Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - timescape

#1
Tidlige elbiler: PSA / front suspension/coil-springs saxo 97.-
torsdag 05. september 2019, klokken 20:18
Hej,
Bruger Citroen SAXO -.97 el., samme front springs shock absorbers as petrol versions ?

mvh
#2
Hej,
mangler hjælp til justering af Lmc motor efter jeg har skiftet leje.

Kom til at fjerne de 6 skruger ..

Er der en som er "expert" i LMC motor ?

Link til manual:
https://www.lynchmotors.co.uk/pdfs/o-and-m-manual.docx

Tak
Mvh
#3
Tidlige elbiler: PSA / SAXO Computer "ECU parameters" fault
torsdag 13. desember 2018, klokken 21:52
Hi,
I need some help...

My SAXO has got a "ECU parameters" fault"
Before I do anything I hope someone can help Me figure out has gone wrong and how to fix it :)

Before i describe what has happened and I have used Checkelec. I will point out that I do not blame Checkelec as changing parameters is My own responsibility. And Checkelec might not have anything to do with the fault :)

- Made water service (used Checkelec). Did "Initialisation charge" for 2min and asked for normal Charge. Cooling fan started running and had to pull battery fuse shortly to make it stop.
All OK.

- Drove until charge lamp came ON at 30% (this is OK as it are long time since I have runned the batteries fully empty).
I decided it was time to discharge the batteries fully.
While monitoring the cell voltage difference (not more than 50mV diff). I could safely keep driving :)

- It limited the power so the batteries did not drop below 110V.. (Long time ago I changed the parmeter "Voltage for 150A limitation" from 105V to 110V. To protect the batteries).

After some time the car kept the 110V but there was now more power and i was 500m from home :)
I decided to change the parameter "Voltage for 150A limitation" back to 105V so I could drive home..
No change in power for driving. So I did the trick and pulled the battery fuse shortly.
Turning On ing. and now I had a "ECU parameters" fault. Cleared it with Checkelec, but it just came back.
Checked parameter with Checkelec:
- Charge current now 10A (was 14A)
- Ah counters was all 0
- energi gauge was at 58,5%  (was 10% before).

I could drive home with no issue.

At home I tried the following:
- reset fault again, pull battery fuse and disconnect 12V Battery. Connected again.
The fault was gone when turning the key. But when connected checkelec again to check parameters and turned the key second time the fault was back..
- Now I can not make the "ECU parameters" fault go away. All Ah counters at 0, energy meter showing approx 58%.
I can clear fault with Checkelec but as soon I turn the key or plug in the mains for charging the fault comes back..

The car will drive and charge OK..

Before I connect Lexia or do anything else..

- What did I do wrong ?
- what can I do to fix a "ECU parameters" fault. Is there a way to restore ?

- I have Lexia, but have no idea how the use the remote programming. (and hope it will not be necessary).
Also I will try to avoid making a full "Initialisation charge" to re-initialize the ECU..

Thanks
br.

#4
Tidlige elbiler: PSA / Pakdåse nr. højre side aksel gearkasse. ?
tirsdag 19. september 2017, klokken 11:22
Hej,
Citroen SAXO -97
Nogen som kender Citroen part nr. på trækaksel pakdåse til gearkasse Højre side ?

Citroen kan ikke finde nummer og jeg kan heller ikke finde det på samle tegninger :)

M.v.h.

#5
Tidlige elbiler: PSA / Batteri vand hæve PH Natron ?
tirsdag 05. september 2017, klokken 16:12
Hej,
Kan ikke finde batteri vand som har en ordentlig PH.
(ikke har optaget CO2).
Har købt ved biltema og ved en auto reservedels butik, som levere til værksteder.

Har læst på nettet at man kan drive CO2 ud af vandet (hæve PH). Ved at tilsætte en lille smule ren natron (samme som er i bagepulver. Men ikke kan bruges da det ikke er ren).
For at hæve PH til 7.

Har nogle prøvet dette til batteri vanding ?

Kan man gøre det ?

Tak
M.v.h
-. Kasper
#6
Tidlige elbiler: PSA / Saxo ladeprofil for lead acid battery
tirsdag 25. april 2017, klokken 18:36
Hej der,
Er der nogen der ved hvordan SAGEM lade profilen ser ud for lead acid battery ?

-. Kasper
#7
Tidlige elbiler: PSA / Saxo DC charging voltage ?
lørdag 10. september 2016, klokken 12:49
Hej,
Hvad er extern DC charger Volt set ?

Jeg ved det er max 150A

Tak
-. Kasper
#8
Tidlige elbiler: PSA / Link www.elbilwiki.no ?
torsdag 07. juli 2016, klokken 16:06
Hej,
følger med på forum :)

Er der en ny link til  www.elbilwiki.no

Tak

Kasper
citroën saxo electrique -98
#9
Tidlige elbiler: PSA / saxo -97, schmatic 12v lader i styrebox
søndag 19. april 2015, klokken 11:43
Hej,
Er der nogen som har diagram over 12v laderen i styrebox ?

Tak
M.v.h.
-. Kasper
#10
Tidlige elbiler: PSA / Type af fjedre for. Citroën Saxo Electrique -97
søndag 07. september 2014, klokken 16:40
Hej,
Min saxo "hænger" lidt i venstre side.
Ser ud til at fjedrene er trykket mere samme i denne side (de er ikke knækket).

Måske de skal skiftes..

Bruger en Citroën Saxo Electrique samme fjedre som en almindelig saxo?
Er der en anbefalet fjeder jeg skal bruge?

Tak
M.v.h.
#11
Tidlige elbiler: PSA / reset af kapacitet meter? saxo -97
lørdag 02. august 2014, klokken 00:47
Hej,
Kan man resette kapacitet meteret via dianostic tool (lexia) ?

Mine batterier er blevet meget bedre og kapacitet meteret når under nul før lade lampe tænder..

M.v.h.
-. Kasper
#12
Hej,
Jeg brugte DC-DC til at aflade mine nicd batt. her i weekenden.
Havde lys, blæser og el-bagrude tændt. (ikke unormalt brug).
Dette gav et forbrug fra DC-DC på ca. 60A.

+ terminalen på 12V batteriet blev MEGET varm..
Det viste sig at den original crimp af kabler i polsko var dårlig..
Hvis andre har denne, så check at den ikke bliver varm. Ellers skift den..

Håber det kan hjælpe nogle :)

M.v.h.
-. Kasper
#13
Hej,
Hvordan skal servopumpen under bilen opføre sig..
Er det normalt at den altid brummer når tænding er på eller bør den stoppe en gang imellem ?

PS. servo styring virker fint. Undrede mig bare over at pumpen altid kørte..

Tak.
M.v.h.
-. Kasper
#14
Tidlige elbiler: PSA / Børster slidt? Saxo -97
mandag 30. juni 2014, klokken 22:12
Hej,
Jeg har læst på wiki, men forstår ikke helt hvad jeg skal kigge efter for at se om børster bør skiftes..
Kan nogen fortælle mig ved at kigge på dette billede om Børster er slidt?

Tak
M.v.h.
-. Kasper
#15
Tidlige elbiler: PSA / gearolie til Citroen Saxo -97
mandag 16. juni 2014, klokken 13:29
Hej,
Hvad type Gear-olie bruger i til Saxo ?
Kan se wiki siger: http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Bytte_av_gearolje
Manualene angir API GL5 75W80 (mineralsk gearolje) - som fås bla. på Biltema.
Noen mener det bør være GL5 EP (ekstended pressure), men det er visst verre å finne.

Men Biltema har vist ikke disse mere. ?

M.v.h.
-. Kasper
#16
Hej,
er der en der vil sælge et vand-kit og sende det til Danmark ?

Tak
-. Kasper
#17
Hej,
jeg er fra Danmark og har lige købt en Citroen saxo.
Bilen er fin, men batterierne er ikke gode. (kan køre 40km til lade-lampe tænder).

Jeg har læst at men kan måle spændingerne på alle batteri boxe og dividere med antal batterier.
Men hvor kan man komme til at måle spændingerne?

Tak
M.v.h.
-. Kasper
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA