Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - oysteinoren

#1
Avansert: Avanserte reparasjoner / Garantisak - har jeg noen sak?
tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:51
Hei,

Jeg hadde en del fukt i bilen som igjen ga frost i frontruten på min Mitsubishi Miev 2011-modell. Jeg fikk en ide om å kjøpe passive fuktslukere på biltema, og kastet et par poser med dem inn i på dashbordet. Jeg trodde posene bestod av silica gel-kuler, men det viser seg at det var salt (kalsiumklorid). Etter en stund fikk jeg ikke start på bilen, og fikk den tauet på verksted. Det viste seg at posene ble mettet, og det begynte å renne saltlake ned i instrumentene. De fant ut av dette, og rengjorde noen av instrumentene. Jeg fikk en regning på 7000 kr. Deretter virket den helt fint i et par dager, før jeg fikk det samme problemet.

Det ser ut som om det har rent enda mer lake rundt omkring i instrumentene, og nå snakker de om å bytte ut en del dyre komponenter som de skal komme tilbake på.

Har jeg noen som helst garantisak på dette?

Datablad fuktslukere: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/SecuritySheets/nb/36375_SDB.pdf
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA