Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Mdah

#1
Model S 2013 - 2022 / Varmeapparat sluttet plutselig å virke
fredag 14. oktober 2022, klokken 15:55
Som tittelen sier. Plutselig fikk jeg kun kaldluft på min 2015 MS. Reset x 2 , av/på klimaanlegg, A/C av/på, satt til HI osv hjelper ikke. Antar varmeapparatet har tatt kvelden, men har ikke fått noen feilmeldinger. Noen som har vært borti dette og kjenner til fix? Har ikke så lyst til å kjøre rundt i kald bil nå som kulda sniker på.
#2
Model S 2013 - 2022 / BMS feilmeldinger som forsvant..
torsdag 02. juni 2022, klokken 16:31
Fikk i forbindelse med at jeg skulle starte lading (AC hjemme) i dag en rekke BMS feilmeldinger hvor batteriprosenten raskt falt fra 59 til 44 %. Fikk melding om at maksimalt batterikapasitet var betydelig nedsatt og at bilen kanskje ikke ville starte. Den tok ikke lading og det var fast rødt lys på ladeport ved gjentatte forsøk. Kjørte reboot og "Power off" etter råd fra roadservice, men hadde vedvarende samme feilmeldinger og ladenekt. De antok feil på hovedbatteriet.

Fikk kjørt og levert bilen på K100 umiddelbart, fikk faktisk lånebil og uvanlig bra mottagelse og service!
MEN, da jeg skulle hente noe i bilen før avreise K100 i lånebil, så jeg kjapt at feilmeldingene var borte. Ser nå i appen at batteriprosenten også sniker seg sakte oppover tross for at den ikke er ladet. Noen som har vært borti forbigående feil på BMS og at slike feil "retter seg selv"? Lite betryggende med slike kritiske feil om Tesla skulle finne det for godt å levere tilbake bilen uten å finne noe galt på batteriet..
#3
Model S 2013 - 2022 / Bil utenfor garanti - Forsikring
lørdag 16. april 2022, klokken 11:27
Om et snaut år går bilen ut på DU/Batterigaranti. Ingen av delene er byttet tidligere og jeg tør knapt eie en 2015 Model S hvor det plutselig kan løpe på 200K i kostnad for nytt batteri alene. Jeg har lyst på ny Model S, men det går vel fort 2 år før vi får tilgang til de i Norge. Y og 3 er dessverre uinteressante for meg. Jeg ser IF har tilleggsforsikringer man kan legge til ved kasko som skal dekke batteri/drivverk om de havarerer. Er det noen av dere med 13/14 biler som har erfaring med disse forsikringene?
#4
Model S 2013 - 2022 / Plaid Model S Walkaround
søndag 30. mai 2021, klokken 21:36
https://www.youtube.com/watch?v=Mb3wQMe1xLU

Var jo temmelig happy den fyren, men må si den ser bra ut! Synd den er utenfor budsjett :D
#5
Model S 2013 - 2022 / Gjør Tesla utbedringer på 85 pakkene?
tirsdag 09. mars 2021, klokken 16:17
Hadde bilen nylig inne på regulær service og "etterbehandling" for retting av merknader etter EU kontroll (2015 P85D). Da jeg fikk faktura til pregodkjenning fremkom også en rekke arbeider og utskiftninger på batteriet. Jeg har ikke merket noe annet problem med batteriet enn betydelig nerf av hastighet som alle andre 85 pakkene det siste par år. Da bilen var ferdig var allikevel ikke batterijobben gjennomført grunnet stor pågang av andre hastesaker. Batterijobben skulle visstnok gjøres ved neste service. Jeg etterspurte hvorfor og fikk en oppfattelse av at det var en recall (service bulletin?) uten at jeg fikk noe mer fornuftig info.
Flere som har fått dette utført og fått forklaring på hvorfor?

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#6
Model S 2013 - 2022 / Begge dørhåndtak på venstre side fungerer ikke
tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:25
Som tittelen sier, så ville hverken fører eller passasjersiden la seg åpne i dag tidlig (2015 MS). Håndtakene ble presentert som vanlig, men lystret ikke. Har selvsagt hatt håndtakfeil tidligere, men det føltes litt annerledes å dra i de nå enn ved tidligere feil. Uansett, så tenkte jeg at det var max uflaks at begge skulle ryke på samme tid og har selvsagt ingen i reserve. Mobilservice kan komme 31.12, hvilket er vel å bra, men når man skal ut å reise med en 3 åring sittende fast i baksetet er det ikke hyggelig å ikke kunne komme inn via venstre side i det hele tatt om noe skit skulle skje. Prøvde meg på Drop-In ved K100, men der gikk det så treigt at jeg ga opp. Blir å kjøre med glasshammer frem til nyttår.

Nå i ettermiddag har dørhåndtakene endret hvordan de oppfører seg, denne gang også på samme tid. Plutselig presenterer de ikke, men går litt synkront inn og ut når de ikke skal (mens jeg sitter i bilen parkert). Dette fikk meg til å høre med Tesla om det kunne være softwarefeil og spurte om de ev. kunne pushe en update, men det var ikke noe på vent. De mente det ev kunne være en kabel som linker dørhåndtakene sammen på venstre side som var feil, og ikke selve dørhåndtakene. Det har jeg aldri hørt om. Er det noen som har opplevd lignende, ev kjenner til fix man ev kunne prøve seg på selv? Har selvsagt kjørt reset (soft/hard) uten hell.
#7
Model S 2013 - 2022 / Høy ubehagelig ulyd fra stillestående MS
søndag 08. april 2018, klokken 11:42
Jeg hadde i gå en litt selsom opplevelse mens jeg sto parkert. Etter 4-5 minutter i "P" med varme og musikk kom plutselig en svært høy ubehagelig lyd som jeg først trodde kom fra en eller annen anleggsmaskin utenfra bilen. Lyden var såpass kraftig at grupper av folk på 20-30 meters avstand stoppet opp og stirret kontinuerlig mot bilen. Jeg fikk dessverre ikke tatt opp lyden da jeg ble litt rådvill, men det knitret og hørtes ut som om man brant juletreet for fullt i peisen eller løper av full kraft med full handlevogn over brostein. Det var ingen røyk eller varsler og jeg begynte å kjøre uten problemer. Lyden vedvarte under forsiktig kjøring i et par minutter før det ga seg. Antagelig kom ulyden fronten venstre side og jeg både tittet og luktet uten at jeg kunne se noe spesielt etterpå. Tesla kunne ikke finne noe galt på loggen, men tenkte det kanskje kunne være en av viftene til hovedbatteriet som var "litt" i ulage og ba meg ringe umiddelbart om det skjedde igjen. Jeg spurte om det kunne være en celle som brant eller lignende, men det mente han var helt utenkelig.
Noen som har opplevd noe lignende?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA