Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - superelbil

Sider: [1]
1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Periodisk kjøretøykontroll
« på: Onsdag 04. Januar 2017, klokken 12:40 »
Nytt år, ny start for i-miev! Var nettopp på NAF og fikk godkjent periodisk kjøretøykontroll.
Nå er bilen gått 101 000 km med originale bremseskiver, de får nå to nye år de kan få ruste seg på.

Påkostninger som er gjort:
Klossene har blitt byttet EN gang.                         Priser ca: 1000
Så er det kjøpt vindusviskere 2-3 ganger.                              600
Batteri til Pioneer radioen er bytta en gang.                           100
Kjøpt vinterdekk og sommerdekk.                                       5000
Spylervæske.                                                                      300
Lyspærer.                                                                           100
OBD adater til å lese ut batteri informasjon                            300
Periodisk kjøretøykontroll 2 ganger                                      1500
Serivce 60 000                                                                   3500

Ellers så har jeg vasket bilen i maskin, støvsugd og byttet dekk.
Batteriet har tapt seg 15%

Denne bilen er billig å eie!
Hva er dine kostnader med å ha bilen?

2
Leaf 2010-2017 / Påkjørt bakfra
« på: ſøndag 28. August 2016, klokken 23:52 »
Etter ca en måned og 3200 km ble jeg påkjørt bakfra av en som ikke klarte å stoppe. All skyld kom på han. Skadene på bilen ble taksert til 65 000 kroner. Jeg fikk henta bilen etter at den var fiksa 26.08.16. Nå ser jeg at bakre støtfanger har en annen fargenyanse enn det resten av bilen har. De pianoglatte panelene rundt girkula er blitt matta ned og føles som skikkelig billig plastikk og andre steder inne i bilen føles det som det er lagt samme "lakk". I tillegg virker førersetet løst i ryggen sammenignet med passasjersiden (der satt det ikke noen når ulykken skjedde). Sist men ikke minst er det hvite malingsprikker på ruter, dører, panser og annen plast utfor bilen.

Jeg syns ikke bilen er som den var før ulykkes tidspunktet, har heller ikke fått noen kompensasjon for tap av bil i 15 dager eller noen form for kompensasjon for at bilen har sunket i verdi.

Jeg har fremdeles rygg og nakke smerter til tider.

Hva har jeg krav på?
Hva bør jeg gjøre?
Siden bilen kun var ca en mnd gammel så syns jeg egentlig at de burde utlevert en helt ny bil og tatt min inn og gjøre hva de ville med den, men slik fungerer det vel ikke alltid?

All hjelp er god hjelp :)

3
Startet bilen på helt vanlig måte men så plutselig kom skilpadda opp etter kort tid, i tillegg lyser det et lys som hadde noe med batteriet å gjøre. Slo bilen av og så på igjen så var det borte, og alt var som vanlig. Men etter en liten stund kom det tilbake, og bilen mistet så å si all motorkraft og lading med reduksjons gir virket ikke. Maksfart var ca 20 km\t men når jeg stoppet hadde den ikke noe motorkraft til å forsette.


Har noen opplevd noe lignende?
Hva kan det være som er feil?

4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Bytte lyspærer?
« på: Torsdag 28. Mai 2015, klokken 21:00 »
Er det noen som har byttet lyspærer på sin trilling?

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få gjort det. Skrudde vekk 3 skruer men lykten satt fast fremdeles. Har noen tips?

Det er snakk om nærlys :)


Har noen fått byttet vindusvisker armen på garanti grunnet rustdannelse?

5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / 8 månder som elbilist og 27 000 km
« på: Mandag 18. August 2014, klokken 02:07 »
Nå har det gått en stund siden jeg kjøpte min i-Miev fra Sør Import i Mandal.

Etter at jeg hadde hatt en prøvekjøring av en 2012 i-Miev så syns jeg ikke bilen var så gale med tanke på null utslipp, og veldig lite eller ingen avgifter på forskjellige ting. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha ny bil fordi den andre hadde begynt å tulle litt. Men først måtte jeg spare opp egenkapital var tanken. Så en dag ville ikke den gamle bilen mer og planene om ny bil måtte fremskyndes. Etter å ha regnet på det så ville lånet bli mindre enn det jeg betalte i bensin pr. måned alt annet var da bonus som bompenger, ferge og parkering.

På finn.no fant jeg bilen min. 2011 i-Miev for 140 000 kroner stod det i annonsen. Jeg fikk den for 130 000 kroner inklusive omregistreringsavgift. Den hadde gått 35 826km da jeg fikk den.  Den ble kjørt på henger fra Mandal til IKEA Forus.  Det må også nevnet at jeg kjøpte den usett.

Siden den gang har jeg brukt bilen mye. Veldig mye. Hovedsaklig var det pendling som var hovedformålet mellom hjem, skole og jobb. Det har den klart utmerket bra! I begynnelsen hadde jeg litt rekkevidde angst men alt er tilvenning, Nå er den nærmest borte. Turer må planlegges litt mer og de tar lengre tid om det er snakk om "langturer". Da må varmeapparatet skrues av eller på medium og hurtigladere og stikkontakter må være plotta inn i GPS'en men med de plotta inn så har alt gått greit.

Så har det vært et problem med bilen. Varsellampen for bremsene begynte å lyse i dashbordet og det kom i tillegg en konstant høy pipelyd fra bilen. Det som hadde skjedd var at vakuumpumpen hadde tatt kvelden. Bremsepedalen var derfor steinhard og det hendte at bremsene hang og slapp litt. Verste var lyden. Heldigvis hva dette en garanti sak og ble fikset gratis. Samtidig fikk den 60 000km service som kom på 3516 kroner inklusive mva.

Etter vinteren som var fant jeg ut at vinterdekkene var ganske så utslitt fremme og at de måtte bli byttet til neste sesong. Når jeg skulle bestille nye vinterdekk viste det seg at også alle sommerdekkene var greit utslitt og burde byttes. Prisen på åtte nye dekk med frakt kom på 4320,80 kroner + 1000 kroner for å legge de på original felgene. Bestilte dekkene fra Dekkonline.com og fikk nye ventiler, montert og avbalansert hos Vianor.
Sommerdekkene var Falken SN832EC original dimensjoner fremme og bak.
Vinterdekkene var Maxxis MA-PW original dimensjoner fremme og bak.
Jeg hadde også forhørt meg med dekkforhandlere om hva de mente om vinterdekkene. De sa at folk bestilte gjerne de billigdekkene til sin bil nummer to. Falken dekkene hadde fått en grei score på Dekkonline så derfor ble de valgt.

Vet ikke helt hvordan det står til med batteriet men kommer vel ca 120km til vanlig på en lading.
Er veldig fornøyd med min elbil til mitt bruk!  ;D

Sider: [1]