på i pris?
#6
Kjøpe elbil? / Langtur med Polestar 2 vs Tesla Model 3
onsdag 06. november 2019, klokken 14:05
Hei, det står nå mellom disse to bilene for min del. Det blir bil nr1 og må derfor også fungere på langtur. Hovedsakelig mellom Bergen og Ålesund. Hvor mye verre er det å kjøre denne strekningen med en bil som ikke kan bruke Tesla SC enn med en Tesla Model 3? Liker Polestar best, så vil helst ha den.

Må også fungere på denne strekningen om vinteren.
#7
Model S 2013 - 2022 / Bergen - Ålesund med S85
søndag 07. april 2019, klokken 22:23
Hei, jeg sitter og studerer ladekartet. Fra siste ladestasjon til destinasjon er det 312km. Er dette i grenseland med en s85? Hvis tilfelle, kan man ikke kjøre den raskeste og beste veien mellom Bergen og Ålesund.. Hva med vinterstid? Setter pris på erfaringer med denne strekningen.
#8
Hei,

Jeg ser Model S begynner å komme til ganske overkommelige priser brukt nå. Hvis jeg skal kjøpe en av disse til 300-400k, hva bør jeg se etter? Jeg synes alle ser nokså like ut?

https://www.tesla.com/no_NO/used
#9
Tesla / Rekkevidde Tesla model S 75D på vinterstid
torsdag 09. november 2017, klokken 10:33
Hei,

Jeg planlegger en tur fra Bergen til Ålesund. Det er supercharger i Sandane. Dette er 265km fra Bergen. Vil dette gå fint under "alle forhold" ? Dvs minusgrader? Jeg har ingen erfaring med Tesla på langtur.
#10
Jeg er spent på å høre ulike erfaringer til sammenligning. Er forventet rekkevidde basert på historisk kjøremønster?
#11
Kjøpe elbil? / Er denne Leaf'en et greit kjøp?
fredag 07. august 2015, klokken 19:17
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60481274&searchclickthrough=true


Jeg har reservert denne til mandag. Batteriet viser 12 streker og er sikkert dermed i god stand?

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Jeg har 400V 16A type 2 boks i garasjen. Får jeg da nytte av 6,6 KW laderen? hvor lang tid vil det anslagsvis ta å lade fra null til full?

Bilen har ikke hurtiglader. Når kom hurtiglader i Leaf?

Og heller ikke varmepumpe? Jeg tror dette er en Visia modell. Er det en stor ulempe å ikke ha varmepumpe?
#12
Jeg har aldri hatt elbil før og kjøpte min første elbil i går:


Helt ny sort Nissan Leaf Tekna europeisk modell fra parallellimportør. Betalte 199 tusen ferdig registrert med husholdnings-ladekabel og type 2 32A ladekabel.


Så til tema:

Burde jeg ventet med å kjøpe siden det kanskje er ny modell like rundt hjørnet? Kanskje er svaret ja, men jeg gadd ikke å vente. Føler at 199 tusen for en helt ny bil som har lang nok rekkevidde til å dekke mitt daglige behov er en god handel.

Hvorfor vente på neste modell hvis dagens modell kan dekke mitt behov i forhold til kjøremønster?

På bilen min er det 5 års garanti på batteriene og 3 år på resten av bilen. Dette er etter min vurdering sikkert nok siden jeg har skjønt det slik at feilprosenten på Nissan Leaf er latterlig lav?

Valget stod mellom Leaf og Soul. De fleste tester bikker i Soul sin favør, men personlig likte jeg bedre å kjøre Leaf. Sittestilling, gode seter, stort bagasjerom og gode bakseter gjorde at jeg valgte Leaf. Soul hadde litt for lite bagasjerom til at jeg fikk barnevognen vår baki. I leaf gikk det uten problemer.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA