Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - DannyRS

Sider: [1]
1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Plutselig fall og ustabil SOC
« på: Fredag 02. Mars 2018, klokken 20:00 »
Har ved noen anledninger sett SOC rase nedover i et veldig tempo, for så å stige igjen. Dette ved kjøring på motorvei. Det har skjedd ved 40% og lavere. SOC går så litt opp og ned og stabiliserer seg etterhvert. Skjer over få minutter, kan være store forandringer på få hundre meter.

Har ikke hørt med forhandler enda.

Eks
19% --> 7% --> 17%
38% --> 31% -->37% --> 34%


 [ You are not allowed to view attachments ]
 [ You are not allowed to view attachments ]

Har kjørt 80' km med eldre leaf uten noe slikt.. fler som har opplevd dette?
Kan det være relatert til lav temp? Noen ustabile celler?

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / ProPilot assist - hastighetsbegrensninger?
« på: Tirsdag 28. November 2017, klokken 09:41 »
Har tidligere lest at ProPilots "adaptive cruise" kan aktiveres mellom 30 og 100 km/t. Det er litt begredelig da E6 i Østfold ofte har fartsgrense 110 km/t.

Har nå sett flere steder på nett at ProPilot vil fungere i høyere hastigheter. Broom har testet i 110 km/t (japan), og i følge selveste Jay Cole i kommentarfeltet på en artikkel hos insideevs er maks hastighet ca 90 mph.

Min forhandler kunne ikke svare på stående fot, men det skal fungere i "motorveihastighet". Noen som vet noe konkret?

Noen linker:
tomrhs oppsummering av tidlig us spec
Broom test
Artikkel hos Insideevs.com

Sider: [1]