Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - GeniEL

#1
Model X 2014 - 2022 / Hentet av bilberger... :(
søndag 30. oktober 2016, klokken 11:09
Superladet på Aksdal fredag kveld nå det plutselig "plinget" inn en alarm. Husker ikke teksten, men det var noe med ladefeil. Jeg satt i bilen, så jeg hoppet ut og dro ut ladekabel. Da forsvant den første alarmen, men det begynte å rase inn flere nye. Noen hørtes mer alvorlige ut en andre. Det var 12V Low og Feil på luftfjæring med mer. "Car will not start" "Contact Tesla" var klare meldinger. Det var lite Tesla kunne gjøre over telefon, men veihjelp-systemet fungerte i allefall bra. Bergingsbil og leiebil kom fra Haugesund. Når man så taues fra en superlader vekker det litt oppsikt. Vi hadde det litt travelt så fikk ikke sett hvordan de eventuelt fikk bilen opp på planet. Den sto tilsynelatende helt låst i park. De gjorde klar skliklosser når jeg kjørte videre i en Honda Civic Diesel....

Betingelsene for veihjelp sier visst at bilen skal til nærmeste servicesenter som da er Stavanger. Jeg forklarte at det vil bety mye for meg om de kan kjøre den "hjemover" til Bergen i stede. Ikke kjempestor forskjell i avstand fra Aksdal. Den beslutningen måtte visste en overordnet godkjenne på mandag morgen. Ironisk nok har jeg nemlig også en avtale på servicecenter Bergen på tirsdag for å få håndtert en annen lite sak. (Knirk i ene døra)

Bilen er en to måneder gammel 90D, og har gått 4000km.

Jeg er spent på hva "diagnosen" er og når/hvor vi ser bilen vår igjen. Har forsøkt å få kontakt med bilen via app'en men den er også død...



#2
Model X 2014 - 2022 / Første feil - en positiv opplevelse
mandag 12. september 2016, klokken 17:57
Søndag ettermiddag åpnet ikke panseret/frunken seg som den skulle. Den poppet opp, men hang fremdeles i "trinn 2" på låsemekanismen. Åpnet og lukket på alle tenkelige måter uten at det hjalp.

Fant ut at jeg (for første gang) måtte ringe 800-nummeret. Fikk hjelp av en meget kapabel person (kunne understreket at det var en dame, men det høres litt kjønnsdiskriminerende ut), som beskrev "nødprosedyre" for åpning av frunk. Fikk åpnet, men når jeg lukket var problemet der fortsatt. Det ble gjorte noe OTA reset/oppdatering av låssystemet, men fortsatt like låst. Det ble bestemt at dette da desverre var en service-sak og telefonen ble avsluttet.

I dag ringer så Tesla til meg, og forteller at de har diskutert saken internt, funnet feilen på bilen og bestilt del (aktuator i låsemekanismen). Spørsmålet er bare når det passer for meg å få den byttet.

Med god kundeservice har Tesla snudd en irriterende småfeil til en positiv opplevelse for min del. Feilen blir rettet på fredag.

Mulig jeg bare har for lave forventninger etter opplevd "service" hos andre bilmerker, men Tesla imponerte meg faktisk i dag.
#3
Model X 2014 - 2022 / VIN på ordinær produksjonsbil!
torsdag 19. mai 2016, klokken 22:18
I dag har jeg endelig fått tildelt VIN! Ordinær 90D. Deilig at det endelig skjedde noe, 10 uker etter at bestillingen ble bekreftet fra meg. Ble "låst" 17.mars.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA