Så langt har jeg et forbruk på 21,5 Wh/km , stort sett regn/våt vei, 17'' sommerdekk, 3-8 grader, normal/rask kjøring med snitthastighet 68 kmt.(mye motorvei i 90-95..), radio og klima på, bilen har range expander.
Synes det er et noe høyt forbruk, det gir rekkevidde på (32,2/,215) 150 km. Jeg bruker automatisk radarbasert regenerering, det er mulig det krever mer energi enn "normal" regenerering?
Jeg hadde forventet rundt 17 Wh/km som ville gitt rekkevidde på 190 km, resultatet er uten å ha forsøkt å spare, jeg skal ta en uke med "rolig økonomikjøring" og se hvor mye forbruket kan kuttes.
("best case"/teoretisk etter norm skal man få 230 km ved tørr vei, flatt, varmt og stabil hastighet...).
Andre målinger?
BOS sin demobil har snitt på 17 Kw/km hvilket indikerer at automatisk regenerering , som jeg så langt har brukt, ikke er energieffektivt. I tillegg skulle man forvente et høyt forbruk på en demobil...
Synes det er et noe høyt forbruk, det gir rekkevidde på (32,2/,215) 150 km. Jeg bruker automatisk radarbasert regenerering, det er mulig det krever mer energi enn "normal" regenerering?
Jeg hadde forventet rundt 17 Wh/km som ville gitt rekkevidde på 190 km, resultatet er uten å ha forsøkt å spare, jeg skal ta en uke med "rolig økonomikjøring" og se hvor mye forbruket kan kuttes.
("best case"/teoretisk etter norm skal man få 230 km ved tørr vei, flatt, varmt og stabil hastighet...).
Andre målinger?
BOS sin demobil har snitt på 17 Kw/km hvilket indikerer at automatisk regenerering , som jeg så langt har brukt, ikke er energieffektivt. I tillegg skulle man forvente et høyt forbruk på en demobil...