Flere steder hvor det er redusert fartsgrense, og bilen korrekt setter ned farten, øker den farten ikke lenge etterpå. Der det skjer er det kryss (som også er årsaken til den reduserte fartsgrensen).
I bilen vises fartsgrensen (f.eks 40/70), mens det øker hastighet til 60/80 som var fartsgrensen i forkant (det står da Max 60/80) ved siden av korrekt fartsgrense (40/70). På meg virker det som om AP/TACC først leser skiltet, reduserer hasitighet, for deretter sjekke fartsgrense geografisk, og setter farten opp igjen.
Dette har skjedd konsistent med 3 (AP 2,5 HW) og Y (AP 3.0 HW) siden i vår. Har std AP på begge.
I bilen vises fartsgrensen (f.eks 40/70), mens det øker hastighet til 60/80 som var fartsgrensen i forkant (det står da Max 60/80) ved siden av korrekt fartsgrense (40/70). På meg virker det som om AP/TACC først leser skiltet, reduserer hasitighet, for deretter sjekke fartsgrense geografisk, og setter farten opp igjen.
Dette har skjedd konsistent med 3 (AP 2,5 HW) og Y (AP 3.0 HW) siden i vår. Har std AP på begge.