Hei,
Jeg hadde en del fukt i bilen som igjen ga frost i frontruten på min Mitsubishi Miev 2011-modell. Jeg fikk en ide om å kjøpe passive fuktslukere på biltema, og kastet et par poser med dem inn i på dashbordet. Jeg trodde posene bestod av silica gel-kuler, men det viser seg at det var salt (kalsiumklorid). Etter en stund fikk jeg ikke start på bilen, og fikk den tauet på verksted. Det viste seg at posene ble mettet, og det begynte å renne saltlake ned i instrumentene. De fant ut av dette, og rengjorde noen av instrumentene. Jeg fikk en regning på 7000 kr. Deretter virket den helt fint i et par dager, før jeg fikk det samme problemet.
Det ser ut som om det har rent enda mer lake rundt omkring i instrumentene, og nå snakker de om å bytte ut en del dyre komponenter som de skal komme tilbake på.
Har jeg noen som helst garantisak på dette?
Datablad fuktslukere: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/SecuritySheets/nb/36375_SDB.pdf
Jeg hadde en del fukt i bilen som igjen ga frost i frontruten på min Mitsubishi Miev 2011-modell. Jeg fikk en ide om å kjøpe passive fuktslukere på biltema, og kastet et par poser med dem inn i på dashbordet. Jeg trodde posene bestod av silica gel-kuler, men det viser seg at det var salt (kalsiumklorid). Etter en stund fikk jeg ikke start på bilen, og fikk den tauet på verksted. Det viste seg at posene ble mettet, og det begynte å renne saltlake ned i instrumentene. De fant ut av dette, og rengjorde noen av instrumentene. Jeg fikk en regning på 7000 kr. Deretter virket den helt fint i et par dager, før jeg fikk det samme problemet.
Det ser ut som om det har rent enda mer lake rundt omkring i instrumentene, og nå snakker de om å bytte ut en del dyre komponenter som de skal komme tilbake på.
Har jeg noen som helst garantisak på dette?
Datablad fuktslukere: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/SecuritySheets/nb/36375_SDB.pdf