Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - olemorten76

#1
Model 3 / Typical vs rated range
tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:22
Jeg kommer fra Model s hos har denne innstillingen, som tilsynelatende mangler på Model 3. Er det noen som vet hva slags forbruk som er lagt til grunn i Model 3 sitt rekkeviddeestimat?  Mao hvor realistisk er det man får oppgitt i gom. Min erfaring er at bruk av typical i s'en er det mest realistiske, mens rated er svært lite realistisk.
#2
Noen erfaringer fra andre som har kansellert reservasjon?
#3
Model S 2013 - 2022 / Lading stopper på 96%
lørdag 18. februar 2017, klokken 22:58
Har hatt min bil siden november 2016 (kjøpte brukt). Ved 2-3 anledninger har jeg forsøkt å lade til 100%, men får charging complete på rundt 96%. Er det noe som tilsier at den ikke skal fullføre lading til 100% når jeg ber om dette!? Eller det det slik at dette indikerer 4% kapasitetstap? Mener jeg har prøvd med range mode både av og på også, men det har da utelukkende vært på nå på vinterstid.
#4
Model S 2013 - 2022 / Endelig realtime status på superladere i bruk!
torsdag 09. februar 2017, klokken 10:12
Denne funksjonen har jeg ventet på! Noen som faktisk har sett i praksis hvor oppdatert informasjonen om tilgjengelige ladere er?
#5
Model S 2013 - 2022 / Driver profiles styrt av keyfob
lørdag 24. desember 2016, klokken 08:12
Denne funksjonen dukket opp i release notes da jeg oppdaterte bilen i morges, og det er noe jeg har savnet og ventet på.  Man skal altså kunne parre nøkkelen til profilen under settings/driverprofiles. Dette alternativet dukket ikke opp hos meg. Noen andre som har fått denne funksjonen oppe å gå?
#6
Kjører i dag en nissan leaf. Planen er helelektrisk bilpark når model 3 endelig ankommer. Er det noen som er i samme situasjon, og har tenkt ut gode ladeløsninger for 2 elbiler. Aller helst hadde jeg sett for meg en type 2 løsning som kan fordele 16 amp mellom bilene. Anyone? (mulig denne hører hjemme under "ladeplasser og ladekabler")...
#7
Da er det kommet en ny app, med forenklet layout for å sjekke batteristatus, starte lading og klima. Clean og enkelt alternativ, og gratis
#8
TLC / Løsnet baksete
mandag 13. juni 2016, klokken 17:52
I forbindelse med at jeg i dag skulle snu bakovervent barnesete til forovervendt kunne jeg konstatere av sitteputen på baksetet har løsnet på høyre side av bilen (den siden barnesetet var). Den er ikke helt løs, men man kan bevege den mye opp og ned, i motsetning av på venstre side. Dette er for ordens skyld snakk om en acenta med stoffseter. Noen som har vært bort noe lignende, og ikke minst hvordan sitteputen på baksetet er festet. Prøvde å kjenne under, men kjente ikke noe klips eller lignende... Anyone?
#10
Model 3 / Model 3 i jurassic test
fredag 03. juni 2016, klokken 20:30
Denne er vel ikke akkurat veldig presis, men artig å se at model 3 har funnet veien til jurassic test GR.
#11
Model 3 / Pris for tilvalg sammenlignet med model s?
mandag 11. april 2016, klokken 19:04
Har lekt meg litt meg konfiguratoren på model s.. Med mine preferanser kommer det et tillegg på kr. 227000,-! Det blir vel noe rimeligere med model 3 eller? Musk antydet hvertfall at awd var billigere enn på model S... Han antydet også at snittbilen ville havne på 43000 dollar, tilsvarende 355000,- med dagens dollarkurs. Altså et tillegg på 55000,-, ganske beskjedent i forhold til mine valg som endte på 227000,- 
Jeg valgte følgende:
AWD, større batteri, skinn, full autopilot, og vinterdekk. Med andre ord, langt fra full pakke.
#12
Model 3 / Norsk pris ferdig med skilter?
mandag 04. april 2016, klokken 11:16
Ser flere nettsider skriver at bilen vil koste kr. 300.000,- med dagens valutakurs. Hvordan er egentlig dette regnestykket. Tesla har vel ikke såvidt meg bekjent gått offisielt ut med norske priser. Er det så enkelt at man bare omregner valutaen, eller påløper det fortolling, frakt, andre avgifter? (dette med dagens elbilsubidiering som utgansgpunkt). Vil den kunne koste (fra) 300.000 ferdig med norske skilter?
#13
Carwing / leaf link (ios) krangler i dag!
mandag 01. februar 2016, klokken 13:34
Siden i dag tidlig har jeg fått følgende melding fra Leaf Link:"Unknown error communnicating with carwings".
nissanconnect appen derimot, ser ut til å fungere (men den er dessverre ikke like god).
Flere som opplever dette, og evt har en forklaring/løsning?!
For ordens skyld har jeg både forsøkt å logge meg inn/ut, samt installere Leaf Link på ny.
#14
Carwing / Nissan Connect EV - friskmeldt, selv i vinterkulda?
onsdag 06. januar 2016, klokken 09:30
Ønsker er ren kvantitativ tilbakemelding. Jeg har konstatert noe mindre rapporterte vansker med denne -  for meg svært nyttige og viktige funksjonen. Betyr dette en reell bedring eller til og meg at problemet langt på vei er borte? Har Nissan endelig klart å rydde opp? Stem i vei folkens!
#15
Carwing / Endelig en bekreftet ordning på carwings i Norge
mandag 28. september 2015, klokken 09:54
Carwings har gitt meg mer enn ett grått hår, men ifølge en imøtekommende kvinne som heter Yvonne hos Nissan er løsningen her om ET DØGN ELLER TO!. Svært så anonyme Nissan er med såpass viktige nyheter, men for all del, kudos til Nissan som endelig tar dette store problemet seriøst. Vi får se hvordan det fungerer når det kommer... Men uansett, sakser inn chatloggen:

"Du har blitt koplet opp til Yvonne M.
Yvonne M:  Hei og velkommen til Nissan kundeservice. Du snakker med Yvonne. Hva kan jeg hjelpe deg med?
Kunde :  Hei! Har skjønt av det skjer en endring i kommunikasjonssystemet med leaf i løpet av få dager, nissanconnect ev m/tilhørende app. Gjelder denne endringen i Norge, og fungerer dette systemet med eksisterende eller kun fremtidige leafer. Jeg spør fordi jeg har hatt en del problemer med Carwings. Vil det i fremtiden være en mulighet å bytte "modem" i min leaf for et mer stabilt system?
(Yvonne ber meg så oppgi regnummer og mitt navn, usikker på hvorfor dette er relevant men kanskje hun lurte på om det var US modell eller ikke, noe det ikke er)
Yvonne M:  Vi skal ha en stor systemoppdatering. Denne gjelder i Norge. Dette vil forbedre systemet.
Kunde :  Er en kun softwareendringer eller gjøres det endringer fysisk i eksisterende biler? Og blir dette i månedskifte som de skriver på de Amerikanske Nissan sidene?
Yvonne M:  Det er kun software endringer. Det er planlagt 29-30 September.
Kunde :  Takk for info. Da venter jeg i spenning!
Yvonne M:  Bare hyggelig!"
#16
Satte ny personlig rekord på leafen i dag startet fra Sørumsand med 100%, etter å ha kjørt 153,5 km, var jeg på Nøtterøy og hadde igjen 6%. Stort sett bare motorvei. Har alltid ladet på denne strekningen før, men under tilnærmet ideelle forhold er det tydeligvis mulig.
#17
Andre som opplever å måtte bruke mye makt på å få pistolen inn og ut av ladeporten. Har snakket med charge-amps på FB-siden, de sier den er laget slik for at den skal kunne brukes på også andre biler enn leaf.  Tar gjerne i mot tips på løsning. Har forsøkt silikonspray som vanligvis virker på "alt", men uten hell...
Dette burde kanskje ha blitt postet under lading, men jeg vet ikke om det er andre enn Leaf som har dette problemet.
#18
Ladeplasser og ladekabler / Ny kabel (um-evse) fra chargeamps
fredag 07. mars 2014, klokken 12:42
Fikk i dag mail fra chargeamps ang. min reservasjon at de hadde den ny kabelen inne klar til utsending, og om jeg fortsatt var interesert i denne. Noe som har sett den nye kabelen, og/eller hva slags endringer som er gjort?!
#19
Carwing / Apples carplay til Nissan Leaf?!
mandag 03. mars 2014, klokken 21:24
Vil det være mulig å få carplay i dagens Leaf, eller er det kun fremtidige biler som kan få dette?
#20
Leaf 2010-2017 / Sammenligning; D VS Eco
tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:17
Har kjørt et teststrekke fra jobb to dager på rad, 19km. Kjøreforhold og temperatur tilnærmet identisk. Forvarmet bil begge dager. I går på eco brukte jeg 14%. I dag på D (med lett labb), brukte jeg 16%. Vet ikke helt hva jeg skal konkludere med, bortsett fra at Eco i det minste inspirerer til noe mykere kjøring, men forskjellene i forbruk synes å være marginale.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA