Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kianus

#1
Norsk bil tatt ut på Bertel O Steen/KIA Ensjø

Kilometerstand er 11 000.

Skal på service nå i januar (årlig), denne kan jeg selvfølgelig betale for deg.

Selges for 359 000,-

Med vinterdekk på felg (PH Turbin II felg)
#2
Model 3 / Lading TN-nett og ny UMC
søndag 17. mars 2019, klokken 22:45
Hei
Har følgende oppsett i garasjen:
3 x 16A 400V til rødt stikk i garasjen.

På dagens Model S har jeg UMC med rødt adapter. Bilen lader på 11kw som forventet.

Så hører jeg noen rykter om at ny UMC med rødt adapter som følger med Model 3 ikke klarer å lade på samme hastighet som den gamle UMC med rødt adapter?
Er dette tilfelle?
#3
Hentet ut i dag og kan leveres omgående.
440 000,-

Hvit, med skinn og teknikk.
Selvsagt ny i Norge
#4
Lading av Tesla / TWC på 3 fas 230v IT 16a
mandag 03. september 2018, klokken 20:59
Hei.

Elektriker monterte TWC på 3x16a IT nett i dag.
Ved tilkobling får jeg kun 12 km/t på lading men bilen viser 12 kW. Den viser også symbolet for 3 faser.

Vet det er en bug i kW visning, men det var da lav km/t også?
#5
Klar neste uke.
Jeg tror vi beholder vår Ioniq.
Hvis noen er interessert å ta over kan de kontakt meg.
#7
BMW i3 / BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
onsdag 11. januar 2017, klokken 20:25
Hei. Jeg har mulighet til å kjøpe en i3 94Ah Charged edition i dag, uten å vente, men jeg er litt skeptisk til rekkevidde kontra f.eks IoniQ (som har vist seg å være veldig effektig og gjerrig).
Hva kan man forvente i rekkevidde på motorvei med 110 km/t på denne årstiden?
Er jo en del 94Ah som ruller på veien, så tenkte kanskje noen hadde noe mer konkrete tall.
Kan jeg regne med 17-18 mil? Eller er vi nede på 13-14 mil?

Takker for alle svar.
#8
Har nå midtkonsoll til Model S på lager,
les mer her:
http://teslagear.no/index.php/produkt/tesla-center-console-midtkonsoll/
#9
Hei!

Selger vår Kia Soul EV til fordel for Tesla Model S.
Ta kontakt på 99204883 eller kwalberg@gmail.com for en koselig bilprat.
Bilen har vært i vårt eie siden slutten av september 2014, og har vært en utmerket bil!
#10
Zoe / Meget støyende varmepumpe?
lørdag 21. mars 2015, klokken 23:16
Hei!
Er eier av en Kia Soul og er således vant til den.

Ser nå på muligheten for å gjøre bilparken helt elektrisk.

Uansett, lånt med meg en Zoe hjem og det jeg legger spesielt merke til er hvor høy utvendig støy det er når jeg kjører klimaanlegget på 22 grader og auto. Det er jo like høy støy som en dieselmotor på tomgang.
Er dette vanlig eller er det noe rart med bilen?

Forøvrig syns jeg ikke den på langt nær blir så varm som Soulen min.
#11
Hei folkens.
Jeg har en Kia Soul EV hvor maks ladefart via type-1 kontakten er 6.6KW - en fas.
Jeg ser det er mange ladestopler der ute merket med 400V og 11KW med type 2 kontakt.

Er det noe problem å koble til min type 2-type 1 kontakt og lade fra disse stolpene? Pluggen passer jo inn, så jeg vil jo anta at det er en form for handshake mellom bilene før den evt begynner å lade/ikke lade grunnet for høy spenning?

Tenker det er lurt å spørre her før jeg plugger i ;)
#12
Zoe / Kampanje med skrapelodd. Jeg vant utstyrspakke...
tirsdag 26. august 2014, klokken 10:11
Hei folkens.

Vant en utstyrspakke til 20 000 på en Renault Zoe etter at jeg prøvekjørte den i går.
Jeg er nok imidlertid ikke interessert i å kjøpe Zoe, blir nok en Soul på meg, men hvis noen skulle være interessert i skrapeloddet som sparer deg for 20 000 så har jeg det liggende. :)
#13
Zoe / Pressemelding fra Renault angående lading i dag 20. August.
onsdag 20. august 2014, klokken 15:49
RENAULTS LADElØSNINGER I NORGE ER LØST!

Mini-transformator for lading av Renault ZOE i IT-nettverk er leveringsklar innen
utgangen av september måned.
Alle andre goder som Wallbox og 30 dagers angrefrist opprettholdes.

Siden lanseringen av Renault ZOE på det norske markedet våren 2014 har det norske
strømnettet (IT-nett) vært et «varmt» tema for alle Renault ZOE interesserte kunder,
bilpressen og ikke minst diverse elbil bloggere. Renault ZOE er av pressen ansett som den
mest fremtidsrettede bilen med det mest fremtidsrettede og effektive ladesystemet. Pt er
Renault ZOE den eneste elbilen som kan lade i et rent AC-nett (vekselstrøm, som er det som
finnes i alle kontakter).
Hovedfordelene med AC-lading er at det er betydelig rimeligere å etablere enn DC-ladning
(likestrøm) og at det gir en langt mer effektiv lading av bilen. Renault ZOE lades med
Renaults Wallbox på 11 kw på ca. 2 timer fra tomt til fullt batteri. Utfordringen er at man
trenger TN-nett, noe de fleste husstander pt. ikke har. Renault Norge har hittil løst denne
utfordringen ved å tilby alle kjøpere av Renault ZOE kostnadsfri installasjon av både Wallbox
og TN-transformator.
Dagens utfordring er således ikke hjemme-lading, men «borte-lading» som for Renault ZOE
frem til nå har vært begrenset til lokasjoner med TN-nett.

Utfordringen er nå løst! Renault
Norge har, sammen med en ekstern leverandør, utviklet en mini-transformator som kan lade
bilene i alle landets stikk-kontakter. Det være seg på hytta, kontorbygg og/eller andre steder
der våre kunder måtte ønske det. Prisen for transformatoren er kun kr 5 000.-.
Det eneste kunden trenger å gjøre er å plugge mini-transformatoren i kontakten for å lade
Renault ZOEs med bilens original-ledning.
Det er viktig å merke seg at bilens ladetid med denne løsningen øker inntil ca. 10 timer.
Dette er imidlertid det beste våre konkurrenter tilbyr!

Med mini-transformatoren går Renault enda et steg fremover, da den vil gi alle våre kunder
mulighet til å lade overalt og samtidig beholde hurtiglader funksjonen hjemme med vår
Wallbox. Ingen andre elbil leverandører er i stand til å tilby slike muligheter.
Samtidig opprettholder vi naturligvis vår 30-dagers angrefrist til alle våre kunder, så alle
interesserte kan oppleve hva det vil si å ha full fleksibilitet.
Med Renault ZOE behøver ingen å bekymre seg om kjørelengder. Bilen har en kjørelengde
på opptil 210 km (NEDC), hurtiglader i eget hjem og nå også «hyttelader».
For spørsmål vennligst kontakt:

Adm. Dir. i RBI Norge AS. Anders Gadsbøll på mail eller tlf:

Anders.gadsboll@renault.no
#14
Zoe / Har Zoe på prøvekjøring. For et beist! Men...
torsdag 14. august 2014, klokken 20:31
Men jeg sliter med å få cruisekontrollen aktivert?
Gjør jeg det feil?
Det er en bryter ved "girspaken" jeg har prøvd, og også de knappene på venstre side på rattet, men det skjer absolutt ingenting.
Har prøvd å se i manualen, men uten hell der også.

Noen som har opplevd det samme?

Kjørt en 4 mil i dag, og denne bilen er meget fin å kjøre! Komfortabel og sprek!
Fikk fint plass til Sirona barnesete bak med fruen forran. Til og med bedre beinplass da enn i vår SAAB 9-3.

I morgen skal vi ut på tur med barnevogn for å se hvordan det går :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA