Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Leifen1980

#1
Ønsker å kjøpe en pent brukt Tesla Model 3 til fornuftig pris da jeg skal ut i dagpendling fra sensommer/høsten av. I utgangspunktet er det LR som er mest interessant. Kanskje noen som venter på utlevering av en Y som ønsker salg av sin treer? Gjerne i sørøstlandet
Prisklasse +/- 400k.

*edit*
Ny SR kan være aktuelt også.

*edit 03.08.21*
Også en MY kan være aktuelt dersom disse kommer før min bestilte M3. Ikke noe stress for Tesla skal det uansett bli! :)
#2
Budsjett og mellomklasse <600.000,-

BMW 225xe (Se også Mini Countryman hybrid og BMW X1 25e)   
Motor:                      1,5 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   10kWh, 53km WLTP
Totaleffekt:               224hk
0-100km/t:               6,7 sek
Tankvolum                   36 liter
Bagasjerom              400 liter
Henger + feste           Nei
Forvarming/app:     Ukjent
Garanti:                    5 år, 200 000km.
Pris:                          384.000,- til 417.490

BMW X1 25e (Se også BMW 225xe og Mini Countryman)   
Motor:                      1,5 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   10kWh?, 52km WLTP
Totaleffekt:               224hk
0-100km/t:               6,9 sek
Tankvolum                   36 liter
Bagasjerom              450 liter
Henger + feste           750kg
Forvarming/app:     Ja sier de
Garanti:                    5 år, 200 000km.
Pris:                          fra 423.300,-
Kommentar:              Noe bedre bagasjerom og beinplass enn 225xe og Minien.

MINI Countryman Ladbar hybrid (Se også BMW 225xe og BMW X1 25e)   
Motor:                      1,5 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   10kWh, 53km WLTP
Totaleffekt:               224hk
0-100km/t:               6,7 sek
Tankvolum                   36 liter
Bagasjerom              360 liter
Henger + feste            Nei
Forvarming/app:     Ukjent
Garanti:                    5 år, 200 000km.
Pris:                          fra 393.000,-

Mitsubishi Outlander PHEV   
Motor:                      2,4 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   13,8kWh, 45km WLTP
Totaleffekt:               224hk
0-100km/t:               10,5 sek
Tankvolum                   45 liter
Bagasjerom              453 liter
Henger + feste           kr 15000,-, max 1500kg
Forvarming/app:     Ja, men må koble til bilens egen wifi.
Garanti:                    7 år, 140 000km.
Pris:                          399.900,- (Invite) til 528.600 (S-Edition)

Peugeot 3008 4x4 Hybrid. ("Trilling" med DS 7 Crossback E-Tense 4×4 og Opel Grandland X HYBRID4   
Motor:                      1,6 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   13,2kWh, 59km WLTP
Totaleffekt:               300hk
0-100km/t:               5,9 sek
Tankvolum                   43 liter
Bagasjerom              395 liter
Henger + feste           kr 9900,-, max 1250kg
Forvarming/app:     (Ja...)
Garanti:                    (5 år, 100 000km?)
Pris:                          502.000,- (GT Line) til 527.000 (GT)

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Motor:                      2,5 l bensin
Batteri kWh/WLTP:   x kWh, 65+km WLTP
Totaleffekt:               306hk
0-100km/t:               6,2 sek
Tankvolum                   ukjent liter
Bagasjerom              520 liter
Henger + feste           kr xxx,-, max 1500kg
Forvarming/app:     Ukjent.
Garanti:                    Ukjent
Pris:                          461.800 (Life) til 556.900 (Executive Bitone Panorama)
#3
Grå 2016 Modell Nissan Leaf vurderes solgt.
Kjørt ca 78000km. (Pendlet)
Alle batteristreker intakt og har aldri latt bilen stå fulladet over lengre tid.
Bremseklosser foran byttet i år på service.

Utover standardutstyr som følger på topputgaven følger:
- Bagasjeromsmatte
- Skvettlapper
- Beskyttelseslist bak ved bagasjerommet.
- Gummimatter foran fra Gytis Autek med høy kant slik at det er mer mottakelig for litt mer snø og slaps.
- WIFI OBDII adapter for å koble opp LeafSpy

Continental testvinner piggfri vinterdekk, kjørt en knapp sesong.
Ta kontakt om dette er interessant. Bilen står i Vestfold.
#4
2016 Modell Nissan Leaf selges.
Kjørt 68 000km. (Pendlet)
Alle batteristreker intakt og har aldri latt bilen stå fulladet over lengre tid.

Utover standardutstyr som følger på topputgaven følger:
- Bagasjeromsmatte
- Skvettlapper
- Beskyttelseslist bak ved bagasjerommet.
- Gummimatter foran fra Gytis Autek med høy kant slik at det er mer mottakelig for litt mer snø og slaps.
- WIFI OBDII adapter for å koble opp Leaf Spy.
- Justerbar ladekabel til hjemmebruk (6-10-16 ampere)

Nokian Hakka R2 piggfri vinterdekk. 2 av disse må vurderes å bytte for kommende sesong.

Selges for 199.900,-
#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Ny Kona vurderes solgt
tirsdag 21. august 2018, klokken 18:37
Leveringsklar førstkommende mandag. Vestfold
Chalky white med skinn. Uten vinterdekk.
Vurderes solgt for bud over 410 000,-
Ta kontakt på PM.
#6
Hei,
Lager egen tråd for Nissan Connect på iPhone.
Da er det bare å lage seg Kanadisk bruker og laste ned Nissan Connect Canada så vil det fungere.

http://www.appsgoer.com/2013/11/20/how-to-create-your-own-canadian-apple-id-from-your-ios-device/

Se mer forklaring her evt.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26827.30.html

#7
Hei,
I ny jobb så ser jeg at min Honda Accord stasjonsvogn 2,2 diesel blir alt for dyr i bruk til daglig pendling. (Drivstoff og bom)
Bilen er en 2006 modell, kjørt 200 000. Nylig service og EU-godkjent til januar 2018.
Gode dekk, Nokian Hakka 8 piggdekk kjørt 1 sesong.
Denne skal da selges men ville se om det er noen her på forumet som kan være interessert i bytte mot elbil pluss mellomlegg.
Tenker da helst på en eldre Leaf med godt batteri. (Det er vel kanskje noen her som skal oppgradere til nyeste Leaf?)
#8
Hei,
Da ønsker jeg gjerne noen tips og råd angående opplegg til lading av elbil hjemme.

Har per nå 1-fase hovedsikring på IT-anlegg 230V, men ser at det er 3 tilgjengelige faser på tilførselskabel. (16mm)
Hovedsikringen er for øvrig på 50A og ellers er det fint fordelt på Eaton digitale jordfeilautomater.
Skal gjøre noen små oppgraderinger i sikringsskapet og da ønsket jeg at 3-fase skal fordeles på de sikringene jeg har.

Har en Leaf som jeg per nå lader på vanlig eksisterende 16A kurs med shuko pluss skjøteledning 2,5mm.
Lader stort sett på 10A eller 6A.
Siden jeg uansett skal oppgradere vil jeg gjøre klart til fremtidig lading av elbil. Da foreløpig bare opplegg med en CEE-stikk ute for tilkobling av ladeboks senere.
Har forstått at av NEK400 så skal det være B-karakteristikk på foranliggende sikring på kurs dersom EL-bil skal lades der.


Så spørsmålene:
1: Elektriker som har vært på befaring sier at for å legge opp til 32A enfase så må han ha en 32A B-kar sikring + et jordfeilvern som opptar 4 moduler i sikringsskap. Altså vil dette oppta totalt 6 moduler i sikringsskapet noe som vil bli vanskelig da det er lite plass fra før av. (Mulig dette er eneste måte å gjøre det på om fortsatt Eaton sikringsmateriell skal brukes)
Vil det ikke være mer enn godt nok med en av disse to under?:
http://www.elektroimportoren.no/jordfeilautomat-2p-32a-b-kar-cenika-3-modul-10-ka-cenika/1615603/Product.html?Event=pathlist
eller
http://www.elektroimportoren.no/jordfeilautomat-gewiss-232b-32a-2-pol-2-mod-b-karakteristikk/1612736/Product.html?Event=pathlist

2: Hva med 3-fase sikring og CEE-kontakt? Dette er jo et IT-anlegg med 230V.
Kan dette nyttiggjøres på eksisterende og fremtidige el-biler og ladestasjoner?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA