Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - OleI

#1
Model S 2013 - 2022 / Forsikring på Tesla
torsdag 10. november 2016, klokken 12:42
Noen som har nylig erfaring med beregning av forsikringspremie?
Hadde akkurat en prat med selger hos Tide som fortalte at de hadde fullstopp i salg av nye forsikringer til Tesla i påvente av nye beregninger. Pga at Tesla folket til nå har hatt en ganske stygg skadestatistikk ( alt fra små til store ) Må de endre prisnivået sitt kraftig. Det samme nevnte han at de andre hadde gjort >:(
Har en ny S60D jeg ønsker å få forsikret. Det blir min fjerde Tesla, hittils uten skader! 8)
#2
Model X 2014 - 2022 / Inkludert SC tilgang på vei bort?
fredag 04. november 2016, klokken 09:41
Kan være det her er gammel info, men etter dagens endringer begynte jeg å lese teksten mer nøye på sidene.
Er det her første ledd i å evt gjøre tilgang til SC som en tilvalg / betale for bruk? Eller bare gamle rester fra S40 / S60 ?
#3
Model S 2013 - 2022 / Glasstak lansert på model S
fredag 04. november 2016, klokken 08:46
Samtidig høynet pris på Soltaket.
#4
Model X 2014 - 2022 / Endringer / Forbedringer på Model X
mandag 24. oktober 2016, klokken 08:50
En ting jeg er veldig spent på er om og isåfall hva som har blitt forbedret på Model X fra start av produksjon og til de bilene som kommer fremover nå.
Da mener jeg selvfølgelig utover opsjoner som blir lyst ut hos Tesla.
Støy, kvalitet, stilling av dører, evt andre ting ?
#5
Model 3 / Fra late 2017 til 2017??
lørdag 15. oktober 2016, klokken 07:45
Kan hende det her absolutt ikke har noen betydning.. Men allikevel interessant: https://electrek.co/2016/10/14/tesla-model-3-reservation-page-my-documents-en-route-orders/
#6
Ombestemte meg for en stund siden da jeg droppet min reservasjon av S og gikk til X, etter anbefaling av selger skulle jeg bare legge inn ny bestilling og betale nytt depositum.
Deretter skulle de asap ordne med tilbakebetaling av det første innbetalte depositumet.
Nå har det gått 10 uker og har fremdeles til gode å se pengene tilbake på konto...

Er det her normalt ref. Tesla??
#7
Model S 2013 - 2022 / P85 forskjell på ytelse med lav / høy SOC
lørdag 13. august 2016, klokken 22:17
På P85D er det velkjent at det er forskjell i ytelse ut fra SOC.
Er det også forskjell på min P85?
Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har hatt over 70%, men mener bestemt at jeg merker forskjell over 85%..
Psykisk eller er det en forskjell??
#8
Model X 2014 - 2022 / Service på Model X
mandag 08. august 2016, klokken 19:36
Noen som har fått priser på service til Model X ennå?
Får en fremdeles kjøpt pakkene som tidligere ved kjøp av ny bil?
Mtp. garanti generelt på Tesla, er det krav til at alle service må tas ?
Mener å huske å ha lest om flere som har hoppet over en service her og der da det ikke er stort som blir gjort.
#9
Model X 2014 - 2022 / Premium på X60?
onsdag 03. august 2016, klokken 16:43
Var på ny prøvekjøring her om dagen igjen og diskuterte utstyr med selger.
Har fra før av fullutstyrt S og ønsker pr.def det på X og.
Denne gangen begrenser jeg batteripakken da jeg faktisk vil klare meg helt fint med 60.
Ref. Selger så mente han at premium var lite lurt da 60 kjøperne primært gikk etter pris og var derfor lite smart å ta med da jeg mest sannsynligvis ikke ville få det igjen ved evt videresalg.

Noen meninger om dette?
#10
Model X 2014 - 2022 / Batteri på 60D
søndag 24. juli 2016, klokken 21:16
Var nylig innom Tesla og har nå prøvekjørt Model X for andre gang.
Ender nå med å legge inn bestilling.
Men, en ting lurer jeg fortsatt på som selgeren ikke ville gi svar på.
Teoriene svirrer rundt på hvor den ytterlige kapasiteten mellom 60 - 75 befinner seg, mitt håp er at disse ligger i topp og sånn sett burde være trygt å lade fast til 100%
Dette er for meg en evt dealbreaker da jeg er fullstendig avhengig av å kunne bruke fulle 100 av 60 batteriet.
Noen som har mer innsikt?
#11
Model S 2013 - 2022 / Brexit gone - taktisk levering av ny bil
mandag 04. juli 2016, klokken 09:34
Inntil videre ser det ut til at "Brexit" effekten er borte på dollarkursen og vi ser nå en kurs på 8,3 igjen. Prognoser tilsier enda litt lavere på sikt.
Har lagt inn bestilling med referral rabatt samt avslag i pris hos forhandler ( 8000 + 35 000 ).
Tanken er å hente ut bil mars neste år for å få med evt godsaker mr. Musk lanserer på Model 3 ( min teori er at dette vil komme på nye Model S før 3 kommer ) samt forhåpentligvis å bli justert noe ned i pris ref. kurs.
Noen som har hørt rykter ell lign om rabattene vi fikk nå vil fungere som en "buffer" for prisjustering eller om evt justering vil komme på toppen?
#12
Kjøp og salg av deler og utstyr / Siemens WB140A Selges
onsdag 29. juni 2016, klokken 12:57
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78238260&ref=ads&myad=78238260

Type2 med fast kabel.
Passer BMW i3 eUP!, eGolf, Tesla, etc.
#13
Model S 2013 - 2022 / Mere trøkk på 90+ % lading ?
onsdag 29. juni 2016, klokken 08:29
Har en P85 tidlig 14, igår testet jeg for første gang å lade over 90% og mener ganske bestemt at den dro endel bedre.. Mener å huske å ha lest at det er tilfelle på P85D at den gir endel mer ved topplading, men har ikke sett noe på min P85. Noen som vet om dette kan stemme?
#14
Noen som har gode argumenter / meninger om potensielt verdifall på Model S?
Vurderer det hittil sånn at når Model 3 en gang kommer hit ( par år ) så er det mange som kommer til å revurdere om de trenger plassen i Model S.
De som absolutt trenger plass velger X og sånn sett burde den være tryggere mot at folk evt skulle gå mot 3.
Eneste som jeg tenker drar litt opp er evt enten trinn eller full inføring av mva i 2018 samt at en stadig større andel av de som kjører bil vil måtte velge elektrisk i fremtiden.

Sitter med en 14 mod S og sliter med Tesla syken, dvs har lyst på nyere ( evt splitter ny ) bil.
For min egen del begynner jeg å revurdere min Model 3 reservasjon og plass på små barn.
Skulle jeg bestille splitter ny frister det med faktisk med en 60D pga jeg stort sett ikke kjører altfor langt og nå har jeg snart SC i alle retninger ( bor på Lørenskog ).

Kjør debatt!
#15
Model X 2014 - 2022 / Ultrahvite seter
mandag 13. juni 2016, klokken 08:02
Til dere som har prøvekjørt bilen ( og kanskje grillet Tesla ansatte )

Noe formening om ultrahvite seter fungerer med små barn?
Trålet forum rundt i jakten på gode svar, men synes ikke jeg finner noen definitiv konklusjon på det.
Er av typen som liker å pusse og ordne på bil, både innvendig og utvendig og sånn sett vant med å rense interiør en gang senest hver annen måned. Vil det holde?
#16
Trenger litt hjelp I en avgjørelse, setter stor pris på om noen kan kaste inn evt argumenter for / imot.
Har pr idag en tidlig 14 mod P85 og vurderer å bytte I ny / nyere grunnet firhjulstrekk, bedre stoler, autopilot, mindre støy og høyere opplevd kvalitet ( premium interiør osv ).
Men, sånn som prisene ligger nå så må en fort opp I 850 ish for en godt utstyrt 70D ( med 21" ). For mellom 800 - 850 kan en få en fullutstyrt P85D fra Mars 2015.
Med ny så følger selvfølgelig adaptive lykter, heap, sikkert enda bedre isolert+++.

En ting jeg også veier tungt er potensielt verditap da dette definitivt burde inn i vurderingen.
#17
Jeg er en av de som var heldige og fikk bestilt Tesla før pris endring.
Men, så dukker det opp en liten greie.
Har ett par kompiser som er å prøvekjører Tesla på Alna for første gang, og de bemerker at bremsene er trege og dårlige. Da svarer selgeren med at den er av den "gamle typen", og at de nye kalipperene er dobbelt så gode   :-\

Er det noen som har noe synspunkt / meninger om dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA