Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Krabbe 2

Sider: [1]
1
e-Golf / Usikker på hvilken e-Golf
« på: Søndag 22. Januar 2017, klokken 13:16 »
Da var A5`en dessverre komt i reparasjonsalderen og havnet på verksted rett før helgen. Typisk at de neste årene vil være noe plukk nå. Så nå har jeg lyst til å bytte den ut og kjøpe en El-bil. Pr. i dag klarer vi oss med 1 bil, men fra Q2 2018 flytter vi ( ny bolig) og da må vi ha 2 biler.

Tanken er at bil nummer 1 kjøpes i 2018 ( sikler litt på Jaguaren eller Tesla Model 3) slik at bilen som kjøpes nå blir hovedbil ca. 1 år før den får rollen som bil nummer 2 ( til å fra jobb, trening, handle etc)

90% av vår kjøring er stor sett i Bergen (sentrum) Fana-Fyllingsdalen-Os + noen turer til Voss, Florø og Tysnes. Kjører i underkant av 10 000 km i året. Slik at jeg tror det skal gå fint med utgående e-Golf med 190 km rekkevidde. Har fått et tilbud på innbytte og ta ut en e-Golf Exclusive med mye utstyr og 3 års servicepakke. Så begynner kvernen å jobbe i hodet. Er det dumt å kjøpe denne bilen nå noen mnd. før ny modell med 300 km ruller på veien? Ser jo at med likt utstyr havner den fort nærmere 350k. Da synest jeg at det blir litt mye for en bil som kommer til å bli nummer 2.

Er vel greiere og ta noen stopp å lade enn å bla opp nesten 100k mer? Hvordan tror dere verdien på en 2017 mod med 190 km rekkevidde vil utvikle seg i forhold til en 2017 mod med 300 km? e-Golf Exclusive er jo blitt satt ned mye allerede i pris. I teorien kan jo vi beholde denne som bil nummer 2 til den detter sammen ;)




 

Sider: [1]