Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - sdhweb

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Leaf N-Connect og Wifi
søndag 05. januar 2020, klokken 19:02
Under Connections finner jeg blant annet Bluetooth, Wifi og USB. Jeg får imidlertid ikke valgt Wifi. Når jeg velger Wifi-fanen får jeg opp 'Wifi' og en ON-knapp på høyresiden. Det skjer imidlertid ikke noe når jeg forsøker å aktivere Wifi. Jeg antar at bilen da ikke har Wifi men det er litt rart (teit) at det ser ut som det skal være mulig å aktivere i menyen. Noen som har noen tips til dette? N-Connecta MY19.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Hjelp - jeg har kjøpt ny Leaf !
torsdag 02. januar 2020, klokken 18:31
Hei,

Beklager for en litt tabloid emnetittel. I morgen (fredag 03.01.2020) skal jeg hente min nye Leaf N-Connecta 40KWh.

Jeg har fått med meg at noen mener Nissan er litt utdatert teknologisk, men jeg tror bilen skal dekke vårt behov på en grei måte. Jeg har hatt en Leaf24 i 5år så jeg har litt erfaring.

Jeg har sett noen anbefaler et par tips for økt rekkevidde som jeg lurer litt på.

1. Unngå regenerering.

Finnes det noen måte å unngå dette på nye Leafen? Så snart man slapp gassen på Leaf24 begynner jo regenerering. Jeg satte den av og til i N på gunstige steder og kunne renne ganske langt, men det er vel neppe dette folk flest gjør?

2. Øke lufttrykket i dekkene.

Dette vil vel føre til at dekkene blir mer slitt på midten og må byttes ut tidligere. Hva tenker folk om det?
#3
Leaf 2010-2017 / Spørsmål om Heat/AC - 2014 Leaf
fredag 26. september 2014, klokken 19:06
Hei,

På min bil fungerer ikke kombinasjonen A/C og Auto. Slik jeg har forstått det styrer auto viftehastigheten. Så fort man stille på viftehastigheten selv slår Auto seg av. Greit nok. Men hvis jeg setter på A/C og 19 grader og deretter trykker inn Auto slår den seg bare over på Heat. Det skal vel ikke være meningen? Prøvde en annen Leaf i dag og den var ikke sånn.

Og hva betyr det når A/C og Heat er påslått samtidig? For meg er det ulogisk men det 'funker' på min bil, altså at både A/C og Heat lyser samtidig. Hva er poenget med det?
#4
Dekk / Felger / Dekktrykksensorer
onsdag 24. september 2014, klokken 18:35
Hei,

Jeg har fått beskjed om at min bil er en av de første modellene levert med dekktrykksensorer. Greia er bare at jeg ikke kan finne et kløyva ord om dette i instruksjonsboka. Vet ikke om er noen lampe for dette i displayet heller, men uten varsling vil jo hele greia være ubrukelig.

Noen som har noe info om dette?
#5
Heisann,

Jeg er i dag blitt eier av min første elbil! Er nybegynner på området så dette forumet er et bra tiltak. Jeg bor like utenfor Kristiansand mens bilen jeg har kjøpt hentes i Sarpsborg. Den totale kjørelengden er ca 300km. Bilen er 2013 modell Nissan Leaf.

Noen som kan gi en fersking noen tips om hvordan jeg kommer meg greiest fra Sarpsborg, ferje fra Moss til Horten og videre hjem til Kristiansand på best mulig måte? Jeg er klar over at jeg må minst ha 1 lading. Tips til ladestasjoner på veien osv?

Blir glad for alle seriøse tips her :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA