Hei. I hovedsak veldig fornøyd med bilen. Men begynner nå å bli litt lei av småfeil.
Har selvfølgelig lest om alle feil alle andre skriver om og visste hva salgs bil vi gikk til før kjøpet.
Vi kjøpte da altså en brukt Edition One 55 like før sommeren. Den var da ca et år gammel og gått 13000 km.
Først etter en drøy uke fikk vi første feilmelding.
Da var baklykt defekt. Forhandleren hadde heldigvis hørt om dette, bestilte ny lykt og byttet ganske fort.
Senere gjorde min bror meg oppmerksom på den rare tingen at kartet viste en høyde over havet som var mer enn 1000 meter høyere enn vi var i virkeligheten. Dette er en såpass liten ting at jeg ikke tenkte noe mer på det.
Men på lørdag opplevde vi å få en feilmelding om SOS funksjon utilgjengelig og at data eller sim mangler eller noe slikt. Men sim er installert og data fungerer. Samtidig med at vi da får feil på skiltgjenkjenning.
Dette hadde vi ved flere oppstarter på lørdag.
Så startet jeg om MMI ved å holde volumknappen inne en stund. Etter omstarten så jeg at posisjonen på kartet var noen meter forskjøvet i forhold til virkeligheten. Den fulgte riktig retning og hastighet.
Så gjorde jeg en ny omstart. Da flyttet kart posisjonen langt unna virkeligheten men holdt fortsatt riktig hastighet og retning og rare tall i høyde over havet.
Løsningen på denne turen var å bruke kart på CarPlay.
Morgenen etter fikk jeg ikke kontakt med bilen i appen og ser at siste kontakt var samme dag som kartet flyttet seg. Vet ikke om det har noen sammenheng.
Til info har appen stort sett alltid fungert, unntatt de dagene med server problemer.
Feilen har nå vart i noen dager, men jeg tror kanskje feilmeldingen for SOS og data/sim mangler ble borte etter omstart da GPS posisjon flyttet seg.
Så i tillegg til alt dette virket plutselig ikke ryggekameraet i dag. Men dette var forhåpentligvis bare en engangshendelse. For den fungerer igjen nå.
Men posisjon og app fungerer fortsatt ikke. Noen med lignende erfaringer med tips? Eller bør jeg bare bestille time på verkstedet?
Ser i en annen tråd at en person har fått beskjed at posisjon i kart kan bli feil og at dette må resettes på verksted. Så mulig dette er løsningen.
Men når jeg nå på så kort tid har hatt så mange feil og må tur nummer 2 på verksted, så begynner man å tenke litt på valget av bil.
Ellers super fornøyd og det er definitivt den beste bilen vi har hatt. Bortsett fra feilene.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har selvfølgelig lest om alle feil alle andre skriver om og visste hva salgs bil vi gikk til før kjøpet.
Vi kjøpte da altså en brukt Edition One 55 like før sommeren. Den var da ca et år gammel og gått 13000 km.
Først etter en drøy uke fikk vi første feilmelding.
Da var baklykt defekt. Forhandleren hadde heldigvis hørt om dette, bestilte ny lykt og byttet ganske fort.
Senere gjorde min bror meg oppmerksom på den rare tingen at kartet viste en høyde over havet som var mer enn 1000 meter høyere enn vi var i virkeligheten. Dette er en såpass liten ting at jeg ikke tenkte noe mer på det.
Men på lørdag opplevde vi å få en feilmelding om SOS funksjon utilgjengelig og at data eller sim mangler eller noe slikt. Men sim er installert og data fungerer. Samtidig med at vi da får feil på skiltgjenkjenning.
Dette hadde vi ved flere oppstarter på lørdag.
Så startet jeg om MMI ved å holde volumknappen inne en stund. Etter omstarten så jeg at posisjonen på kartet var noen meter forskjøvet i forhold til virkeligheten. Den fulgte riktig retning og hastighet.
Så gjorde jeg en ny omstart. Da flyttet kart posisjonen langt unna virkeligheten men holdt fortsatt riktig hastighet og retning og rare tall i høyde over havet.
Løsningen på denne turen var å bruke kart på CarPlay.
Morgenen etter fikk jeg ikke kontakt med bilen i appen og ser at siste kontakt var samme dag som kartet flyttet seg. Vet ikke om det har noen sammenheng.
Til info har appen stort sett alltid fungert, unntatt de dagene med server problemer.
Feilen har nå vart i noen dager, men jeg tror kanskje feilmeldingen for SOS og data/sim mangler ble borte etter omstart da GPS posisjon flyttet seg.
Så i tillegg til alt dette virket plutselig ikke ryggekameraet i dag. Men dette var forhåpentligvis bare en engangshendelse. For den fungerer igjen nå.
Men posisjon og app fungerer fortsatt ikke. Noen med lignende erfaringer med tips? Eller bør jeg bare bestille time på verkstedet?
Ser i en annen tråd at en person har fått beskjed at posisjon i kart kan bli feil og at dette må resettes på verksted. Så mulig dette er løsningen.
Men når jeg nå på så kort tid har hatt så mange feil og må tur nummer 2 på verksted, så begynner man å tenke litt på valget av bil.
Ellers super fornøyd og det er definitivt den beste bilen vi har hatt. Bortsett fra feilene.
Sent from my iPhone using Tapatalk