Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - hmhaga

#1
e-up! / Batterigaranti - krav til service?
onsdag 26. oktober 2016, klokken 22:47
Er det et krav om jevnlig service på VW e-up for å opprettholde batterigarantien? Ser nemlig ikke noe spesifikt om det i garantivilkårene jeg finner på nett. Vår 2013 E-up er bruktimportert fra tyskland, og garantitiden på selve bilen er utløpt, så da er det nærliggende å ta servicene selv framover. Har tenkt å ha bilen til den er "brukt opp", litt kjedelig om batteriet dauer før 8 år er passert og garantien ikke gjelder.

Føler meg snytt etter å ha hatt E-up på service. 2100 kr for å bytte et pollenfilter, og noen måneder senere henger bremsene - den største feilkilden på bilen er utelatt som sjekk/servicepunkt.
#2
e-up! / Håndbrekk/trommelbrems går tregt
mandag 24. oktober 2016, klokken 10:25
Flere som har problemer med håndbrekk/trommelbrems på E-Up? Til tross for aktiv bruk av håndbrekk og bremser, har trommelbremsene begynt å henge. Spesielt ille i regnvær.

#3
Volkswagen VW / Car-net - forrige eier har tilgang
mandag 10. oktober 2016, klokken 16:17
I forbindelse med oppdatering av Car-Net, kom det mailer fra VW om at sekundær-kontoer ville bli slettet. Først da ble jeg klar at 2 tidligere eiere (antar forhandler i Tysland) fortsatt har tilgang til bilen via Car-Net, uten at dette har vært synlig noe sted! Ikke akkurat tillitsvekkende...

Antar at dette er en av årsakene til at brukerkontoer i Car-Net ble lagt om.






#4
e-up! / Fjerne emblem bakluke - lim?
onsdag 17. juni 2015, klokken 21:50
Tenkte å fjerne VW-emblemet på bakluka. Jeg antar at det er limt, ettersom hele bakluka er i glass? Noen som har forsøkt? Har god erfaring med varme, fiskesene og limfjerner på andre biler.

#5
Elbilen i Samfunnet / Mange rare opplevelser som elbil-eier
torsdag 28. mai 2015, klokken 12:48
Måtte innom hurtigladestasjon på Kiwi Hønefoss. Der hadde det som vanlig parkert vanlige biler, så jeg la en lapp på frontruta med oppfordring om å tenke på at det kanskje var noen som behøvde den plassen for å lade el-bil.

Etter 5 minutter kom eier av en av bilene ut, satte seg i bilen og skulle til å kjøre. Da så han lappen på frontruta, stoppet og gikk ut og kastet lappen i søpla. Så returnerte han til bilen - og satte seg til å lese avisa  :o

Lurer på om folk tenker på hvor umåtelig teit oppførselen deres er?
Jeg satt bare og lo i bilen og orket ikke å ta noen krangel, så jeg kjørte hjem og byttet til bil med bensintank...
#6
e-up! / Forbruksmåler - viser ikke negative verdier (lading)
tirsdag 19. mai 2015, klokken 09:24
Forbruksmåleren, både i instrumentpanel og Garmin, har begynt å oppføre seg rart. De viser ikke lading, verdi går enten til 1.0 eller 99.99 kWh/100 km. Den analoge måleren indikerer riktige negative verdier.

Noen som har vært borti det før?
Har vært slik over flere ladesykluser.
Hvordan nullstilles elektronikk? Koble fra 12V batteri?



#7
Ladeplasser og ladekabler / Kiwi/Fortum ladestasjon - huffda
mandag 16. mars 2015, klokken 15:02
Lørdag skulle vi kjøre Hønefoss-Kongsberg t/r, og valgte for morroskyld å ta turen med elbilen (E-up). Var da avhengig av å hurtiglade begge veier, og eneste CCS-ladestasjon var da i Åmot. "Teknologibyen" Kongsberg hadde ikke CCS.

Første gang vi har opplevd ladekø, en annen utfordring var at plassene foran ladestasjonen ble brukt som parkeringsplass av andre biler. Greit nok.

Neste utfordring var at ladestasjonen ikke fungerte. Etter ørten sendte SMS ringte jeg kundeservice, og etter 25 minutter med ladekabel inn og ut osv osv konkluderte de med at løsningen var å ta nødstopp-bryteren på ladestasjonen. De hadde ikke hadde den fjerneste anelse om hvordan ladestasjonen faktisk så ut, skulle stadig vekk ha meg til å trykke på knapper som ikke fantes osv.

Det tok vel totalt 1,5 time å få ladet de 20 minuttene. Bra ingen andre skulle lade samtidig, det hadde vel endt med masse frustrasjon tenker jeg. På returen fungerte heldigvis alt som det skulle, og uansett vet jeg nå hvordan jeg skal reboote en Fortum ladestasjon  ;D
#8
Humor og kanari / Ny el-bil. Det gikk som det måtte gå...
mandag 01. desember 2014, klokken 12:37
E-up er den første NYE bilen jeg har kjøpt. Da var det jo litt humor å komme hjem på gårdsplassen på dette viset:


Til bilens unnskyldning så hadde forhandleren "glemt" å fullade batteriet, i tillegg forsvant visst 1/4 av batterikapasiteten på å holde 90 km/t opp stigningen fra Roa mot Jevnaker(E16).

En Tesla kjørte bak meg da batteriet gikk tomt. Tipper de lo godt da farten gikk ned til 30 km/t og jeg like etter stoppet på en bussholdeplass  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA