Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Anew

#1
BMW i3 / I3 med EUR i typebetegnelse
tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:44
Jeg vurderer å gå til innkjøp av en brukt i3 94Ah. For øyeblikket står det mellom to biler som er omtrent identiske, men når jeg sjekker VIN på mdecoder.com så har de litt ulike typebetegnelser, hhv. "i3 94Ah" og "I3 94 (EUR)".

Har dette noe som helst å si? Begge bilene er produsert såpass kort tid før førstegangsregistrering i Norge at jeg antar de begge er solgt nye i Norge. De har hhv. "S8LZ Country Control Nordic 09090" og "S8LZA Country Control For Scandanavia 09090."
#2
Model S 2013 - 2022 / Har batteriet sluttet å "synge"?
tirsdag 18. november 2014, klokken 10:20
Tidligere "sang" det fra batteriet når jeg tråkket på litt ekstra. I det siste har jeg lagt merke til at denne lyden er borte. Andre som har opplevd det samme?

Edit: snakker altså om ballonglyden...
#3
Model S 2013 - 2022 / Battery Swap kommer likevel?
onsdag 15. oktober 2014, klokken 17:59
http://www.slashgear.com/teslas-first-battery-swap-station-opening-by-december-15350430/

Om dette blir en realitet, så undres jeg hvordan de skal håndtere dette for 60kWh-pakker.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Lading på Bø Sommarland?
tirsdag 08. juli 2014, klokken 15:25
Jeg har tenkt meg til Sommarland i Bø i morgen. Tur/retur er det akkurat så langt at jeg kan kjenne et snev av rekkeviddeangst. Etter googling og søk på forumet har jeg ikke blitt noe klokere - er det noen som vet om det er lademuligheter der? 13A Schuko holder i massevis.
#5
Model S 2013 - 2022 / Stretchla - TMS-konvertering til VW camper!
mandag 30. desember 2013, klokken 15:18
Jeg kom over denne bloggen: http://cafeelectric.com/stretchla/2013/12/03/hello-world/

En litt i overkant driftig fyr som konverterer sin doble(!) Westfalia VW Transporter-campingbil til elektrisk drift, bygd på en vraket TMS!
#6
Model S 2013 - 2022 / Kommer jeg virkelig frem til hytta?
onsdag 21. august 2013, klokken 00:51
Jeg vurderer veldig sterkt å bytte ut min BMW 5-serie med en 60kWh. Jeg har selvsagt sett Autofil-testen til Geilo, og lest en hel masse, men jeg sitter like vel med en nagende tvil. Sammenlignet med det flyttelasset jeg har med meg når familien på 5 reiser til fjells for en uke, så er Autofil-bilen latterlig lett lastet.

Jeg føler meg rett og slett ikke helt overbevist om at jeg kommer de 210 kilometrene, og ikke minst de 950 høydemetrene til hytta.

Denne tråden antyder at jeg bør slå av ca 50 km på rekkevidden for de 1000 høydemetrene: http://www.teslamotors.com/forum/forums/mountain-driving-some-numbers

...men det er uten last. Er det noen som har erfaring med hva virkelig last med 5 personer og mange høydemetre gjør med rekkevidden? Det skal legges til at jeg ikke har en spesielt defensiv kjørestil.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA