Jeg har svært dårlig erfaring med å kjøpte e-Golf av Møller Bil Skøyen / Møller Bil Oslo Vest. Jeg mener bilselgeren brukte en sleip og frekk metode i forbindelse med kjøpekontrakt, pris og rabatt.
Bilselgeren gav meg tilbud på e-Golf. Jeg husker han sa at vinterdekk kostet ca 9 000 kroner, fire stk 15" Conti Aspen. Jeg ville bare kjøpe bilen dersom jeg fikk samme rabatt som jeg hadde tilbud om fra annen bilforhandler. Da sa bilselgeren "Jeg skal se hva jeg kan gjøre." Etter at bilselgeren hadde regnet på tilbudet sa han "Nå har jeg ordnet samme rabatt til deg, du kan få 20 700 kroner i rabatt." Jeg var fornøyd med å få samme rabatt, og skrev under på kjøpekontrakten. Se kopi av kontrakt med vedlegg.
Da jeg kom hjem så jeg at prisen på dekkene var ca 7 000 kroner høyere på kjøpekontrakten enn det bilselgeren sa noen minutter før jeg skrev under på kontrakten. I kontrakten økte alså bilselgeren prisen på dekkene uten at han sa det til meg, for deretter å kunne si at jeg fikk den rabatten jeg ba om. Det er lureri, og er i realiteten ikke å gi rabatt.
Dagen etter undersøkte jeg prisen på fire helt like dekk hos Møller Bil Kaldbakken. Der var prisen 8 960 kroner eksl. mva, og det var uten at jeg ba om rabatt. I min kjøpekontrakt koster de samme dekkene 16 455 kroner eksl. mva, 15" Conti U/pigg Aspen. Poenget er ikke at prisen i kontrakten min er svært høy, men det er uakseptabelt er at bilselgeren økte dekkprisen i kontrakten uten å si det til meg.
Jeg kontaktet straks bilselgeren muntlig og skriftlig, og krevde at prisen på dekkene ble redusert til den prisen han hadde sagt. Etter fire uker får jeg e-post fra Møller Bil Skøyen ved bilselgeren: "Hei X, Jeg har snakket med min markedssjef [...] angående saken du tok opp 25/26 februar. Han forteller at vi forholder oss til kontrakten fra 25.02.2014. Vi har heller ingen mulighet til å kunne selge deg bilen for en lavere pris enn hva du har signert på kontrakten."
Bilselgeren har ikke bestridt den forståelsen jeg har gitt ham av kjøpsprosessen. Han har vært høflig i alle samtaler. Jeg forventet at Møller Bil opptrådte ryddig og profesjonelt, og det var vel derfor jeg ikke fineste kontrakten.
Da jeg spurte om å kansellere kjøpet av vinterdekkene fikk jeg til svar at det kunne jeg gjøre, men nesten hele rabatten jeg hadde fått lå i dekkene... Så da ble det i realiteten ikke noe særlig billigere å kjøpe dekkene hos annen forhandler. Jeg beholdt derfor dekkene.
Jeg anbefaler alle som vurderer å kjøpe bil av Møller Bil Oslo Vest til å lese kjøpekontrakten nøye før den eventuelt skrives under. Ikke la deg lure av en sleip bilselger / bilforhandler. Dieselskandalen til VW er alvorlig, den viser svært dårlige holdninger i VW. Min erfaring med bilforhandler Møller Bil er som dere skjønner dessverre dårlig når det gjelder troverdighet. Men E-Golfen, den er jeg godt fornøyd med! Jeg har forresten akkurat skiftet til de svindyre vinterdekkene!
Bilselgeren gav meg tilbud på e-Golf. Jeg husker han sa at vinterdekk kostet ca 9 000 kroner, fire stk 15" Conti Aspen. Jeg ville bare kjøpe bilen dersom jeg fikk samme rabatt som jeg hadde tilbud om fra annen bilforhandler. Da sa bilselgeren "Jeg skal se hva jeg kan gjøre." Etter at bilselgeren hadde regnet på tilbudet sa han "Nå har jeg ordnet samme rabatt til deg, du kan få 20 700 kroner i rabatt." Jeg var fornøyd med å få samme rabatt, og skrev under på kjøpekontrakten. Se kopi av kontrakt med vedlegg.
Da jeg kom hjem så jeg at prisen på dekkene var ca 7 000 kroner høyere på kjøpekontrakten enn det bilselgeren sa noen minutter før jeg skrev under på kontrakten. I kontrakten økte alså bilselgeren prisen på dekkene uten at han sa det til meg, for deretter å kunne si at jeg fikk den rabatten jeg ba om. Det er lureri, og er i realiteten ikke å gi rabatt.
Dagen etter undersøkte jeg prisen på fire helt like dekk hos Møller Bil Kaldbakken. Der var prisen 8 960 kroner eksl. mva, og det var uten at jeg ba om rabatt. I min kjøpekontrakt koster de samme dekkene 16 455 kroner eksl. mva, 15" Conti U/pigg Aspen. Poenget er ikke at prisen i kontrakten min er svært høy, men det er uakseptabelt er at bilselgeren økte dekkprisen i kontrakten uten å si det til meg.
Jeg kontaktet straks bilselgeren muntlig og skriftlig, og krevde at prisen på dekkene ble redusert til den prisen han hadde sagt. Etter fire uker får jeg e-post fra Møller Bil Skøyen ved bilselgeren: "Hei X, Jeg har snakket med min markedssjef [...] angående saken du tok opp 25/26 februar. Han forteller at vi forholder oss til kontrakten fra 25.02.2014. Vi har heller ingen mulighet til å kunne selge deg bilen for en lavere pris enn hva du har signert på kontrakten."
Bilselgeren har ikke bestridt den forståelsen jeg har gitt ham av kjøpsprosessen. Han har vært høflig i alle samtaler. Jeg forventet at Møller Bil opptrådte ryddig og profesjonelt, og det var vel derfor jeg ikke fineste kontrakten.
Da jeg spurte om å kansellere kjøpet av vinterdekkene fikk jeg til svar at det kunne jeg gjøre, men nesten hele rabatten jeg hadde fått lå i dekkene... Så da ble det i realiteten ikke noe særlig billigere å kjøpe dekkene hos annen forhandler. Jeg beholdt derfor dekkene.
Jeg anbefaler alle som vurderer å kjøpe bil av Møller Bil Oslo Vest til å lese kjøpekontrakten nøye før den eventuelt skrives under. Ikke la deg lure av en sleip bilselger / bilforhandler. Dieselskandalen til VW er alvorlig, den viser svært dårlige holdninger i VW. Min erfaring med bilforhandler Møller Bil er som dere skjønner dessverre dårlig når det gjelder troverdighet. Men E-Golfen, den er jeg godt fornøyd med! Jeg har forresten akkurat skiftet til de svindyre vinterdekkene!