Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Helenept

#1
Lading / Hvordan låse bilen utenfra når den er på
søndag 20. desember 2015, klokken 22:51
Er det mulig å låse leaf fra utsiden imens den hurtiglader og er påskrudd? Dette for å holde bilen varm under lading uten å måtte bruke carwings siden den er såpass ustabil. Når jeg bruker den fysiske nøkkelen låses jo bare førerdør.
Mulig det er skrivd om tidligere, men kunne ikke finne noe..
#2
Ladeplasser og ladekabler / Hurtiglading Skagerak arena (skien)
tirsdag 23. desember 2014, klokken 09:34
Hei!
Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Er det noen som vet om det er mulig å lade til 100% imens varmeapparatet er på?
Er avhengig av 100% ladet batteri og forvarmet bil for å komme meg dit jeg skal i jula.
Mener å ha hørt at ikke alle hurtigladere lader over 80%?
Dette gjelder altså hurtigladeren på skagerak arena i Skien.
Gjelder nissan leaf 2013 mod.

God jul!  :)
#3
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Leaf på tur til danmark
søndag 27. juli 2014, klokken 14:06
Hei! Denne uka skal jeg en tur til danmark med leafen hvis jeg tør. Til nå har jeg holdt meg innenfor fylket, hvis man ser bort ifra en tur til oslo på prøvekjøring. Leafen har fungert knirkefritt for meg til nå heldigvis, strålende fornøyd!

Men hvis jeg skal tørre og ta leafen til DK må jeg være sikker på at det ikke vil bli noe problem med lading. Jeg skal fra skien-> larvik, ta ferge herfra til hirtshals og så videre fra hirstshals-> løkken. Dette vil bli totalt ca 7 mil kjøring, og bør egentlig ikke være noe problem uten at rekkeviddeangsten kicker inn.

Jeg skal overnatte på camping i løkken noen dager og er derfor avhengig av og kunne lade her, jeg har KUN Original ladekabel og en skjøteledning til rådighet pr. Idag...

Er det noen her som har erfaring med lading i danmark ? Er svært lite teknisk av meg sånn sett og har til nå bare ladet hjemme på vanlig stikk og ladestolpe på jobb. Noen som kan berolige meg litt eller gi meg noen tips så ikke jeg blir stående igjen i danmark uten strøm?? ;)
#4
Kjøpe elbil? / Kjøpe ny E-up eller brukt leaf?
onsdag 12. mars 2014, klokken 23:19
Jeg er helt ny på dette med elbil, så håper og få noen gode råd her:)
Jeg er snart ferdig med en leasingavtale jeg har på en 2012 mod polo, er egentlig greit fornøyd med den, men tenker jeg kan spare endel penger med en elbil og mtp. Kjørelengde vil den for det meste dekke mine behov, de få gangene i året jeg skal lengre får jeg byttelånt bil :)

Men ihvertfall så tenkte jeg først og kjøpe meg e-up. Men så ble jeg plutselig usikker når jeg dro innom en forhandler og så på leaf, tror det var 2013 mod, japanprodusert. Hva er de største forskjellene på disse? Og er det noen betydlig forskjell i pris på forsikring/service? Leaf virket endel større, vanskelig og bedømme siden det var forskjellige dager og forskjellig forhandler jeg var innom og kikket på bilene... Kjørelengde var ca det samme, opptil 160 km og rundt 100 km på vinterføre ifølge forhandler.
E-up skulle jeg betale ca 205k for, da er det med ryggesensor og navigasjon, 8 års garanti på batteriet.
Leafen kunne jeg få for 195k, denne hadde vært demobil i 12 mnd, husker ikke hvor langt den hadde gått...på denne kunne jeg få med 3 års gratis service og 20 dager hvor jeg kunne låne bil for lengre turer. Men kan det stemme at det kun var 5 års garanti på batteriet på en leaf? Må ta en tur og spørre litt mer imorgen ang leafen..
Hva tenker dere her er det beste kjøpet? Er det dumt og kjøpe en demobil? Min største frykt ang. Elbil er vel at batteriet ryker....
Hilsen forvirret!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA