Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - erlanddf

#1
Model S 2013 - 2022 / Verdiforringelse pga skade
mandag 04. april 2016, klokken 20:37
Lang historie kort: En fører brøt vikeplikten og jeg klarte ikke stoppe. Det ble skader på høyre side foran, og tilbakemeldingen fra DK i dag etter måling av chassis at det ikke er skader eller forskyvelse av bærende konstruksjoner eller forstilling. Kun "kosmetisk". Likevel snakket de om at dette fort likevel ville beløpe seg til 150-200k. Uansett så har jo bilen vært skadet og det er noe jeg må opplyse om ved et evt salg.

Jeg har tenkt å kreve dette potensielle tapet/verdiforringelse dekket. Spørsmålet er hvor mye den evt taper seg og hvordan jeg kan bevise/sannsynliggjøre det? Har noen her gjort tilsvarende? Hvor mye mindre ville dere evt betalt for en skadet bil? Se bilder av skaden nedenfor.

Bilen er en P85+ fra mars 2014 som nå har gått 56000. Har alt utstyr unntatt 7-seter og autopilot.
#2
Model S 2013 - 2022 / Dustete service-system hos Tesla
fredag 13. november 2015, klokken 11:50
Skulle levere bilen på service i tillegg til fix av en del garantipunkter. Timen hadde jeg ventet på siden juli og feilene var også meldt inn for lenge siden (bla titaniumplate og dugg i ryggelys). Ble ringt opp på onsdag ettermiddag og trodde det var ifm mailen jeg hadde sendt til service-mailen deres, men den mailen hadde de ikke sett. Forøvrig hadde de ikke sett den før idag når jeg spurte de, den var arkivert uten behandling (som sikkert har skjedd tidligere når jeg ikke har fått svar). Personen jeg snakket med var hyggelig han, men kunne allerede på onsdag fortelle at plata og dug fikk de ikke gjort noe med. De var tomme. Da var det bare å bestille ny time og da får de sikkert ikke tatt begge da heller. Er det rart det er ventetid på time når de aldri blir ferdige med bilene og har systemer som allokerer deler? Blir som å gå til frisøren og ta nakken den ene uken, på sidene den neste og den 3dje uken oppå hodet, og hver gang må det settes opp time....
Nok om det.

Kom inn på morgen idag og henvendte meg som vanlig til "resepsjonen", blir så sittende i 10min hvorpå Mr. Serviceman kommer og henter meg. Blir sittende å gå gjennom smørbrødlista, systemet fremstår som uoversiktlig/ulogisk så ting tar tid. Enden på visa er at det tok totalt 50 minutter fra jeg kom inn døra til jeg dro derfra. Hva faen skjedde med "Hei, har time på service. Her er nøklene. Hadet fint" som tar maks 5 minutter andre steder?? Lurer på hvem som har pønsket ut dette idiotiske systemet...

Hadde det ikke vært for at det er fantastisk bil å kjøre og økonomien i elbil så hadde jeg solgt den for lengst. Litt utblåsning fra min side som måtte ut...  :)
#3
Model S 2013 - 2022 / For lite luft?
fredag 02. oktober 2015, klokken 18:53
La merke til at dekkene så slike ut når jeg parkerte idag. Er det tegn på for mye luft eller er det noe med camber?
#4
Turer i Norge. / TMS På tur: Sandvika - Beitostølen t/r
mandag 28. september 2015, klokken 21:23
Har leid hytte på Beitostølen onsdag-fredag denne uken og tenkte jeg skulle planlegge litt.
Slik været og progonosene ser ut bør sommerdekk fungere greit.

Når det gjelder lading tenkte jeg å ha relativt fulle batterier på onsdag og kjøre den lille omveien om SC på Gol opp/ned og benytte Type2 på Beitostølen. Jeg må toppe batteriene på Gol på vei hjem da jeg drar rett på min egen hytte i Nannestad hvor jeg ikke får ladet. Dessverre er jeg litt bekymret for Riksvei 51 over Golsfjellet siden den ligger ganske høyt, men det spås jo lite frost og relativt varmt vær.

Noen tanker rundt denne turen? :)
#5
Model S 2013 - 2022 / P85 har fått nedjustert effekt
torsdag 03. september 2015, klokken 20:25
Har en mars 2014 P85+ og for to uker siden fikk jeg noe trøbbel med bilen og den ble da tatt inn og fikk byttet kontaktor, noe blanket-greier, fikset irr på noe poler og annet småtteri. Før dette var bilen hissig og kw-meteret makset seg i toppen helt til jeg var ned mot 100-120 km typical igjen på batteriet. Da merket jeg redusert effekt og etterhvert kom de den blå begrensningen i effekt inn og startet på 320kw.

Etter at jeg fikk bilen har jeg merket at selv med 250km typical igjen på batteriet så stopper kw-meteret nøyaktig på 320kw akkurat som om det er låst der og bilen føles ikke like hystersk som den gjorde før. Den stopper nå på 320 uansett hvilken fart jeg starter aksellerasjonen.

Har bilen min blitt nedjustert? Hvor på kw-meteret makser andre P85'er ut?

Følte meg rett og slett litt snytt istad... :'(
#6
Model S 2013 - 2022 / Installasjon av DR650-2CH
onsdag 02. september 2015, klokken 14:19
Tenkte jeg skulle forsøke å gjøre dette selv med "manualen" fra Teslafied, men hvor får jeg tak i coax-pluggen? Hvorfor fjerne den originale?

http://www.dmtonline.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=1499&GroupID=&SubGroupID=&Sub1GroupID=&menu=0&submenu=0&lang=da&groupCheck=
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / 100kwh Clever-kort for Danmark
onsdag 26. august 2015, klokken 12:03
Kjøpte et 100kwh forhåndsbetalt Clever-kort for bruk lading i Danmark, men fikk aldri bruk for det. Kortet er kjøpt i midten av juli 2015 og er gyldig ett år (hvis jeg ikke husker feil).

Kortet kostet i overkant av 600,- og selges for 450,- ferdig prutet.
#8
Model S 2013 - 2022 / Audi på SC?
tirsdag 25. august 2015, klokken 21:25
Står en Audi A3 (tror jeg) fra Avis og lader på Lier SC syd nå. Noen som vet hvordan det har seg? Trodde det bare var Tesla med forhåndsbetalt tilgang som kunne det?
#9
Model S 2013 - 2022 / Dårlige bremser?
mandag 17. august 2015, klokken 11:16
Var ute og kjørte på lørdag og måtte ta en nødbremsing. Jeg vet jeg bremser på skivene ca 3-4 ganger pr dag
slik at det ikke skal vært noe særlig belegg på dem. Når jeg da sto på bremsene klarte jeg ikke å blokkere slik at ABS slo inn, og det var bare såvidt jeg klarte å stoppe i tide. Det skal vel ikke være slik?

Har også ellers lagt merke til at jeg synes bremsekraftforsterkeren godt kunne hjulpet til mer. Når jeg kjører andre biler er det nesten så jeg skvetter når jeg bruker bremsen fordi det tar så godt.
#10
Model S 2013 - 2022 / Lading med Chademo-adapter
onsdag 12. august 2015, klokken 22:45
Testet Chademo-adapteret idag og fikk ca 13 mil på 40 minutter. Hadde ca 12 mil rated igjen (ca 30% SOC) når jeg startet ladingen. Lå rundt i underkant av 400 volt og litt over 100 ampere ved starten av ladingen. Etterhvert fikk jeg en melding i dashboardet med "Station Power Limited / Charge rates is reduced".

Noen som har vært borti denne feilmeldingen?
Burde jeg ikke få noe mer enn i underkant av 20 mil på en time?
#11
Model S 2013 - 2022 / Treg SC i Porsgrunn?
fredag 31. juli 2015, klokken 07:46
Var innom Porsgrunn idag tidlig og var der helt alene, men fikk kun ut ca 270km/hr. Når jeg kom til Lier fikk jeg full guffe med rundt 500. Er Porsgrunn tregere enn andre?
#12
Model S 2013 - 2022 / Kjøpe brukt Tesla
onsdag 15. juli 2015, klokken 10:35
Skal hente en Tesla P85+ på fredag. :)

Er det spesielle ting å tenke på?
Nullstille software/innstillinger?
Fjerning av personlig info/innstillinger fra forrige eier?
Overføring av bilen ift My Tesla og Android app?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA