1
Model 3 / Model 3 bremser
« på: Tirsdag 25. August 2020, klokken 19:38 »
Første bilde tatt idag; VW Tiguan fikk nye skiver og bremser mai 2019 på VW verksted.
Andre bilde tatt idag; Tesla Model 3 levert mars 2019.
Begge biler i daglig bruk. Dette sier noe om en annen materialkvalitet hos Tesla, som jo sier TM3 bremser er designet for 150.000 miles varighet mellom skivebytte. Hadde eUp 2015 som skiver rustet ganske mye på (og tromler bak pep og frøs fast på vinter). BMW i3 var ikke fri for rust på skiver akkurat den heller, ganske stygge etter 20000km. Så også en ganske ¡ny Hyundai Kona idag, EV 80XXX, med mye striper og rust på skivene.
Så det er tydeligvis viljen til å velge materialkvalitet det skorter på hos leverandører som har et stort nettverk av verksteder som må tjene mer på elbiler når andelen ICE biler forsvinner.
Andre bilde tatt idag; Tesla Model 3 levert mars 2019.
Begge biler i daglig bruk. Dette sier noe om en annen materialkvalitet hos Tesla, som jo sier TM3 bremser er designet for 150.000 miles varighet mellom skivebytte. Hadde eUp 2015 som skiver rustet ganske mye på (og tromler bak pep og frøs fast på vinter). BMW i3 var ikke fri for rust på skiver akkurat den heller, ganske stygge etter 20000km. Så også en ganske ¡ny Hyundai Kona idag, EV 80XXX, med mye striper og rust på skivene.
Så det er tydeligvis viljen til å velge materialkvalitet det skorter på hos leverandører som har et stort nettverk av verksteder som må tjene mer på elbiler når andelen ICE biler forsvinner.