Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - nikola

Sider: [1]
1
Model S / Polarwheels på TMS
« på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 15:14 »
Moderator har flyttet tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8788.0.html
Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian til Norsk elbilforening:   elbilforum.no » Annonser (relevant for elbiler) » Kjøp og salg av deler og utstyr

Jeg oppretter derfor en ny tråd her siden det pågikk en TMS-spesifikk diskusjon vedrørende problemer med Polar Izar 19" med Hakka 8 piggdekk. Tråden var ikke spesielt annonsepreget, så jeg vet ikke hvorfor den ble flyttet. Her følger uansett en oppsummering fra Brede slik at diskusjonen kan fortsett her:


Da har jeg hatt en lengre telefonsamtale med daglig leder i Polarwheels.
Han var svært interessert i problemstillingen og innstillt på å finne årsaker og løsninger.
Jeg referer litt til telefonsamtale, med forbehold om at min korttidshukommelse er sviktende i en alder av 36. ;)

Det som kan være årsaker er som følger:
- Innpress 35 i forhold til originalt 40.
- Hakka 8 dekkene bygger mere, eventuelt har en mere "firkantet" oppbygging av sliteflate mot sidevegger.
- Innerskjerm på bil har på ett tidspunkt blitt redesignet???

Jeg har igjen sjekket at innerskjermer ikke på noen måte er løse eller har forskjøvet seg. Vil derfor tro at innpress i tillegg til Hakka 8-dekkenes konstruksjon er årsaken.

Også mulig at tidlige biler hadde andre innerskjermer, uten at jeg egentlig har noen tro på det. Fint om noen kunne sjekket sine mot bildene under her. Vår bil ble levert 19.desember, har noen fått andre innerskjermer før denne tid?

Polarwheels leverte også en del felger til Teslaer i tidsrommet i fjor da det var stor etterspørsel (da Tesla selv ikke kunne levere vil jeg tro). En del av disse (1000 om jeg husker riktig) ble levert med 45 innpress og vil da bygge mindre ut (korriger meg gjerne). Disse vil nok da gjerne ikke ha problem med gnissing.

Jeg ser også gjerne at noen med R2-dekk kan bekrefte at disse ikke tar i innerskjerm. Sjekk gjerne visuelt etter slitasje da det ikke behøver å være hørbart ved lettere kontakt.

Polarwheels ønsker å tilpasse produktet sitt til det beste for oss alle, så alle tilbakemeldinger er velkommne.
Å forandre innpress ved produksjon av felger var noe de nå kunne vurdere, f.eks til 40 som standard felger har.
Men som de sa; de aller fleste som ønsker ettermarkedsfelger ønsker estetisk sett felger som stikker litt lengre ut enn originalt, derfor ET 35.

Jeg tror ikke at felgene i seg selv er problemet her, men heller trange hjulbuer i kombinasjon med oppbyggingen av Hakka 8. De som har solgt denne pakken rettet mot Model S kan vel derimot ha litt å svare for..





Sider: [1]