Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - cito13

#1
Lading av Tesla / Daimler og Bosch kritiserer Teslas SC
tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:40
Her kan man bare lure på hva de tenker. Er de sur at Tesla og Deutsche Bahn har slått seg sammen? Vil de gjerne være med? Er det Daimlers søknad for å kunne koble sine biler til SC? Eller er det noen som begynner å bli nervøs?

http://europe.autonews.com/article/20140325/ANE/140329951/daimler-bosch-question-teslas-go-it-alone-plan-for-german-ev
#2
Model S 2013 - 2022 / Tesla reklame
fredag 14. mars 2014, klokken 09:30
Alt må man gjøre selv, tenkte vel denne Tesla eieren og laget en reklamevideo:


https://www.youtube.com/watch?v=KKbRAazkiWc

Mr.Musk twittret at han likte det.
#3
Da har bruktprisene brudd en ny grense: første trilling under 100.000 ferdigregistrert. Til og med en iMiev som pleier å være litt dyrere.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46976054&searchclickthrough=true
#4
B-Electric / Mercedes B-klasse electric drive
mandag 17. februar 2014, klokken 15:18
I løpet av sommeren kommer Mercedes til å lansere sin elektriske B-klasse i USA, i Tyskland skal den komme til høsten. Det er en kooperasjon med Tesla og den 28,5 kWh store batterien består av i underkant av 4000 enkeltceller som sitter i gulvet til bilen. Rekkevidden er som vanlig for etablerte bilfabrikanter ikke over 200 km, men må ligge forholdsvis tett under det (sammenlingning her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11119.0.html).

Andre data: 177 hk, 340 Nm dreiemoment, forhjulsdrevet, 7,9 sekund 0-100, vekt 1,8t.

Dette er en interessant bil, i USA sier Mercedes at prisen skal ligge lavere enn BMW i3. 

http://elbil.no/elbiler/1094-denne-mercedesen-har-tesla-hjerte
http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/mercedes-b-klasse-mit-tesla-technik-auf-elektrischer-verfolgungsfahrt-a-941505.html

Det er ikke nevnt noe om den kan bruke Tesla Supercharger og da tror jeg at det ikke går. Selv om den ikke har rekkvidden for å komme fra en til neste supercharger ville Mercedes eiere sikkert vært interessert i opsjonen.
#5
Enkle batterispørsmål / Rekkevidde 190km
onsdag 12. februar 2014, klokken 09:12
Jeg stusser over at ingen av de etablerte bilfabrikanter klarer å lage en bil med over 200km rekkevidde. e-up, i3, nye Leaf, Mercedes B-klasse og så videre. Alle har 190km som rekkevidde. Ingen slenger inn 100kg mer batterier for å komme over 200km. Rart.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Lyktestolper som ladepunkter
tirsdag 28. januar 2014, klokken 15:20
I Berlin har en nystartet bedrift begynt å bygge ladepunkter i lyktestolper. Man bruker altså eksisterende infrastruktur som grunnlag, må bare skru opp en stikkontakt. Avregningen skjer via et dedikert ladekabel som sender informasjoner til bedriftens sentral. Ombyggingen av stolper blir da kjempebillig og etablering av mange ladepunkter mulig i løpet av kort tid. Teknikken er testet og har fått rosende omtale av tysk bilindustriforbund. Høres ut som noe norske bykommuner bør interessere seg for.

Se her: https://ubitricity.com/en/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA