Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - muggost

Sider: [1] 2 3
1
Carwing / Nissan Connect EV, en vits fra 2011 til 2019.
« på: Onsdag 24. Juli 2019, klokken 17:32 »
Hei igjen,
Har nettopp kjøpt en brukt Leaf 40kWh og skal selge min trusty 2013 Leaf 24kwh. Jeg fikk slettet gammelLeafen fra nettsidene til Nissan og koblet til den nye etter en kort prosess. Men Connect EV-appen til Nissan fungerer jo ikke i det hele tatt. Når får jeg ikke engang logget inn på den, til tross for at jeg har gyldig brukernavn og passord som fungerer på nettsidene dems.

Hvordan kan Nissan være bekjent med et så pill råttent system, som har vært elendig helt fra første bil ble lansert? Skulle tro etter 8 år at de hadde klart å lage et system som fungerte oftere enn det ikke gjorde det? Det verste er at de markedsfører jo bilene sine med disse «connected» funksjonene og folk tror på dem! Hvis ikke det er en sak for forbrukertilsynet så vet ikke jeg!?

Men jeg har trua på forbrukermakt. Hva kan vi Leaf-eiere gjøre for å få Nissan på rett kjøl? Saksøke dem for villedende markedsføring? Produktet virker jo ikke. Tar gjerne imot forslag.

2
Nissan / Nissan YouPlus ved bruktbilkjøp
« på: Torsdag 18. Juli 2019, klokken 09:26 »
Hei, jeg har lett litt på forumet men fant bare gamle tråder. Jeg skal både selge min gamle Leaf og kjøpe en brukt Leaf. Finner ikke noen instruksjoner på Nissan YouPlus om emnet. Er det så enkelt at selger kan gå inn på sin profil, slette kjøretøyet der, og så kan jeg registrere det samme kjøretøyet på meg? Og omvendt ved kjøp?

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Nissan Leaf 60KWH @ Consumer Electronics Show 2019
« på: ſøndag 06. Januar 2019, klokken 10:45 »
Nissan lanserer 60KWH i løpet av showet. Uklart akkurat når nyheten poppes. CES2019 går fra 8-11 januar.

https://www.businessinsider.com.au/best-cars-vehicles-at-ces-2018-2019-1

Noen som finner noe mer konkret informasjon om emnet, post det her! :)

4
Kia Niro EV / Niro kommer uten APP? En real kalddusj...
« på: Torsdag 20. ſeptember 2018, klokken 10:30 »
Er det mulig....
Kia Niro Electric kommer UTEN mulighet til å sjekke batteristatus eller starte/stoppe lading og klimaanlegg via mobilapp! Systemet kalles UVO, finnes allerede i Korea (og i bilene), det vil bare ikke bli bygget ut i Europa.

Dette er jo den suverent mest brukte funksjonen i Nissan Leafen min, og det er jo ganske gammeldags å lansere en ny elbil, uten disse funksjonene synes jeg.

Jeg har reservert en Kia Niro EV, men nå ble jeg ganske usikker på om jeg faktisk ønsker den. Bilen er samme størrelse som Leaf, koster 100.000 mer og tilbyr dårligere funksjonalitet? Kanskje det er bedre å vente enda litt til på LEaf 60KwH i stedet?

Hva tenker dere om dette? App-styring, nødvendig eller ikke?

5
Vestfold og Telemark elbilforening / Hurtiglader i Revetal
« på: Tirsdag 07. November 2017, klokken 20:54 »
Noe for elbilforeningen?

Det skal bygges Burger King i Revetal, rett ved siden av bispeveien og kjøpesenteret. Her bør det komme hurtiglader, noe bygda mangler. Noen som vil ta utfordringen (har litt mye å ta tak i selv, men det er det vel ingen av dere andre som har heller!?)

https://www.tb.no/revetal/vestfold/mat/apner-burger-king-pa-revetal-restauranten-blir-den-flotteste-i-verden/s/5-76-519536

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / 80% long life på 2018 leaf?
« på: Tirsdag 07. November 2017, klokken 20:15 »
Hei, jeg har en 2013 leaf som jeg bruker 80% long life mode på hele tiden. Ikke for å spare batteriet, men for å lade mindre hjemme. Da kan jeg lade litt mer gratis på jobb  8)

Vet noen om denne funksjonen finnes på ny-leafen? Har sømfart nettet etter info men finner ingen ting...

7
Carwing / Hyppige e-poster fra carwings
« på: Tirsdag 07. November 2017, klokken 20:08 »
Hei, i dag har jeg fått 5 e-poster fra carwings om at ladingen av batteriet er avsluttet. Bilen har ikke stått tilkoblet strøm i det hele tatt i denne perioden. Noen som har opplevd det, eller har en ide om hva som kan være problemet?

8
Leaf 2010-2017 / T/M System Malfunction. Contact Dealer.
« på: ſøndag 14. August 2016, klokken 15:58 »
Skulle starte bilen i dag (den var senest i bruk i går), den vil ikke starte. Ingen liv i vindusheisene, men displayet og navigasjonsdisplayet ser ut til å virke. Etter å ha prøvd noen ganger får jeg opp feilmelding "T/M System Malfunction. Contact Dealer."

Noen som har vært borti dette før?

9
Leaf 2010-2017 / Mine verste nedturer med Nissan Leaf!
« på: Torsdag 11. Februar 2016, klokken 19:36 »
Har sitti en halvtime og tenkt så det knaket... Jeg kommer ikke på noe som er galt med bilen :-)

- Nissan Carwings/Connect er ikke så bra. Men det er jo ikke bilens feil det heller...

- Rekkevidde! Nei vent, det visste jeg jo om allerede før jeg kjøpte bilen...

Jeg gir meg, jeg er knakende fornøyd! 3 år og 56.000 kjørte el-km. Langturer som kortturer. Bare fornøyd :-)

10
Carwing / Carwings/Forbrukerrådet?
« på: Onsdag 25. November 2015, klokken 14:09 »
Hvordan er stemninga her i forumet for å gå til forbrukerrådet / ombudet med denne Carwings/Nissan greia? Etter flere år med Nissan Leaf opplever jeg at Carwings har blitt gjennomgående dårligere og forferdelig ustabilt. Den siste uka har jeg hatt 0% suksess med å starte forvarming (både direkte og med timer) av bilen gjennom telefon app.

Nissan virker ikke å ta saken spesielt alvorlig og jeg mener det de driver med går på grensen til villedende markedsføring. Hva synes dere?

11
Carwing / Carwings... igjen....
« på: Torsdag 15. Oktober 2015, klokken 09:01 »
Har sendt denne til kundeservice i dag:
Blir "spennende" å høre hva de har si...

"Hei, jeg kjører Nissan Leaf.
Jeg fikk en epost av Nissan for ikke så lenge siden, der det stod at carwings systemet skulle gjennom en stor oppgradering og at jeg ville bli logget ut noen dager. Endelig tenkte jeg, ENDELIG skal det gå an å bruke Carwings til å forvarme bilen om morgenen... Vel - systemet deres fungerer enda dårligere enn før! Jeg har ikke klart å forvarme bilen èn eneste gang siden oppgraderinga kom, og joda jeg har prøvd å laste ned appen på nytt, tømme cachen, osv.

Hva er det Nissan egentlig driver med her??? Dere selger meg en bil der det blir trukket frem som en stor fordel at bilen kan forvarmes gjennom en app også virker ikke det systemet i det hele tatt? Nå har jeg hatt bilen i to og et halvt ÅR og enda har dere ikke klart å få dette på stell? Og på toppen av dette får jeg spørsmål om å bli Nissan ambassadør og fremsnakke Nissan Leaf og anbefale min omgangskrets å kjøpe Nissan Leaf... Snakk om frekkhet fra Nissan sin side! Ikke sjans i havet at jeg kommer til å bli noen Nissan ambassadør. Leaf'en er fin å kjøre den, så det er ikke bilen det er noe galt med - det er Nissan. Jeg synes faktisk dere burde opplyse om forholdet når kundene deres kjøper biler med Carwings! Ellers er det rett ut villedende markedsføring!

Så til mine egentlige spørsmål: Hvorfor klarer ikke Nissan å levere et fungerende carwings til sine kunder? Når kan Nissans kunder forvente å få et fungerende carwings system?"

12
Leaf 2010-2017 / Takk til to hyggelige jenter i Sandefjord!
« på: Mandag 27. Juli 2015, klokken 11:31 »
I går kjørte vi fra Flekkefjord mot Vestfold og endte desverre opp i en lang omkjøring pga stengt E18 utafor Porsgrunn. Vi ladet heldigvis i kragerø, men da vi prøvde på Statoil Telemarksporten virket ikke SMS-løsningen. Med 33% på tanken puslet vi de siste 35 kilometerne inn mot Sandefjord og kom som nr 2 i ladekøen med 0% på tanken....

Der satt det to jenter i en Renault Zoe og skulle lade lenge, men siden vi bare trengte 10 minutter for å komme hjem var de så snille å koble seg fra og slapp oss frem i køen. Hvis dere leser dette og kjenner dere igjen, TUSEN TUSEN TAKK! Med to slitne barn og en sliten frue i bilen reddet dette virkelig dagen. :-)

13
Eletriske og tekniske utfordringer i sammenheng med hjemmelading / Lading i Rauland
« på: Mandag 27. Juli 2015, klokken 11:25 »
Hei,
vi har et familiemedlem med en eldre hytte i Rauland. Der er det desverre bare ujordede kontakter (på hytta altså, ikke i hele Rauland  ::) ), så jeg får ikke ladet Leafen der. Er det noen her som vet hvordan jeg kan få ladet bilen over natta et sted, vi planlegger en tur til Haugesund og trenger all den juicen vi kan få :)

14
Ladeplasser og ladekabler / Ladeplasser Sandefjord Lufthavn Torp
« på: Torsdag 12. Mars 2015, klokken 09:50 »
Gladnyhet til reisende over Sandefjord Lufthavn Torp! 42 ladeplasser er nå tilgjengelig, jeg skal prøve å få tatt noen bilder snart, så vi kan se hva slags anlegg det er snakk om :)

http://www.torp.no/Nyheter/News.aspx?Language=NO&pkNews=319&pkMenu=&pksMenu=&pkssMenu=

Og på fjøsboka...

https://www.facebook.com/torp.no?fref=ts
Rediger innlegg

15
Vestfold og Telemark elbilforening / Ladeplasser Sandefjord Lufthavn Torp
« på: Torsdag 12. Mars 2015, klokken 09:47 »
Gladnyhet til reisende over Sandefjord Lufthavn Torp! 42 ladeplasser er nå tilgjengelig, jeg skal prøve å få tatt noen bilder snart, så vi kan se hva slags anlegg det er snakk om :)

http://www.torp.no/Nyheter/News.aspx?Language=NO&pkNews=319&pkMenu=&pksMenu=&pkssMenu=

Og på fjøsboka...

https://www.facebook.com/torp.no?fref=ts

Sider: [1] 2 3