Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - brattbakke

#1
Model 3 / Godkjenning av estimat før garantireparasjoner
mandag 04. januar 2021, klokken 09:50
Fikk ny model 3 i starten av desember og den skal inn nå for reparasjon da det ene sidekameraet har sluttet å virke.  Legger til grunn at dette går på garanti på en 3 uker gammel bil, men Tesla ber meg nå godkjenne et estimat på ca 2500 før bilen skal inn. Står jo selvsagt at dette ikke gjelder dersom det er en garanti-sak, men likevel skal de altså ha en godkjenning på forhånd noe jeg tenker blir feil. Hva om dette var en større sak der det kunne oppstå tvist om hvorvidt det er garanti eller ikke? Hva blir konsekvensen om jeg ikke godkjenner?
#2
Model 3 / Tips for tilhengerfeste
lørdag 12. desember 2020, klokken 10:36
Hentet min første Tesla (2021 model 3 lr) denne uka og er strålende fornøyd med bilen. Men akkurat dette hengerfeste er jeg ikke så veldig imponert over. For det første er lokket som dekker dette festet med sånne "dør klipps" og vil neppe tåle mange av og påmonteringer. I tillegg får jeg rett og slett ikke festet ledningen for lysene på hengeren. Mulig støpselet på min gaupen er for tykt så det tar i plasten rundt lokket.

Hva gjør dere som har hatt sånt hengerfeste en stund? Det mest fristende er jo å la selve festet stå på hele tiden men da regner jeg jo med det ruster og fast og kommer mye salt og dritt inn bak plastdekselet?

Lurte også på om noen har koblet en sånn "spiralledning" til kontakten og eventuelt stappet den inn bak platen når den ikke er i bruk og festet er montert. Topp i så fall med tips om produkt som dere vet passer til bilen uten å gå i plasten så man ikke får dreiet det rundt.

Alle gode råd tas imot med takk!

#3
Kia Soul EV / Kona til E-Soul
lørdag 11. juli 2020, klokken 19:32
Har i dag en Kona som jeg vurderer å bytte for å få mulighet for hengerfeste. Ser nå at både 2020 Kona og E-soul får denne muligheten og jeg vurderer 300 kg som nok.

Noen som har praktisk erfaring med hvor stor forskjellen er i størrelse på disse to? Tenker da både på plass i bagasjerom og plass for barneseter. Har et barn i vanlig sete og ett barn i bakovervendt.

På Konaen har vi en Packline FX Suv takboks. Noen som vet hvordan denne eventuelt passer på Soul?
#4
Ladeplasser og ladekabler / Ionity og Kona
lørdag 23. februar 2019, klokken 16:10
Prøvde å lade min nye kona på ionity mellom Larvik og Sandefjord Resultatet var to belastninger via pay pal og ingen lading Så tesla bjørn hadde hatt samme problem Er det noe jeg gjør feil, feil på bilen eller problem hos Ionity?
#5
Hyundai KONA / Kona og barneseter/tralle
tirsdag 27. februar 2018, klokken 17:55
Hei, hva tror dere som har testet bensin-versjonen om plassen for bakovervendte barneseter? Går det ann med to stk cybex sirona hvis man ikke har så forbakset lang sjåfør? Plass til f.eks en babyjogger city elite i trunken?
#6
Nissan e-NV200 / 7 seter og barneseter
torsdag 18. januar 2018, klokken 17:52
Hvordan funker det å komme seg inn og ut av de to bakserste setene i en 7 seter dersom det er montert barneseter på midterste rad? Noen som har erfaring?
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Barneseter i Nye LEAF
fredag 12. januar 2018, klokken 11:02
Noen som har formening om hvordan det går med to barneseter i Nye LEAF? Har i dag en E-up med ett barnesete bak passasjeren og dette går såvidt. Ville dog ikke hatt et sete bak fører. Hvordan er plassen i Nye LEAF til sammenlikning? Stolen som brukes nå er en Cybex Sirona bakovervendt.
#8
Kjøpe elbil? / Golf eller Leaf?
onsdag 08. november 2017, klokken 21:23
Vurderer hva jeg skal erstatte e-upen min med og slik markedet er nå koker det vel ned til Leaf eller E-golf... De ser jo ut til å koste sånn ca det samme (300k) og begge har en grei rekkevidde til min bruk. Soul kunne forsåvidt også vært et alternativ men synes prisforskjellen til Golf og Leaf blir liten kontra hva du får. Leveringstid er ikke så viktig heller men vil jo ikke ha en bil som er utdatert når jeg endelig får den heller.

Kravet mitt er plass til barnevogn og to bakovervendte barneseter. Burde det går rimelig greit i begge? Vanskelig å bedømme bagasjerom ut fra bilder og tall.

Et annet alternativ er NV200 når denne kommer med 40kw batteri. Rekkevidden er jo minuset med denne.

Noen som har inspisert begge og har noen synspunkter?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA