Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - znaky85

#1
Ladeplasser og ladekabler / Ladestasjon med jordfeilsikring type B?
mandag 08. februar 2016, klokken 19:38
Hei,

Finnes det ladestasjoner vi kan kjøpe for å bruke hjemme med jordfeilsikring type B? Bortsett fra Salto sin? Til 16 amp sikring.
#2
Hei,
Var og slapp av min tante på Bergen lufthavn og kjørte inn til taxiholdeplassen for å slippe henne av. Da kommer det selvfølgelig en flyplassansatt (Avinor) og sier at her er det kun lov for buss og taxi. Sier som så, ikke elbil? Kollektivfelt? Han lurte da på om jeg ikke klarte å lese skilt. Kun buss/taxi står det.

Mitt spørsmål da, hadde han rett og hvorfor, eller kan vi elbileiere i vår fulle rett kjøre inn der?
#3
e-Golf / Ladetid i Car-net på bærtur.
fredag 14. august 2015, klokken 22:27
Koblet til stikkontakt med 7 streker igjen, 6 ampere innstilling på kladden. Står at den er ferdig om 0:25 timer. 20 minutter senere står det ferdig om 0:20 timer.

Hva skjer? Noen som vet?
#4
Kjøretips / Åsane i Bergen til Førde
onsdag 12. august 2015, klokken 17:59
Skal til Førde i morgen, må jeg lade før Oppedal? Og trenger da ikke lade mer enn til 80% der vel?

Kjører E-Golf. Pleier å ligge på 12,5 i snitt vanlig langkjøring med varierende fartsgrenser.
#5
Kjøpe elbil? / BMW i3 eller Nissan Leaf
onsdag 05. februar 2014, klokken 18:22
Hei,
Vanskelig å bestemme seg om man skal velge Leaf eller i3. Har valget mellom demomodell 2014 Tekna Leaf, til 245 000, eller i3 slik jeg vil ha den til ca. 340 000.
Jeg er en som er over gjennomsnittet glad i bil vil jeg si, og den skal brukes for det meste til jobbpendling 14 mil hver dag. Har barn på 2 og 4 år og frue.

Spørsmålet er vel om man blir fornøyd med leaf eller angrer på å ikke ta i3.
Leaf funker sikkert helt fint, men når jeg da for første gang kjøper splitter ny bil (omtrent ref Leaf) så vil jeg ha en jeg vil ha. Men om nærmere 100 000 kan rettferdiggjøre det.

Noen som har hatt leaf og nå har i3, eller har begge deler som kan komme med synspunkt. Evt. Hva annet kommer man til å bruke bilen til?

Lest mye om bilene, men forstår ikke helt forskjellene, bra og dårlig med hver bil.

Hilsen litt forvirret, meget tenkende person :p
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA