Trenger litt råd.
For å gjøre en lang historie (litt)kort. November 2016 havarerte batteriet mitt. (P85 03.2014) Bilen var da gått 44k. Fikk da låne batteri som jeg har enda. Har nå kjørt totalt 60k og Tesla spør om jeg vil overta loaner batteri i stedet for å vente på mitt eget.
Problemet mitt er at Tesla ikke vil gi noe historikk på loaneren jeg har. De sier bare at det er nyere og har bedre funksjon (hva nå det skal bety) enn mitt gamle. Garanti går som normalt.
Har alltid behandlet begge batteriene pent og ut fra det jeg kan se har det nye lengre range. (Ca 20km). ( 390 vs 370)
Hva sier jeg den dagen jeg skal selge bilen. Uten dokumenterbar historikk.
Noen tanker? Bør jeg akseptere dette. Går det an å lese av batteri data med canbus?
For å gjøre en lang historie (litt)kort. November 2016 havarerte batteriet mitt. (P85 03.2014) Bilen var da gått 44k. Fikk da låne batteri som jeg har enda. Har nå kjørt totalt 60k og Tesla spør om jeg vil overta loaner batteri i stedet for å vente på mitt eget.
Problemet mitt er at Tesla ikke vil gi noe historikk på loaneren jeg har. De sier bare at det er nyere og har bedre funksjon (hva nå det skal bety) enn mitt gamle. Garanti går som normalt.
Har alltid behandlet begge batteriene pent og ut fra det jeg kan se har det nye lengre range. (Ca 20km). ( 390 vs 370)
Hva sier jeg den dagen jeg skal selge bilen. Uten dokumenterbar historikk.
Noen tanker? Bør jeg akseptere dette. Går det an å lese av batteri data med canbus?