Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - P85TMS

#1
Model 3 / Credit Note & VIN på Tesla Konto.
mandag 04. februar 2019, klokken 10:32
Sikkert flere enn meg som har fått Credit Note i Dokumentmenyen på Tesla kontoen i dag.
VIN nummeret står i dette dokumentet, men er ikke oppdatert på kontoen.
(Sånn i tilfelle noen bare sitter å nistirrer på RN nummeret og hamrer løs på F5 tasten...) ;D
#2
Humor og kanari / Dårlig Audi e-tron salg i Frankrike..
lørdag 02. februar 2019, klokken 14:58
#3
Model 3 / Batteristørrelser 50, 62 og 75kWh.
fredag 04. januar 2019, klokken 20:14
I Teslas delekatalog for Model 3 refererer de til tre batteristørrelser i kWh.
Tipper disse samsvarer med SR, MR og LR. (tok med oljefilteret i utklippet  ;D )
Delene i utklippet er drive unitene bak. LR og Performance benytter samme DU.
E1, 50kWh
E2, 62kWh
E3, 75kWh
#4
TAYCAN / Taycan kommer i tre utgaver. Startpris på over $90.000.
onsdag 26. desember 2018, klokken 20:14
Taycan, low $90.000.
Vi kan vel forvente startpris på 799.000kr her hjemme med dagens kurs.

Taycan 4S high $90.000.
Tipper 850-875.000kr.

Taycan Turbo fra $130.000.
1.150.000kr +

Kilde: Alex Roy:


http://www.thedrive.com/opinion/25664/why-the-top-of-the-line-porsche-taycan-ev-will-be-called-turbo
#5
Kan vi ha en tråd om LR vs. P og tankene de som har bestilt har gjort seg før valget falt?

Her er mine korte betraktninger etter bestilling av LR etter å ha kjørt P85 i fem år og X100D i noen mnd.

Forskjellene fra LR til P i tillegg til prisforskjellen på 91.300,- er i korte trekk:

  • 0–100 km/t på 4,7 s vs. 0–100 km/t på 3,7 s
  • 233 km/t vs. 250 km/t topphastighet
  • 18" vs. 20" felger
  • Performance bremser
  • Aluminium pedalsett
  • Carbon spoiler
  • Track mode
  • 544km vs. 530km rekkevidde WLTP


Opsjoner på lakk, interiør og autopilot koster det samme på LR og P. På LR har man en ekstra opsjon på 19" felger til 12.500,-.

1. 0-100km/t er egentlig helt uinteressant i daglig bruk. Moro de ti første gangene, så er det mer gimmick.

2. Litt samme som 1. Liten praktisk betydning for de aller fleste.

3. 20" performance felgene er støpte og har vist seg å være særdeles myke. 18" Aero felgene passer ikke over performance bremsene, så man må ha minimum 19" felger til vinterdekkene. 18" Aero er kanskje ikke spesielt pene, men med dekselet av, så kan man fint benytte dem til vinterhjul.

4. Sikkert bra, men har man noe behov for det? LR bremsene er dimensjonert for bilens vekt og mest sannsynlig også levert av Brembo, så de er i praktisk bruk mer enn gode nok. Man får også 18" felger over standardbremsene. Skal man kjøre på bane så får man allerede bolt-on 365mm bremsekit som benytter original LR kaliper.

5. Kan kjøpes hos Tesla eller tredjepart til en rimelig sum om man absolutt ikke kan leve med gummi på pedalene.

6. Kan kjøpes hos Tesla eller tredjepart om man må ha spoiler.

7. Kjekt å ha. Slår bl.a. av TC og SC. Kommer tredjeparts løsning som gjør det samme.

8. Bagatell. Er sikkert direkte konsekvens av høyere roterende masse på P i form av performance bremser og 20" hjul.

Er forskjellene verdt prisen? Jeg syns egentlig ikke det.
Skal man kjøre på bane så får man mye dekk, felger, fjærer, dempere,  evt. coilovers, spoiler osv. for 91.300,-. Spørsmålet blir vel mer om man synes effekten i LR er nok. Og så har man jo forsikringsprisene også å ta hensyn til. Lite tyder på at P blir billig å forsikre.

Hva tenker dere som har bestilt Model 3?
#6
Bestilling og levering / Endret lakkfarge i konfigurator.
fredag 24. august 2018, klokken 12:38
-
#7
TAYCAN / Videoer av Mission E
søndag 20. mai 2018, klokken 21:05
Porsche Mission E Concept:
https://www.youtube.com/watch?v=dxyz3MIcu-Q

Mark Webber og Mission E concept:
https://www.youtube.com/watch?v=wItPfJSn5qY

Mark Webber og snart produksjonsklar Mission E på Weissach:
https://www.youtube.com/watch?v=4oCoPwc2Rrg

På Nordschleife:
https://www.youtube.com/watch?v=hB-oOxjr1gY

Og på vintertesting:
https://www.youtube.com/watch?v=4uB_JtikJCQ
#8
Turer i Skandinavia. / 75D på langtur / Summon med keyfob
mandag 09. april 2018, klokken 11:57
-
#9
BMW i3 / BMW i3s. Sport modus og DSC/TC.
tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:05
-
#10
Avansert: Batterier og Lading / ---
søndag 28. januar 2018, klokken 20:25
---
#11
Kjøp og salg av deler og utstyr / S: Nice Essen 21" til Tesla Model S
søndag 04. september 2016, klokken 20:07
-
#12
-
#13
BMW i3 / Bakovervendt barnestol i i3
tirsdag 12. august 2014, klokken 11:11
-
#14
e-Golf / Barnestol i eGolf
mandag 11. august 2014, klokken 18:46
-
#15
Model S 2013 - 2022 / Servicepris?
torsdag 07. august 2014, klokken 13:09
-
#16
-
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA