Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - geos

#1
Skoda Superb iV PHEV / Skoda Superb IV - Mine erfaringer etter 3000 km
fredag 11. september 2020, klokken 18:34
Hei,

Fikk bilen noen dager før ferien startet i juli. Kjørte 2700 km i løpet av ferien.
Ferierte i Trondheimsområdet:Kjørte strekningen Askim - Trondheim tur-retur.
Hadde stor takboks på taket under hele ferien, samt lastestativ bak tur / retur Trondheim.

Kjørte mye mellom Trondheim og Stjørdal mens vi var der. Bilen ladet om natta, så turene gikk unna på ca. 0.16 L / mil.

Etter at jeg kom hjem fra ferien, har jeg nå akkumulert 3050 km med et totalt forbruk på 0.31 L / Mil. Lokalt går det mye på strøm, og forbruk siden siste fylling er 0.03 L / Mil.

Jeg kjørte 45.000 km med min Mitsubishi Outlander PHEV på et gjennomsnitt på 0.25 L / Mil.

MEN for det frørste: Jeg måtte manuelt skifte mellom charge og og ikke charge, fordi Mitsun slavisk brukte strøm en stund, så kjørte den på el en stund i Hybrid-modus uavhengig av om det var motbakke, flatt eller nedoverbakke.

Dette er langt fra optimalt fordi:
a) Bensinmotoren har lav virkningsgrad (stort varmetap i forhold til effekt den avgir) ved lav belastning
b) El-systemet har lav virkningsgrad ved stor belastning (varme-tap i batteri, akbler, regulator og motor)

Superb IV fikser dette selv: Kjører man den i Hybrid-modus, bruker den strøm når belastningen er relativt lav, og bensin ved stor belastning. Det er en fryd å se hvordan den gjør dette!

Dette er det jeg får tid til nå, men jeg kommer tilbake med mere goodies om hvordan man kan kjøre Superb IV svært billig!

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#2
Skoda Superb iV PHEV / Skoda Superb IV
torsdag 03. september 2020, klokken 08:00
Hei,

Takker moderator for eget FORUM for denne fantastiske bilen!

Jeg solgte min Mitsubishi Outlander PHEV, og har investert denne.

Superb IV er en helt fantastisk PHEV bil, og eierene trenger et forum for å dele erfaring og ideer.
Jeg har ingen problemer med å kjøre 60 km på EL med denne, og har kjørt strekninger på 145 km på 0.26 L / mil. Brukte den på ferie og har på 5 uker kjørt 2770 km på 0.35 L / mil.
I dag har bilen rundet 3050 km med et snittforbruk på 0.31 L / mil.

Les omtaler på disse linkene:

https://www.skoda-auto.no/modeller/superb/superb-stasjonsvogn-iv

https://www.dinside.no/motor/all-grunn-til-a-vaere-stolte/72080552

https://www.nettavisen.no/livsstil/test-skoda-superb-iv-plug-in-hybrid/3423911180.html

https://bilogmotorbloggen.no/2020/06/05/test-skoda-superb-iv/

https://nybiltester.no/biltest/test-av-skoda-superb-iv-sportline/

#3
Skoda / Trenger eget forum for Skoda Superb IV
onsdag 02. september 2020, klokken 20:40
Hei,

Jeg kan ikke finne noe forum for Skoda Superb IV.
Jeg solgte min Mitsubishi Outlander PHEV, og har investert denne.

Superb IV er en helt fantastisk PHEV bil, og eierene trenger et forum for å dele erfaring og ideer.
Jeg har ingen problemer med å kjøre 60 km på EL med denne, og har kjørt strekninger på 145 km på 0.26 L / mil. Brukte den på ferie og har på 5 uker kjørt 2770 km på 0.35 L / mil.

Har mer på hjertet, men la oss få et FORUM :-)

#4
Mitsubishi Outl. PH / Outlander PHEV SMS Remote - Ny Site !!
torsdag 02. februar 2017, klokken 09:02
Hei,

Vi har hatt mye trøbbel med ustabiltitet hos vår ISP, servetheworld.net.

Vi flytter dermed siten til: https://objective.no/autoapps

Den gamle siten vil leve noen uker til før den blir tatt ned.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Autoapps.no er ikke død
tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:32
selv om vår ISP leverandør ServeTheworld.net stadig vekk roter det til for oss!

Siten er dermed for øyeblikket nede, jeg har alarmert ServeTheworld for å få den opp igjen!

I mellomtiden kan dere få hjelp på forumet:
https://groups.google.com/forum/#!forum/outlander-phev-sms-remote

#6
Forum link:
https://groups.google.com/d/msg/outlander-phev-sms-remote/I0Wd8S2_30g/0nwgnj0fEQAJ

Bruk av AutoInput 1.0.31 løser problemet med Samsung Galaxy Young 2 og Huawei Y360 som mange har hatt i det siste (ved installasjon av AutoInput 2.0)!

(Merk at forumet beskriver Metod A og Metode B for mer erfarne brukere:
Ved Metode B lastes APK  først ned til PC og overføres og installeres deretter til telefonen.)

Merk også at ALLE telefoner IKKE trenger AutoInput 1.0.31 for at SMS Remote skal virke!
Det er typisk telefoner med langsom CPU:

SMS Rtemote på min Sony Xperia Z1 fungerer med AutoInput 2.0!

Foreløpig har jeg sett at følgende telefoner IKKE funger med AutoInput 2.0, men fungerer med AutoInput 1.0.31:


  • Samsung Galaxy Young 2
  • Huwawei Y360

For both Methods you must go to Phone Settings, Security and select Allow Install from "Unknown Sources"!

Ingen suksess å kopiere tekst, bilder og linker fra forumet, så jeg poster et bilde her for de som ikke vil logge inn på forumet.

For Metode A: Se vedlagte bilde:

Siste punkt poster jeg som tekst her:

11) Follow the Instructions on AutoApps.no  (point 4) to Enable AutoInput under Phone Settings >> Accessibility

Done!
#7
Mitsubishi Outl. PH / SMS Remote - Huawei Y360 OK m AutoInput 1.0.31
tirsdag 29. desember 2015, klokken 09:29
Hei,

Desverre er det ikke mulig å laste AutoInput 1.0.31 fra PlayStore:
Man må først kjøpe AutoInput 2.0, avinstallere denne, så finne 1.0.31 på nettet for så å installere denne
(Trenger da ikke betale igjen!)
#8
Hei,

Jeg postet nettopp dette på forumet:
https://groups.google.com/d/msg/outlander-phev-sms-remote/oEOY2mssJs4/Y3V0_2FXEAAJ

Se også her:
https://groups.google.com/d/msg/outlander-phev-sms-remote/cKlcvVAoWbo/wTBjibRQEAAJ

Postet på forumet:

One user with a Samsung J1 reported that the SMS Rempte did not work with AutoInput 2.0.
Version 2.0 is currently the only version available for sale.

He googled AutoInput 1.0.31, and installed this version, and now the SMS Remote works!
(This is NOT my official recommendation, as versions on the internet MAY contain viruses!)

Thus, AutoInput 2.0 does seem to be the problem!

I am working with the creator of AutoInput to make version 1.0.31 officially available!

#9

Se her: https://groups.google.com/d/msg/outlander-phev-sms-remote/tBJJe7awbYE/lC4FOhwhDQAJ

Her er kopi av meldingen:

Hi, Here's my information:

Huawei                  Y360-U31
Android version     4.4.2
Kernel version       3.4.67
HW: Ver.A

Mitsubishi outlander 2015 (facelifted version)

1. Some changes I did:    Settings/security/Device administrators:  ONLY Secure Settings and AutoInput are clicked.
2. Go to settings/Apps and erase all the TouchPal apps ( I only left Englishus and Englishgb) I don't know if this will affect, but anyways.
3. Clear Data of all the apps that are left

I can't think of another change.. At the beginning I tried changing the settings to large letters or changing the appearance to large icons, but it really didn't help..

