Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Coachen

#1
BMW i3 / Ting jeg lurer på.
søndag 09. mars 2014, klokken 21:25
Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?
#2
BMW i3 / Vedlikehold
søndag 19. januar 2014, klokken 14:36
Tenkte at en vedlikeholds tråd kunne være greit.

Siden I3`en har lakket plast, vil det ha noe å si for hvordan man rengjør/polerer bilen?
Hva med lakkforsegling, er det noe dere andre har tenkt på?
#3
BMW i3 / Generelle strøm og ladespørsmål.
mandag 23. desember 2013, klokken 21:12
Ser det er endel tråder oppe angående lading og strøm så tenkte at en felles tråd for dette kan være greit.

Har selv et par spørsmål:

1. Hva er best for batteriet når det kommer til lading?
Vil det beste være å sette bilen til lading hver kveld uansett om det trengs eller ei, eller vil det være bedre å kjøre bilen "tom" før man setter den på lading?

2.Selv kommer jeg kun til å lade med vanlig kontakt over natten hjemme.
I garasjen hvor bilen skal stå er det kun en 10A vanlig kurs, burde jeg oppgradere denne til en 16A eller vil ikke dette ha noe å si så lenge jeg uansett skal lade over natten.
Er det andre ting jeg bør tenke på for å bevare batteriet på bilen min best mulig?
#4
BMW i3 / ConnectedDrive Service Package
fredag 08. november 2013, klokken 11:22
Lurer veldig på om det er noe poeng for meg å gå for denne pakka?
Jeg bor i lille Skien og 90% av all kjøring vil foregå i nærmiljøet.
Det blir kanskje 1 til 2 lengre turer i året hvor vi beveger oss mot Oslo eller Kristiansand men da bør det vel gå greit å finne disse ladepunktene uten å ha ConnectedDrive pakka..
Men er dette noe man kan få innstalert i etterkant om ting skulle forandre seg?

5AT Driving Assistant Plus :
Av samme grunn har jeg tenkt å droppe denne pakka, jeg går for park delen da man aldri kan stole på kvinnfolk og parkeringshus ;-)

Hva tenker dere andre?

Ett siste spørsmål, hva er forskjellen på Blutooth business i forhold til standar?
#5
BMW i3 / Lading av I3
søndag 13. oktober 2013, klokken 15:40
Jeg har kun en 10A kurs i garasjen hvor jeg har planer om å lade min kommende I3.
Dette holder ikke regner jeg med, mener å ha lest at det kreves 16A.
Holder det at jeg legger opp en 16A kurs eller bør jeg gå et hakk til opp?

Har ingen planer om å ta med den hurtiglader delen, holder med vanlig for meg
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA