Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - async3phase

#1
Model S 2013 - 2022 / 12V batteri må byttes
tirsdag 03. juli 2018, klokken 12:31
I april fikk jeg opp feilmelding om 12V batteri, "12V Battery Needs Service, Replace 12V Battery Soon". Denne meldingen fikk jeg opp når bilen var relativt ny også (bil levert feb 2014), og batteriet ble da byttet relativt kjapt.

Har forsøkt å få time hos Tesla en stund, både for dette og noe annet snacks. I dag fikk jeg endelig en timeavtale for service - i midten av oktober.

Da snakker vi om 5 måneder siden advarsel på batteri kom opp.

Noen her som har noen erfaring på eller mening om hvor lenge man kan kjøre med denne advarselen?

Skal i perioden på flere langturer, også til steder sør og østover i Europa der det er langt til nærmeste servicesenter. Litt bekymret for å stå fast. Har snakket med Tesla service om dette to ganger, første gang rett etter at advarselen kom opp. Fikk da vite at det går fint å kjøre bilen 2 - 3 måneder med denne advarselen. Ringte igjen i dag, og pussig nok er 5 måneder også greit. Følte at det å stille spørmålet var helt overflødig, svaret kom nærmest automatisk. Ikke veldig tillitvekkende...


#2
Model S 2013 - 2022 / Mister kontakt med bilen...
tirsdag 29. desember 2015, klokken 16:42
De siste månedene har bilen blitt stående i lengre perioder uten bruk på grunn av reiseaktivitet. Hver gang har bilen respondert på Tesla's Android App 8 - 10 dager, for så å miste kontakten. To av gangene på Gardermoen, en gang hjemme. Begge lokasjonene har bra Telenor signal.

Nå vet jeg ikke hva som har skjedd denne gangen, vi kommer tilbake til en snødekt og iskald bil på Gardermoen i morra, men første gang på Gardermoen måtte reset til for å få 3G opp å gå igjen. Da det skjedde hjemme var storskjermen helt sort, og ventilasjon etc virket ikke før skjermen ble resatt.

Nå var jo dette ustabilt for en god stund siden, men opplevde ingen problemer siden "den store fixen" på dette området før nå.

Er det bare tilfeldig, er app kontakt med bilen fremdeles ustabilt? Noen flere som opplever tilsvarende, eller har noen teorier

Kan også nevne at bilen nå står med "always connected", mot "energy saving" tidligere.


Bilen er en S85, levert i februar 2014.




#3
I fjor vinter opplevde jeg at parkeringssensorene ikke alltid var til å stole på, med snø og is over sensorene er det naturlig. Imidlertid har disse fungert upåklagelig igjennom sommeren, i alt slags vær.

Men - i dag tidlig parkerte jeg på min vante plass her på jobben, rygger mot veggen og i samme øyeblikk som parkeringssystemet melder stopp treffer jeg veggen, heldigvis i veldig lav fart. I praksis gikk angitt avstand fra 50 - 0 cm på ca 0 tid...

Ettersom jeg var ute å kjørte på våte grusveier i går kveld ligger det et fint lag med våt skitt bak på bilen, også over parkeringssensorene. Mistenker at dette forvirrer sensorene, i tillegg til at ryggekameraet er tilnærmet ubrukelig på grunn av den nenvte skitten.

Etter en liten "lokal vask" er skadene inspisert til å være veldig begrenset, håper det meste kan poleres bort.

Dette er jo helt min egen skyld, men med vinterens ankomst nære kan nok flere som har blitt vant til å stole på ryggesensorene gå på en smell.

Dere er herved advart. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA