Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - lastve

Sider: [1]
1
Tidlige elbiler: Reva / Deler til Reva
« på: ſøndag 05. Mai 2019, klokken 12:25 »
Hei alle sammen.
Er det fortsatt noen som trenger deler til Reva?
Jeg har noen.
Si ifra hva du trenger, så sjekker jeg om jeg har det

2
Avansert: Konvertering til elektrisk / Batteri Fra 2. Generasjon Prius i Revai
« på: Torsdag 23. November 2017, klokken 23:45 »
Hei dere.
Jeg la dette innlegget under Reva elbil først, men ingen respons der. Håper det er noen her som kan komme med synspunkter på prosjektet jeg tenker på med min Reva.
 
Er det noen her som har brukt batteri fra en 2.gen Toyota Prius i en Reva i som i utgangspunktet hadde blybatterier?
Jeg som så mange andre har en Reva med defekte batterier. Jeg har fått tak i et Prius batteri som jeg vil prøve å tilpasse i min Reva. Cellespenningen er mellom 7,2V og 8,4V etter det jeg klarer å finne ut. Batteriet må eventuelt kobles i en kombinasjon av serie og parallell for å få i overkant av 50v og høyere amper. En Reva i økonomimodus (F) bruker ca 150 A ved maks akselerasjon. Vil batteriet tåle dette? Er det noen som vet hvilken BMS som kan passe?
Men ett batteri gir kanskje ikke så lang rekkevidde?

Alle svar mottas med takk.

3
Tidlige elbiler: Reva / Batteri fra 2. Gen Prius i Reva?
« på: ſøndag 19. November 2017, klokken 16:45 »
Hei dere.
Er det noen her som har brukt batteri fra en 2.gen Toyota Prius i en Reva i som i utgangspunktet hadde blybatterier?
Jeg som så mange andre har en Reva med defekte batterier. Jeg har fått tak i et Prius batteri som jeg vil prøve å tilpasse i min Reva. Cellespenningen er på 7,5v og batteriet må eventuelt kobles i en kombinasjon av serie og parallell for å få i overkant av 50v og høyere amper. En Reva i økonomimodus (F) bruker ca 150 A ved maks akselerasjon. Vil batteriet tåle dette? Er det noen som vet hvilken BMS som kan passe?

Alle svar mottas med takk.
Men ett batteri gir kanskje ikke så lang rekkevidde?

4
Tidlige elbiler: Reva / Hei alle elbil eiere. En riktig god jul ønskes dere alle.
« på: Torsdag 22. Desember 2016, klokken 23:11 »
Hei alle Reva og andre elbil eiere.
Vil med dette ønske dere en riktig god jul og et
Riktig så flott nytt år.

5
Kjøp og salg av deler og utstyr / Deler til Reva med DC motor selges. 2006 model
« på: Mandag 21. November 2016, klokken 23:39 »
Hei.
Jeg tror delene til Reva med DC motor begynner å bli litt vanskeligere å få tak i, eller er de utgått på dato og ingen som trenger dem  :)  ?

Jeg har f.eks DC motoren med Curtis DC motorkontroller til 2500 Kr.
Jeg har kjørt med bilen i 1,5 år og ikke hatt noen problemer med motor eller kontroller.

Dessuten så har jeg bremsetrommelene fremme og og mange av de andre delene som er litt "sære" på denne første generasjonen av Reva. F.eks Flat frontrute osv.
Send meg en forespørsel på hva du trenger så ser jeg om jeg har delen du er på jakt etter ;)

Med vennlig hilsen
Lasse

6
Tidlige elbiler: Reva / Reva I 2010 modell, deler selges.
« på: ſøndag 16. Oktober 2016, klokken 23:44 »
Elbil, Reva i 2010 modell deler selges.
SE FINN-kode: 84434698 for bilde

Jeg har bremseskiver og klosser fremme.
Bærebru og fjærben begge sider fremme.
4 stk bra piggdekk på Reva Aluminiumsfelger (155-70-13)
Originale Hjulkapsler til Reva stålfelger.
Støtfanger fremme og bak.
Alle Lykter rundt hele bilen.
Alle Dører og vinduer.
Instrumentpanel og dashbord.
Skjermer, Panser Vindusvisker og viskermotor.
Nøkkellåser og nøkler.
Fjernkontroll og mottager til dørlåser.
Viftemotor
Innvendig og utvendige Speil.
Komplett bakaksling uten motor, men ellers komplett.
Og mye annet.

Det jeg IKKE har er lader, motor EMS, Dieselvarmer og batterier.

Trenger du noen deler så send meg noen ord om hva du trenger.
Jeg er sikker på at vi blir enige.

På grunn av jobb så svarer jeg ikke på telefonen i arbeidstiden mellom kl 08.00 og 16.00, men leser sms stort sett hele dagen.
Delene befinner seg i Sarpsborg.

7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Reva I 2010 modell, deler selges
« på: ſøndag 16. Oktober 2016, klokken 23:40 »
Elbil, Reva i 2010 modell deler selges.
SE FINN-kode: 84434698 for bilde

Jeg har bremseskiver og klosser fremme.
Bærebru og fjærben begge sider fremme.
4 stk bra piggdekk på Reva Aluminiumsfelger (155-70-13)
Originale Hjulkapsler til Reva stålfelger.
Støtfanger fremme og bak.
Alle Lykter rundt hele bilen.
Alle Dører og vinduer.
Instrumentpanel og dashbord.
Skjermer, Panser Vindusvisker og viskermotor.
Nøkkellåser og nøkler.
Fjernkontroll og mottager til dørlåser.
Viftemotor
Innvendig og utvendige Speil.
Komplett bakaksling uten motor, men ellers komplett.
Og mye annet.

Det jeg IKKE har er lader, motor EMS, Dieselvarmer og batterier.

Trenger du noen deler så send meg noen ord om hva du trenger.
Jeg er sikker på at vi blir enige.

På grunn av jobb så svarer jeg ikke på telefonen i arbeidstiden mellom kl 08.00 og 16.00, men leser sms stort sett hele dagen.
Delene befinner seg i Sarpsborg.

8
Tidlige elbiler: Reva / Reva Litium Vrak ønskes om du har en å gi bort
« på: Lørdag 16. April 2016, klokken 21:37 »
Hei alle sammen
Om du har en defekt Reva Litium å gi bort så er jeg interessert i å komme å hente den.
Jeg forventer selvfølgelig ikke å Få en bil som er i orden, men jo mer komplett den er dess bedre.
I dag har jeg en Reva DC som jeg ønsker å bruke som donorbil til en eventuelt Reva Litium.
Jeg vet at det er mange ulikheter mellom disse bilene.
Håper noen har et vrak stående.
Det er etter hva jeg vet ikke vrakpant på disse bilene.

Venter på spent på positivt svar.

Med Vennlig Hilsen
Lastve

9
Tidlige elbiler: Reva / Reva, Kjøpe nye batterier. 8 stk 6v Blybatterier
« på: Mandag 23. Februar 2015, klokken 14:23 »
Hei dere.
Jeg tenker at jeg snart skal kjøpe nye batterier til min Reva 2006 modell.
Hvilke bør jeg kjøpe?
Det som sitter i bilen er 8 stykker Trojan T125 6v 240Ah.
Jeg har hørt om at det finnes batterier som heter Classic, Global, Trojan og ?
Hvilket batteri bør jeg kjøpe og hvor kan jeg få kjøpt de billigst?
Jeg har sjekket disse nettsidene fra før, men jeg er sikker på at det finnes som selger slike batterier.

https://altitec.no/6v-240ah-20h-block-batteri-t125.html
og
http://www.nordicbattery.no/se/products.php?cat2=77

Kanskje vi i denne tråden kan hjelpe alle de andre som også trenger batterier til sin Reva?

Jeg er takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Lastve

10
Tidlige elbiler: Reva / Deler til Reva, Bakramme og noe smått
« på: ſøndag 04. Mai 2014, klokken 21:12 »
Hei dere som er her inne og leser på dette fantastiske forumet.

Er det noen som har en delebil eller noen deler til Reva liggende?
Jeg trenger bakramme til min Reva da den som sitter på er svært rusten.
Det er den delen som motoren og bakakslingen er skrudd fast i og som er opplagret på midten helt i fremkant med en gummiforing.
Håper noen har en de vil selge, slik at prosjektet mitt kan fortsette.
I tillegg så ser jeg at jeg bør bytte noen bremseslanger og så vet jeg ikke statusen på børstene i motoren, men tenker at jeg like godt kan bytte de nå som motoren ligger på arbeidsbenken . .

Med vennlig hilsen
Lasse Tveter

11
Tidlige elbiler: Reva / Reva DC vekkes til live igjen.
« på: Tirsdag 19. November 2013, klokken 02:02 »
Hei dere
Jeg kjøpte bilen for ca 1 måned siden.
Det er en 2006 modell med DC motor. En av grunnene til at jeg valgte Reva fremfor Buddy var at jeg ville ha elbil med AC motor. Men nå vet jeg at de første modellene av Reva hadde DC motor... Er det noen som har erfaring med DC motor i Reva?
Jeg har ikke fått kjørt med bilen enda, men håper å få endret på det i løpet av vinteren. Blien ble kjøpt med totalt defekte batterier. (De var frosset istykker)
Men nå har bilen har fått noen brukte batterier for å teste om alt er i orden før jeg kjøper nye batterier. Laderen gikk etter forholdsvis kort tid opp til ca 60V. Vet ikke hvor høy spenningen hadde blitt hvis den hadde fått stå på en tid til. Det er en av tingene som skal sjekkes for å sjekke om laderen og EMS fungerer som det skal.
Nå dukket det opp et nytt stort problem. Motoren virker ikke. Motorstyringen gir i en kort tid etter at jeg trår på gassen både spenning til Feltviklingen og inn på Børstene men motoren reagerer ikke. En kjølevife i motoren starter så fort jeg setter girvelgeren i E eller F, men ikke i R ??  Er det nærliggende å mistenke at børstene er defekte ?? Må motoren ut for å komme til alle 8 børstene? Noen på det engelske forumet mener at man bare kommer til 4 av børstene. Servicelampen lyser også . .
Takker for all hjelp jeg kan få.

I denne tråden har jeg tenkt til å dele erfaringer med dere andre, også håper jeg vi kan dele informasjon og tips og triks som kan være nyttige å vite slik at vi kan ha glede av disse bilene en god stund til, For det finnes jo ingen andre biler som er lik en Reva.

Sider: [1]