Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - AndesiteSilver_i3

#1
Noen som kjenner til info? Linker?
Jeg klarer ikke finne noe som er bekreftet...


Vh
AndesiteSilver_i3
#2
BMW i3 / Langhelg vinter - Parkering - Uten lading?
fredag 19. desember 2014, klokken 15:58
Hei

Jeg har litt sånn "småangst" for å reise bort noen dager og la bilen stå med laderen i.

Sommer og høst går jo dette greit uten lading men hva nå når det blir kaldere ute?
Jeg står parkert i egen garasje men det er kald garasje (ca samme som ute temp.).

Om jeg står uten laderen er jeg ikke redd for at batteriet skal bli for utladet men det jeg tenker på er om batteriet rett og slett kan "fryse".
Med laderen tilkoblet vil jeg tro at batteriet blir temperert ved behov men det blir det vel neppe om bilen står parkert uten laderen tilkoblet?

Hva gjør dere ang. lading når dere reiser bort noen dager vinters tid?
Det sikreste er vel kanskje å bare å plugge i laderen og la den stå slik mens man er bortreist?
#3
BMW i3 / Visning av utetemp og momentant forbruk samtidig. Mulig?
fredag 19. september 2014, klokken 16:26
I displayet bak rattet kan man endre noe info med å trykke på BC-knappen som sitter på enden av "langlyshendelen".
Kan vel rullere på 7-8 forskjellige tror jeg.

Her kan du velge bl.a. utetemp eller momentant forbruk.

Jeg bruker primært visning av momentant forbruk her men skulle gjerne ha hatt permanent visning av utetemp samtidig.

Noen som vet om jeg kan finne igjen noen av disse to verdiene i det andre displayet?
Jeg har ikke klart å finne på min bil men mulig det fortsatt ligger gjemt et sted..
(NB jeg har liten navi 606, hvis det er noen forskjell på 606/609).


Er det ikke vanlig stort sett i alle biler nå for tiden at utetemp vises en ellere annen plassen?
Enten bak rattet eller ved stereo/navi?
Selv min gammle (2008) Mondeo har konstant visning av utetemp :-)
#4
Hvis man velger å "Klimatiser nå" vi app/web så starter man umidelbart oppvarm/kjøl av kupeen og batteriet.
Bruker bilen da 12V-batteriet (eller Li-batteriet) til å forsyne denne oppgaven?

Og når bilen regenerer (nedoverbakke/"motorbrems") hvordan er da prioriteringsrekkefølgen på opplading av 12V-batt og Li-batt?

Noen her som har tekniske data på bilens 12V-batteri?
#5
BMW i3 / Regnsensoren på vindusviskerne. Fornøyd?
fredag 01. august 2014, klokken 12:28
Er dere fornøyd med måten regnsensoren virker på?

Jeg må til stadighet justere opp/ned på "følsomheten" på sensoren for å i det hele tatt å få den til å reagere selv om jeg lar den stå på max.
Men så til tider er den så følsom at jeg må stille ned litt.
Så må jeg noen ganger slå av/på regnsensor osv osv.

Nei, det må være noe som ikke helt funker som det skal her på min bil.

Noen som opplever det samme? Eller funker det fint til dere?
(Kanskje dere ennå ikke har fått kjørt i regnvær..? )

I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(
#6
BMW i3 / BMW i3M :-)
fredag 04. april 2014, klokken 09:18
#7
BMW i3 / 6AP - Remote Services. Hva er det?
mandag 03. februar 2014, klokken 14:59
Jeg har ikke bestilt noe "utvidet" internett/apps.
Har da kun 6AE - TeleServices, 6AP - Remote Services og 6AC - Intelli.emer.call. som ligger inne under standardutstyr.
Hva kan dette brukes til? Har du noen eksempler?

Det jeg er mest spent på er om jeg med dette kan styre oppvarming av bilen via mobil eller ikke.
Har ikke noen linker her nå men mener å ha sett litt delte meninger om hva man må ha for å kunne styre lading/oppvarming.
Noen mener at standard er tilstrekkelig for å kunne styre oppvarming mens andre mener jeg må ha minimum 6AK i tillegg.
Noen her som vet dette sikkert?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA