Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Helspent

Sider: [1]
1
Ladeplasser og ladekabler / Lading i Oslo/Vika
« på: Torsdag 04. Desember 2014, klokken 21:35 »
Hei,

Helt fersk elbil-eier og avhengig av lading i Oslo... Nå har jeg kjørt litt rundt for å orientere meg og kan konkludere med at dette ikke fungerer særlig bra.

Selv om jeg skulle være villig til å betale kr 360,- for å stå parkert i p-husene, så er det uansett ekstremt få plasser tilgjengelig??

Av alle parkeringshusene i Munkedamsveien er det bare House of Oslo som har, med hele 3 stk (hvorav 2 i ustand per i dag). Saga har riktignok en del plasser langt nede i kjelleren, men det virker som disse er gjort kommunale/gratis, ergo bare å glemme.

Hvorfor setter ikke p-husene opp flere ladeplasser?
 




2
Leaf 2010-2017 / Ny Leaf...
« på: ſøndag 09. November 2014, klokken 18:16 »
Hei,

Min første elbil, en ny Leaf ble bestilt på fredag! Litt dårlig impulskontroll, så det var uten særlig mye research på forhånd. får den om 3 uker… Så nå starter jobben med å sørge for at jeg har tatt det riktige valget.. ;-) Det ble en Leaf Tekna/"Nordic edition", med 6,6kW lading i tillegg.

Bytter ut en nyere VW Polo som bruker 0,4 L/mil så jeg er ikke så sikker på økonomien i det hele. Men helt galt blir det vel ikke. Oppfattet uansett Leafen som en ålreit bil å kjøre, som greit kunne måle seg med en ny VW Polo.

Har i hovedsak to bruksområder, jeg kjører kollektivt/bil ca 60/40 til jobb i Oslo:

- Kjøre til togstasjonen (3-4 min). Her er poenget å ha oppvarmet bil når jeg kommer tilbake. Alternativet var å bruke 25000 kr på gsm styrt dieselvarmer på den andre bilen og håper at carwings og varmeanlegget i Leaf kan gjøre samme jobben.

 - Kjøre til Oslo (ca 120 km t/r inkl innom barnehage etc). 100 sone mesteparten av veien, dette dro MYE strøm av demobilen.  Det skal bli spennende å se om jeg klarer meg tur/retur uten lading!

Dette blir spennende!  :)

Sider: [1]