Please try these steps, I hope it helps.
Carlos
#10
Det virker som forskjellige versjoner av telefonen fungerer forskjellig.

Se her:

https://groups.google.com/d/msg/outlander-phev-sms-remote/cMsk-6JppMc/tp_xCfauDAAJ
#11
Hei,

Dette gjelder også andre Telefoner: Notifications vil "sprette opp" f.eks. når WiFi slås av / på, eller når SMS mottas. De vil ta ha "fokus": Dermed vil AutoInput (som trykker på knappene) trykke på denne Notification istedet for på knappen!

Se denne linken:

https://groups.google.com/forum/#!msg/outlander-phev-sms-remote/tBJJe7awbYE/o75mKANCCQAJ
#13
Mitsubishi Outl. PH / Forbruk etter 1 år og 10.000 km
onsdag 04. november 2015, klokken 17:35
Hei,

Min PHEV har akkurat rundet 1 år og 10.000 km. Gjennomsnitt forbruk er 0.21 L / mil med flittig bruk av SMS appen for å varme opp bilen for å slippe at bensinmotoren starter.

Det har vært en del lengre turer, bla Askim - Norefjell i påska. Den klarte 0.55 Askim - Norefjell, noe jeg er svært fornøyd med etter som det er en bra stigning opp fjellet til alpin-anlegget.

Jeg er så langt veldig fornøyd med bilen, bortsett fra at det er for mange pipe-lyder...
#15
Mitsubishi Outl. PH / Outlander PHEV SMS Remote tilgjengelig
lørdag 10. januar 2015, klokken 09:29
Hei,

App for Android er nå tilgjengelig på Google Play.
Se også www.autoapps.no
#16
Hei,

Første versjon av programmet som krevde Rooting av Android telefon er stabil.
Men, Rooting er ikke for alle å drive med.

Jeg jobber nå med en versjon som IKKE krever Rooting: Den krever dog Android 4.3 eller høyere.
Den virker allerede, men krever mer testing og dokumentasjon.

Se http://insideoutlander.boards.net/post/5164/thread

#17
Hei,

Se dette inlegget som jeg har skrevet:

http://insideoutlander.boards.net/thread/476/remote-control-phev-heating-messages

Dette burde være spennende for alle som vil ha større fleksibilitet i hvordan man forvarmer bilen for komfort samt spare bensin!
#18
Mitsubishi Outl. PH / Track your Traction Battery Health
søndag 23. november 2014, klokken 21:03
Hei,

Se denne tråden:
http://insideoutlander.boards.net/thread/472/track-traction-battery-health

Ser gjerne også at PHEV brukere på dette forumet legger til sine data!
#19
Mitsubishi Outl. PH / Workaround to Prevent ICE Start in Cold weather
mandag 10. november 2014, klokken 18:25
Hei,

Se dette innlegget:

http://insideoutlander.boards.net/thread/470/workaround-prevent-start-cold-weather

Oppdatering 2014-11-17:
Se oppdatering på linken ovenfor
#20
Hei,

Jeg har skrevet om mine erfaringer med at Bensinmotoren (ICE) starter i utrengsmål på "Inside Outlander" Forumet her: http://insideoutlander.boards.net/post/4986/thread

Flere kunder i Sverige, Finnland og Nederland har prøvd å få Mitsubishi til å gjøre en enkel forbedring på styrings-elektronikken via en Firmware oppgradering for å få Outlander PHEV til å kunne utnytte kun batteriet på korte turer ved temperaturer <= 0 deg C.

Jeg vil gjøre mitt beste for å få Mitsubishi til å se våre synspunkter, og som jeg sier i linken ovenfor:

"It is very unfortunate for the current customers, and for Mitsubishi, that a non optimal engineering decision prevents this nice car from being all that it can be!"
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA