På Model S delen av forumet så var dette noe som en hadde fokus på for å se hvordan ens batteri var i forhold til andre. Det viste seg også nyttig nå når for eksempel en del av 85-batteriene plutselig har mistet en del kapasitet ved en software oppdatering.
Tenkte derfor vi kunne gjøre samme øvelsen her. I utgangspunktet så tenker jeg denne gjelder for non-P, men om P-folk legger også inn så er det fint om alle forteller om de har P eller ikke.
Når min bil (LR AWD non-P) var ny (februar 2019) så hadde jeg følgende:
80% SOC gav 399 tkm
90% SOC gav 449 tkm
100% SOC gav 497 tkm
Det er bare non få ganger den er ladet til 100%, men den har vist 449 tkm hele veien frem til forrige uke på 90% SOC og 399 ved 80%. (Den er kjørt 11.700 km)
MEN etter at jeg installerte V10 i forrige uke så fikk jeg kun 390 tkm ved 89% og 439 tkm på 90% SOC. I går kjørte jeg den ned til 10% SOC, lot den stå i over natta og ladet den opp igjen til 90 % nå i formiddag og den viste nå 441 tkm. Det ser ut som at jeg tapte 8-10 tkm ved V10 software.
TeslaFi indikerer en klar dropp. Kommer til å følge med fremover.
Tenkte derfor vi kunne gjøre samme øvelsen her. I utgangspunktet så tenker jeg denne gjelder for non-P, men om P-folk legger også inn så er det fint om alle forteller om de har P eller ikke.
Når min bil (LR AWD non-P) var ny (februar 2019) så hadde jeg følgende:
80% SOC gav 399 tkm
90% SOC gav 449 tkm
100% SOC gav 497 tkm
Det er bare non få ganger den er ladet til 100%, men den har vist 449 tkm hele veien frem til forrige uke på 90% SOC og 399 ved 80%. (Den er kjørt 11.700 km)
MEN etter at jeg installerte V10 i forrige uke så fikk jeg kun 390 tkm ved 89% og 439 tkm på 90% SOC. I går kjørte jeg den ned til 10% SOC, lot den stå i over natta og ladet den opp igjen til 90 % nå i formiddag og den viste nå 441 tkm. Det ser ut som at jeg tapte 8-10 tkm ved V10 software.
TeslaFi indikerer en klar dropp. Kommer til å følge med fremover.