Vi er så heldige at det er blitt montert opp en ny Salto Type 2 lader på jobb typen uten fast kabel.
Siden det er IT anlegg i bygget er boksen blit koblet opp med 3x230 volt 16 Amp.
Når jeg plugger til bilen med en 3 fase type 2 kabel så virker dette heller dårlig, at jeg ikke får benyttet mer en 1 av fasene er jeg klar over men det ser ikke ut som enten bilen eller boksen er helt på talefot når ladingen er startet.
Bilen eller boksen koble fra ca hvert femte sekund en tre fire ganger før det står "Charge completed" på skjermen men ladeporten lyser rødt.
Fikk prøvd en 1 fas type 2 kabel i dag og det virket mye bedre, men siden eieren av kabelen gjerne vil ha den selv er ikke det en permanent løsning..
Min egen kabel er ny innkjøpt fra Tesla for anledningen og jeg har ikke fått anledning til og prøve den noen annen plass enda men anser egentlig sjansen for feil på kabelen som liten.
Er det egentlig noen biler som kan utnytte denne 3x230 løsning fult ut ? og vil det virke mot en Tesla med enkellader ?
Siden det er IT anlegg i bygget er boksen blit koblet opp med 3x230 volt 16 Amp.
Når jeg plugger til bilen med en 3 fase type 2 kabel så virker dette heller dårlig, at jeg ikke får benyttet mer en 1 av fasene er jeg klar over men det ser ikke ut som enten bilen eller boksen er helt på talefot når ladingen er startet.
Bilen eller boksen koble fra ca hvert femte sekund en tre fire ganger før det står "Charge completed" på skjermen men ladeporten lyser rødt.
Fikk prøvd en 1 fas type 2 kabel i dag og det virket mye bedre, men siden eieren av kabelen gjerne vil ha den selv er ikke det en permanent løsning..
Min egen kabel er ny innkjøpt fra Tesla for anledningen og jeg har ikke fått anledning til og prøve den noen annen plass enda men anser egentlig sjansen for feil på kabelen som liten.
Er det egentlig noen biler som kan utnytte denne 3x230 løsning fult ut ? og vil det virke mot en Tesla med enkellader ?