Jeg har lest en del på dette forumet de siste dagene, og er klar over at "problemstillingen" X75 vs X100 har vært diskutert mange ganger, men da hovedsakelig rundt rekkevidde, bruksmønster og økonomi.
Det jeg lurer på om det er noen som kjenner til om 75-batteriene er på vei ut? Tesla kjører for tiden en rentekampanje på X75, og renten er dobbelt så høy ved kjøp av X100. Den eneste logikken som jeg kan se bak dette er at de ønsker å selge unna en del X75 før det kommer en endring på prisingen, eller at batterivalgene endres. Fortjenestemarginen er jo mye høyere på X100, så i utgangpunktet ville jeg jo trodd de ønsker å selge mer av disse hvis det ikke var noen endringer på vei.
Det er flere som har gjettet at 75-batteriene er på vei ut, men dette er relativt gamle poster. Tesla møter jo sterk konkurranse fra både Audi e-Tron (95kWh) og Jaguar i-Pace (90kWh) i disse dager.
Jeg reserverte en X75 i går, men er veeeeeldig usikker på om jeg skal avbestille eller ikke. Jeg ønsker selvfølgelig større batteri, men prisforskjellen opp til X100 er alt for stor nå.
Det jeg lurer på om det er noen som kjenner til om 75-batteriene er på vei ut? Tesla kjører for tiden en rentekampanje på X75, og renten er dobbelt så høy ved kjøp av X100. Den eneste logikken som jeg kan se bak dette er at de ønsker å selge unna en del X75 før det kommer en endring på prisingen, eller at batterivalgene endres. Fortjenestemarginen er jo mye høyere på X100, så i utgangpunktet ville jeg jo trodd de ønsker å selge mer av disse hvis det ikke var noen endringer på vei.
Det er flere som har gjettet at 75-batteriene er på vei ut, men dette er relativt gamle poster. Tesla møter jo sterk konkurranse fra både Audi e-Tron (95kWh) og Jaguar i-Pace (90kWh) i disse dager.
Jeg reserverte en X75 i går, men er veeeeeldig usikker på om jeg skal avbestille eller ikke. Jeg ønsker selvfølgelig større batteri, men prisforskjellen opp til X100 er alt for stor nå.