Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - educk

#1
Elbilen i Samfunnet / Flow cell batteri
torsdag 12. mars 2015, klokken 15:32
alle har vel sett den der Quant F bilen med sin Nanoflowcell batteri. ellers er link her:
http://www.dinside.no/933156/denne-elbilen-vil-knuse-tesla-model-s-p85d

Just før bil synes jeg det er mindre interessant en vanlige batterier. rekkevidde vil jo øke på elbiler og den rekkevidde som Quant F har hadde tesla fått til med ett større batteri hvis de gått opp i pris. Quant blir jo ikke en billig bil og tankene veier mye (omtrent som ett batteri). lade hastighet vil jo bli bedre og før vanlige biler og jeg tror ikke 500 liter væske vil gå særlig fort å bytte på en bytte stasjon.

men til stasjonær reservekraft/reglerkraft kan det jo bli noe helt annet. fant denne artikkelen på BBC. spørs vad de kan få ned kostnadene til før å konkurrere med vanlige batterier. kul og att her skrives det ikke bare saltvann  :D

http://www.bbc.com/news/magazine-27829874
#2
Elbiler i media / Bilnorge "Elbiler liker ikke vinter"
onsdag 25. februar 2015, klokken 10:46
ser att det kan være problem med ladepunkt forann. har ikke merka noe på min tesla mer enn lokket fryst men det har jeg fått opp likt som skjedd på tidligere fossilbiler. men de mente ladepunkt bak på sida ikke var bra heller. har andre hatt problemer med dette eller er det som vanlig med media

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43506
#3
lurer litt på hvordan den det kan bli i finnmark
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA