Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Arild69

#1
Heisan

Jeg har en 2011 model Think Litium og planlegger å installere dieselvarmer. Hvilken type må jeg ha og hva koster en dieselvarmer. Er det enkelt å montere denne selv? Evt. noen som har en rimelig varmekolbe tilsalgs?

Mvh
Arild
#3
Heisan
Det hele startet etter at jeg vasket elbilen med høytrykk. På vei fra vaskehallen begynte den røde varseltrekanten å lyse og bilen stoppet. Dette gjentok seg et par tre ganger før bilen begynte å gå normalt igjen. Det samme skjedde senere da jeg brukte bilen fra Vestfold til Oslo i øsende pøsende regn. Bilen signaliserte med rød varseltrekant og igjen stoppet bilen før jeg fikk kjørt den til et tørt parkeringshus. Etter at bilen var tørr igjen fungerte normalt. Siste gangen dette skjedde var i går kveld. Da hadde jeg lånt bort bilen og da bilen ble levert tilbake lyste den fantastiske røde varseltrekanten igjen og bilen tok heller ikke mot noe lading. Jeg fikk satt bilen i garasjen for tørking og bilen kjørte og ladingen virket normalt igjen etter en liten stund. Er det noen har noen ideer om hvor jeg kan begynne å feilsøke for å finne feilen. Sannsynligvis tenker jeg at det skyldes noe fukt ett eller annet sted i motorrommet? Kan det være dårlig kontakt et sted. Bilen har tidligere vært på elbilmek som har forseglet batterikassen. Tips og råd ønskes.

Hilsen
Arild
#4
Heisan

Er det noen som har et svart kanaldeksel til en 2011 modell Think Litium? Dekselet er festet med noen skruer og er det du ser under døren når døren er lukket. Ta gjerne kontakt med meg på tlf. 95 36 05 34.

Mvh
Arild
#5
Heisan
Noen som vet hvordan jeg bytter kontakt fra generasjon 1 varmekolbe til generasjon to stikk kontakt. I bilen står det en generasjon 2 i den varmekolbe n som er defekt.

Jeg har funnet en løsning tror jeg. Kappe ledningen fra den gamle generasjon 2 kolben og ledningen fra den nye kolben.  Deretter skjøte den avkuttede, løse ledningen fra generasjon 2 kolben med gjenværende ledning på den nye kolben:).

Hilsen
Arild
#6
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Problemer med lading
onsdag 22. oktober 2014, klokken 05:58
Heisan
Da jeg skulle lade Thinken igår, stoppet den plutselig å lade. Power fault og car link fault lyste rødt. Jeg koblet av strømmen og prøvde på nytt noen ganger med samme resultat. Jeg prøvde også å kun koble ladekladden til strøm og etter en stund begynte Power fault og car link fault lampene å lyse. Er da ladekladden som er i ferd med å ta kvelden, eller kan det være andre feil.

Arild
#7
Heisan
Etter at varmekolben gikk føyken har jeg med god hjelp fått installert en ny varmekolbe. Slanger ble koblet fra den defekte kolben og tettet og frostvæske ble tappet ut fra kolben. Ny kolbe ble montert og slanger og frostvæske på ny kolben ble etterfylt før slangene ble montert på den nye kolben. Når jeg starter varmere på nivå 1 kan det høres ut som et slags "klunk" som om vannet begynner å sirkulere i varmesystemer. Og når jeg kjenner på slangen i nærheten av kolben er denne varm og jeg kan føle at det er luft i systemet. Jeg ble fortalt at dette vil gi seg dersom setter på varmeren på nivå 1, lar den gå noen minutter til bilen er varm før jeg slår varmeren av igjen. Prosessen skulle jeg gjøre noen ganger når bilen er kald for å bli kvitt luften. Er dette trygt eller må jeg lufte på annet vis. Bør et verksted gjøre dette og hvor mye koster eventuelt det?

Mvh
Arild
#8
Hei
Jeg lurer på om det er noen som kan sende meg en arbeidsbeskrivelse på hvordan jeg kan bytte sikringer i PCU'n til varmeapparatet og airconditionen. Jeg tenkte jeg skal prøve å gjøre det selv. Forhåpentlig er det noen som har en oppskrift på hvordan jeg demonterer AC og andre elementer i bilen for å komme til PCU'n:). Hvordan tømmer jeg airconditonsanlegget for Freon 134a (veske) og etterfyller denne når AC monteres tilbake igjen? Hvor mye Freon 134a må etterfylles og hvor får jeg kjøpt dette?

Hilsen
Arild
#9
Hei
Jeg har en batterikasse med lekkasje i en skjøt som har forårsaket skade på en del BMS kort i batteripakken. Det jeg lurer på er om det vil holde med å tette skjøten med silikon og hva slags silikon er best å bruke (navn og hvor den er å få kjøpt hadde vært fint å få). Alternativt hva med å sveise skjøten på nytt og smøre på med silikon?  Jeg har forøvrig blitt anbefalt å bytte hele batterikassen. Noen som har en slik kasse tilgjengelig eller vet hvor mye en ny kasse koster? Jeg har vedlagt et bilde som viser lekkasjeskaden på batterikassen.

Mvh
Arild
#10
Hei
Etter 2-3 uker etter at jeg kjøpte Think el-bil fikk jeg en overraskelse når jeg skulle reise til jobben idag. Bilen startet ikke. Bilen er en 2011 litium Think City. Power limit lampen + trekant med strømsymbol lyste. Kan det være startbatteriet som må lades? Ellers ble fremdriftsbatteriet fulladet inatt. Er det noen som har noen tips og råd på hva feilen sannsynligvis skyldes og hva jeg i første omgang bør sjekke selv?

Mvh
Arild
#11
Hei
Er det noen som vet hvilken type Webasto som passer inn i en 2011 modell Think City med aircondition? Er det noe jeg må passe på dersom jeg kjøper en Webasto fra utlandet? Da tenker jeg primært på om det er forskjeller på kontakter eller annet mot norske komplette Webasto pakker med tidsur?

Mvh
Arild
#12
Hei
Jeg er en fersk Think eier som har kjøpt en 2011 litium variant med 2 seter. Er det noen som vet om det er noen som kan ta service på denne bilen i Vestfold?

Hilsen
Arild
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA