Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - cgjerstad

#1
Model S 2013 - 2022 / 4 måneders ventetid for service?!
torsdag 15. november 2018, klokken 08:41
Første ledige servicetime i Oslo er 15. mars, hva skjer med det? 4 måneder der altså. Jeg trodde Tesla hadde ordnet opp i servicesituasjonen


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Model S 2013 - 2022 / Advarsel: Nøkkelfri kjøring til Tesla Skøyen
tirsdag 19. desember 2017, klokken 10:03
Hei!

Pga. dårlig tid kastet jeg meg i går i bilen uten å ta med nøkkelen. Brukte appen for å åpne og starte bilen, noe som gikk helt fint. Kjørte deretter til Tesla Skøyen for å hente Type 2-kabelen som manglet ved overlevering av bilen. Parkerte bilen på utsiden av Tesla Skøyen og gikk inn for å hente kabelen. Da jeg kom ut igjen fikk jeg ikke kontakt med bilen via appen. Forsøkte igjen og igjen, restartet telefonen og appen og alt, men fremdeles null respons. Jeg var rett og slett låst ute av min egen bil.

Gikk deretter inn til service igjen, og spurte om de kunne hjelpe meg. Vedkommende i skranken sa at dette var merkelig, men at de uansett kunne åpne bilen fra sine systemer. Han ba meg derfor gå ut til bilen igjen og vente på at den skulle åpne seg. Etter å ha stått ute i ca 15 min uten at noe hadde hendt, gikk jeg så inn igjen for å få en statusoppdatering. Jeg fikk da beskjed om at de ikke fikk kontakt med bilen likevel, ettersom den sannsynligvis automatisk hadde forsøkt å koble seg på gjestenettverket til Tesla Skøyen, som er passordbeskyttet. Den var altså på nett, uten å egentlig være på nett. Dermed var det tydeligvis umulig å få kontakt med den uten nøkkel. Jeg spurte hva planen videre var, men fikk da til svar at alle teknikere hadde gått hjem, og at de nå skulle stenge. Han foreslo at jeg bare måtte komme meg hjem på egenhånd og hente nøkkelen, for så å komme meg tilbake til Tesla Skøyen for å åpne bilen. Ingen tilbud om noe ytterligere assistanse der altså.

Det er mulig det var uansvarlig av meg å kjøre hjemmefra uten nøkkel, men jeg kan ikke huske å ha fått noen advarsel om at man ikke bør bruke appen til kjøring? Er det urimelig av meg å tenke at Tesla bør tilby seg å hjelpe meg å løse et problem som har oppstått pga. at deres system/app ikke fungerer som den skal, heller enn å kaste meg på dør og overlate meg til meg selv?

Uansett, husk på å ta med nøkkelen dersom du skal kjøre til Tesla Skøyen. Hvis ikke er det tydeligvis en risiko for at bilen din halvveis kobler seg på et gjestenettverk som forhindrer enhver fremtidig kontakt med bilen!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA