Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - FreT

#1
Hele bremsesystemet på vår '14 Leaf sluttet plutselig å virke uten forvarsel. Alt av varsellamper lyste, og det kom høyst ugunstige lyder ved forsøk på å trille bilen i sakte fart og bremse.

Bilen ble 'tauet' til BNH og de mente at bremsesystemet hadde sluttet å virke fordi det hadde vært for fuktig på gulvet ved pedalene/foran passasjersetet.
BNH hevdet det var pga alt snøfallet i Oslo i vinter, og at det var vår skyld for at vi ikke hadde tørket av oss bedre på beina. (Bilen står i garasje, har Nissan sine standard gummimatter, og vi har forsøkt holde den noelunde tørr innvendig blant annet ved å la den stå i garasjen med varmeapparat på en stund for å tørke ut fukt.) I følge BNH var det uansett ikke noe reklamasjonssak.

De satt bilen til tørking, som de ba oss betale rett under 5.000,- for, men da vi fikk tilbake bilen kjørte vi 6-700 meter til matvarebutikk, handlet og da vi kom ut igjen var lyste hele juletreet med feilmeldinger og bilen måtte på nytt hentes av Viking.
Nå har de funnet en eller annen kobling eller del som de mener er årsak.

Noen andre som har hatt lignende erfaring?

Virker det rimelig at bilens bremsesystem skal kunne slutte å fungere på grunn av fukt i området ved førerens bein, uten at det er en feilkonstruksjon/reklamasjonssak?


Setter pris på innspill som kan peke meg i retning av at magefølelsen vår på BNH's vurdering er riktig eller gal.

Fredrik
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA