Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - ethoring

#1
Model Y / Model Y - estimat på priser
søndag 06. januar 2019, klokken 22:28
For moro skyld, har jeg laget et regneark mest "beste gjetning" på priser på Model Y, basert på dagens priser på Model S, X og 3.

Man kan se på dette som en matrise med 2 x 2 ruter
S - X
3 - Y

Har beregnet pris på Model Y LR AWD basert på to ulike metoder:
1. Prisforholdet 3/Y vil være det samme som prisforholdet S/X
2. Prisdifferansen 3-Y vil være den samme som prisdifferansen S-X
(kalkulert basert på 3 LR AWD og S/X 100 D)

Med utgangspunkt i pris på LR AWD-versjonen, har jeg kalkulert pris på SR AWD/RWD utelukkende på prisdifferanser (fordi tilvalg pleier å koste det samme på ulike modeller).

Konklusjonen er at jeg estimerer følgende priser på Model Y (avrundet til nærmeste 1000):
LR AWD: kr 483 000      +/- 1 %
SR AWD: kr 385 000      +/- 1,25 %
SR RWD: kr 340 000      +/- 1,50 %

Alle priser (både NOK og USD) i regnearket er ekskl. avgifter, vrakpant osv.

Har lagt ved regnearket om noen skulle synes det er interessant.
Tar gjerne i mot kritikk/forbedringsforslag :)
#2
B-Electric / Etter lading er batterikapasiteten 97 %
mandag 11. januar 2016, klokken 08:27
Hei. Er det andre som opplever dette? Lar bilen lade over natta, men kapasiteten er aldri 100 % når jeg tar den igjen neste dag. Den står som regel på 97 %, iblant 98 %.

Lurer på om dette er knyttet til en annen feil som jeg også har med bilen, eller om det bare er helt normalt?

E
#3
Hei. Min Ford Focus Electric selges rimelig.
Den er lys grønnblå med beige stoffinteriør.

For bilder, se finnkode 47161437
Det er annonsen fra da jeg kjøpte den i fjor.

Ryggekamera, keyless go, 6.6kw ladekabel type 2-til-type 1, lader med kladd (original fra Nissan), LED-kjørelys, interiørbelysning mm.

2012 mod fra USA, import til Norge av Autonova AS. Den har 5 år garanti fra dem som gjelder til høst 2017! Så det er ikke noe problem at den er USAmodell. Radioen er FM og får ikke alltid inn samtlige kanaler, men det finnes gode muligheter for å oppgradere til DAB integrert i bilen (feks bilradiospes.no)

Sprek, morsom bil!

Du finner disse på Finn fra ca 170000 kr
Jeg selger min for 140000.

Denne har gått 28000 km og har en "5000 kronersbulk på en dør som jeg ikke har fikset. Også en liten skramme helt nede på frontfanger i plast.

Fine originale Ford 17" sommerhjul, og OK alu 16" vinterhjul,  piggfrie.

Bil står i Buvika utenfor Trondheim.
Jeg er på reise frem til 12. Aug men kan nås på epost ethoring@gmail.com eller sms 41105553. Gi lyd og så kan jeg ringe deg. Hvis du vil se den før 12. Aug så kan visning arrangeres med stedfortreder :-)
#4
Hei.

Jeg får lagt strøm til garasje nå. Fikk opprinnelig tilbud på 32A-kurs. Men da jeg spurte om 32A lading, f.eks. blå industrikontakt, fikk jeg nytt tilbud med større kabel til garasje, ny kurs i sikringsskap etc. Slik at det blir én dedikert 32A kurs samt en kurs til resten av garasjestrømmen.

Bør jeg gå for dette? Må jeg ha det slik, med en dedikert 32A kurs, for å kunne ha blå industrikontakt eller for å kunne montere type 2 lader med 32A i fremtiden?

Vil lading med enfas, 230V, 32A innebære enkeltlader eller kreves dobbeltlader i elbiln?

Takk for svar
#5
Kjøpe elbil? / BMW i3 - hva koster den egentlig?
torsdag 19. september 2013, klokken 11:56
Hei.

Vurderer min første elbil. Synes i3 virker OK. Den er priset til 237100, men ser at det blir 250000 med levering. Men, regner med dette kun er ett sett dekk. Ser det mangler hurtiglader også. Jeg tenker at en ikke skal gå amok på ekstrautstyrslista hvis en kjøper billig pendlebil. Så hva kan man realistisk sett få til en i3 for? Med 2 sett dekk og hurtiglading?

ethoring
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA