Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - woody

#1
Audi e-tron / Feil på bilen
mandag 14. september 2020, klokken 19:27
Hei. I hovedsak veldig fornøyd med bilen. Men begynner nå å bli litt lei av småfeil.
Har selvfølgelig lest om alle feil alle andre skriver om og visste hva salgs bil vi gikk til før kjøpet.

Vi kjøpte da altså en brukt Edition One 55 like før sommeren. Den var da ca et år gammel og gått 13000 km.

Først etter en drøy uke fikk vi første feilmelding.
Da var baklykt defekt. Forhandleren hadde heldigvis hørt om dette, bestilte ny lykt og byttet ganske fort.

Senere gjorde min bror meg oppmerksom på den rare tingen at kartet viste en høyde over havet som var mer enn 1000 meter høyere enn vi var i virkeligheten. Dette er en såpass liten ting at jeg ikke tenkte noe mer på det.

Men på lørdag opplevde vi å få en feilmelding om SOS funksjon utilgjengelig og at data eller sim mangler eller noe slikt. Men sim er installert og data fungerer. Samtidig med at vi da får feil på skiltgjenkjenning.
Dette hadde vi ved flere oppstarter på lørdag.
Så startet jeg om MMI ved å holde volumknappen inne en stund. Etter omstarten så jeg at posisjonen på kartet var noen meter forskjøvet i forhold til virkeligheten. Den fulgte riktig retning og hastighet.
Så gjorde jeg en ny omstart. Da flyttet kart posisjonen langt unna virkeligheten men holdt fortsatt riktig hastighet og retning og rare tall i høyde over havet.

Løsningen på denne turen var å bruke kart på CarPlay.

Morgenen etter fikk jeg ikke kontakt med bilen i appen og ser at siste kontakt var samme dag som kartet flyttet seg. Vet ikke om det har noen sammenheng.
Til info har appen stort sett alltid fungert, unntatt de dagene med server problemer.

Feilen har nå vart i noen dager, men jeg tror kanskje feilmeldingen for SOS og data/sim mangler ble borte etter omstart da GPS posisjon flyttet seg.

Så i tillegg til alt dette virket plutselig ikke ryggekameraet i dag. Men dette var forhåpentligvis bare en engangshendelse. For den fungerer igjen nå.

Men posisjon og app fungerer fortsatt ikke. Noen med lignende erfaringer med tips? Eller bør jeg bare bestille time på verkstedet?

Ser i en annen tråd at en person har fått beskjed at posisjon i kart kan bli feil og at dette må resettes på verksted. Så mulig dette er løsningen.
Men når jeg nå på så kort tid har hatt så mange feil og må tur nummer 2 på verksted, så begynner man å tenke litt på valget av bil.

Ellers super fornøyd og det er definitivt den beste bilen vi har hatt. Bortsett fra feilene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
i-Pace / Barneseter
torsdag 30. august 2018, klokken 09:50
Hei.
Jeg vet det er veldig vanskelig å si hvor god plass det er til barneseter i en bil.
Men jeg kjører i dag Leaf og det er akkurat plass nok til 3 barneseter ved siden av hverandre. 1 sitter i bakovervendt uten ISO-FIX og de 2 andre sitter framover i beltestoler.
Når hun i midten eller han bak passasjersetet skal ha i beltet må han bak passasjersetet dra setet sitt helt ut på kanten med dør åpen for å sette inn beltene. Deretter må han dra seg inn igjen i bilen før han strammer beltet og lukker døren.

Det jeg da lurer på er hvor mye bedre dette kan bli i i-Pacen?
Noen som har noen formening om dette eller eventuelt har et mål mellom innsidene av dørene i baksetene?

#3
Mekanisk / Rar lyd ved lave hastigheter, mulig fra motor
onsdag 13. juni 2018, klokken 22:19
Hei.
Jeg merker en rar lav dunkelyd fra motor(?) ved lave hastigheter. Lyden følger i takt med hastigheten men høres kun til ca 25 km/t.
Tror lyden kun kommer etter at bilen har blitt litt «varm». Altså, jeg hører ikke dette på morgen når jeg reiser hjemmefra. Men hører det stort sett før parkering på jobben etter ca 25 km kjøring.

For å høre litt nærmere på dette her hjemme alene satte jeg bilen i N og forsøkte å trille bilen med meg foran åpent panser. Det er her jeg kan høre det trolig kommer fra under motordekselet. Når jeg triller kommer og går lyden, så jeg skulle tro det kunne være et tannhjul eller lignende. Det frister å åpne men med alle advarslene på dekselet har jeg latt være.

Min samboer mener det også noen ganger kommer en lyd som høres ut som en fjær som spenner seg eller slipper når hun rolig akselererer etter første start. Ca ved 12 km/t.

Vet ikke om disse 2 har noen sammenheng, men bør jeg være bekymret? Eller er det bare at det er lettere å høre sånne lyder med en stillegående elbil?

Til info har jeg kun hatt bilen i noen uker.
Bilen er en europeisk sen 2013 modell med 63 000 km.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Carwing / Carwings på flere enheter
søndag 27. mai 2018, klokken 08:55
Hei. Fersk eier av Nissan Leaf. Ser at om samboeren logger inn på appen blir jeg utlogget. Er dette riktig? Finnes det noen som helst måte at vi begge kan være pålogget samtidig?
#5
Volkswagen VW / Mail om oppdatering av Car Net e-remote
mandag 18. januar 2016, klokken 09:25
Noen som forstår denne?
Fikk den som mail på fredag og når jeg følger lenken kommer jeg kun rett til siden for den appen jeg allerede har installert og brukt hittil. Og i app store står det at den sist ble oppdatert 21 september 2015.




Kjære **********

i forbindelse med produktforbedringer stiller vi en ny versjon av Car-Net e-Remote-appen til din disposisjon. Oppdater appen slik at den kan brukes av Car-Net e-Remote.

Oppdateringen er gratis, og kanlastes ned via følgende koblinger:

iOS-bruker i App Store
Android-bruker i Google PlayStore

Du kan deretter fritt bruke alle funksjoner i e-Remote igjen. Appen som du har brukt hittil, kan brukes til og med 21.01.2016 og blir deretter deaktivert.

Vi ønsker deg god fornøyelse med den nye appen.
Med vennlig hilsen
Volkswagen AG
________________________________________
#6
e-Golf / Justering av ladestyrke ved bruk av ladekladd
mandag 25. mai 2015, klokken 20:17
Hei.
I sommer tenker vi å ta egolfen på ferie. Vi har leid oss en hytte i Sverige og ønsker å lade her.
Vi har fått informasjon om at vi gjerne kan lade fra stikk på hytta, men at hyttas strøm er begrenset til 6A.
Jeg har da på forhånd forsøkt å justere ladestyrke ved bruk av original ladekladd ved lading hjemme.
Jeg har både forsøkt å justere til 5A i bilen og også i appen, men jeg kan ikke se noen sted i bilen hvilken ladestyrke som er under lading. Men sist jeg forsøkte dette hadde jeg ca halvt batteri og den skulle da være fulladet etter ca 6 timer (noe som stemte veldig bra). Men dette er samme tid som når jeg lader ved 10A.
Deretter satt jeg meg inn i bilen under lading og sjekket innstillingen igjen. Da var den igjen satt til 16A, som den vanligvis er, selvom kladden er begrenset til 10A. Men når jeg da forsøkte å endre vil det ikke la seg gjøre.

Noen som vet hva dette skyldes eller har tilsvarende erfaringer?
Eller kan man rett og slett ikke lade annet enn 10A med originalladekladd?
#7
e-Golf / Automatisk av når man forlater bilen
onsdag 07. januar 2015, klokken 07:37
Jeg har erfart at om jeg forlater bilen med gir velgeren i "P" stopper bilen inkludert stereo og klima etter en gitt tid.
Dette er litt synd da jeg gjerne vil ha varme for eventuelle passasjerer som sitter igjen i bilen. Kan dette overstyres eller forsinkes noe mer?

Jeg har ikke hatt elbil før, men har en Auris Hybrid, som jeg kan sette i elektrisk modus når jeg parkerer og forlater bilen, uavhengig om nøkkelen er igjen i bilen eller i min lomme stopper den ikke før jeg er tilbake i bilen og stopper den selv.
Skulle gjerne hatt det samme på egolfen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA