Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - bullfinch

#1
e-Golf / Tips til hvordan programmere ny nøkkel til E-golf.
tirsdag 03. januar 2023, klokken 22:45
Den ene nøkkelen min har sluttet å virke, den andre funker fint.
Har kjøpt ny og dette er reisen hvor jeg forsøker å få liv i ny nøkkel.

Jeg får ikke denne metoden til å funke https://www.youtube.com/watch?v=yJqpajzfuEM  Mulig jeg har kjøpt ikke-kompatibel nøkkel så klart.

Jeg får heller ikke kontakt med modulen til sentrallåsen med Ross-Tech/VAG-COM/VCDS-kabel (pirat). Communication error og "no response from controller" i hytt og gevær.

Skal forsøke et par ganger til å kode nøkkelen i morgen uten noen kabel.

Tar gjerne imot tips fra noen andre som har gjort dette. De som ikke har det vil jeg helst ikke ha tips fra. Dette er nøkkelen jeg har kjøpt "5G0 959 753 AB BB" https://www.aliexpress.com/item/32981311077.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.44871802Jr5YLL Den hadde låsepinnen til nøkkelbladet på en annen måte en originalen. Så det måtte borres litt med dremmelen for å få nøkkelbladet fra den originale nøkkelen til å sitte i denne pirat-nøkkelen.

#2
Nissan / Consult 3 plus og bil med få barer.
fredag 22. mai 2020, klokken 11:38
Kom over denne. https://www.thebatteryclinic.co.nz/nissan-leaf-ev-battery-reconditioning/

Tenkte kanskje å kjøpe meg en 8-bar bil og se om jeg klarer å bytte ut noen celler så den blir opp mot 12 igjen.

Noen med erfaring på dette?
#3
Tesla Roadster / Tesla Roadster som ikke lager varmluft lenger
tirsdag 13. mars 2018, klokken 12:35
Hei!
Har en Roadster som ikke lager varmluft lenger.
Det påstås at årsaken til dette er fordi en sikring inne i batteriet på bilen har gått og at Tesla ikke kan åpne batteriet.

Jeg tør å åpne batteriet, men er litt skeptisk til hele problemstillingen og at dette faktisk er årsak.
Noen som har skrudd noe på de bilene her? Varme-apparatet er vel bare en 6kw hårføner med litt mindre universell utforming? Hvor sitter den?
#4
Hei!
Elsykkel som ikke har tålt å stå ute.
Batteriet er bra og antar motoren har det greit.
Panelet på styret er helt ferdig.

Greieste hadde vært å koble batteriet rett på motoren med en knapp imellom ville jeg trodd.
Men det går tre ledninger til motoren så jeg tipper det ikke er en DC-motor (må gjerne komme med tips her).

Beste alternativ da er å kjøpe en billig motor controller for tilsvarende volt på ebay?

Kan jeg koble batteriet rett på motoren?

Kom gjerne med tips og triks.
#5
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Ktm freeride e reiselader
fredag 30. desember 2016, klokken 00:06
Noen som vet om reiselader til freeride e?

Laderen ser ut som et sveise apparat,  og det blir litt mye å ha med i sekken.

Hvor vanskelig kan det være å lage eventuelt?

Sent from my E5823 using Tapatalk

#6
Model S 2013 - 2022 / Kjøpe eller vente?
tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:04
Er ca to hårstrå unna kjøp av 60d. Alternativet er avensis frem til model 3. Hva gjør jeg som gjerrigknark? Vente eller kjøre på? 250k er jo mye penger,  som jeg antar er hva jeg må legge i ekstra for mds

Sent from my E5823 using Tapatalk

#7
Tidlige elbiler: Reva / Noen som har iEMS Analyzer?
søndag 07. september 2014, klokken 18:01
Reva l-ION krever visst ett program som heter iEMS Analyzer.

Jeg har vanlig EMS Analyzer og en del annet moro, men får ikke kontakt med bilen når jeg bruker disse.

Er det noen som har programmet eller vet hvor jeg eventuelt kan få tak i det?
#9
lurium
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA