Fikk opp gult lys på morgenen etter en uvanlig kald natt.
Den røde meldingen kom etter jobb, bilen gikk i nødmodus, maks 30 km/t.
Sjekket 12v batteriet, fin ladespenning(14,4v), men spenningen var etter et par timer nede på ca. 12,3v(ca.30%,dårlig)
Batteriet var ca 4 år gammelt, så nytt batteri ble handlet på Biltema(80-2501)
Bytteveiledning ligger på youtube, men tror det er ganske viktig å sjekke at ikke dc-dc er aktiv når man kobler fra, sjekk med voltmeter.
Etter bytte virker alt å være i orden.
Synes det er rart at de ikke får batteriet til å vare lengre, vi har også en gammel trilling(citroen zero)i familien fra 2011, tror den har originalbatteriet ennå.
Har også hatt litt trøbbel med bakluken, gassdemper som hoppet ut av kulen, og åpningsbryter som fusker, er veldig åpen og utsatt for korrosjon
Den røde meldingen kom etter jobb, bilen gikk i nødmodus, maks 30 km/t.
Sjekket 12v batteriet, fin ladespenning(14,4v), men spenningen var etter et par timer nede på ca. 12,3v(ca.30%,dårlig)
Batteriet var ca 4 år gammelt, så nytt batteri ble handlet på Biltema(80-2501)
Bytteveiledning ligger på youtube, men tror det er ganske viktig å sjekke at ikke dc-dc er aktiv når man kobler fra, sjekk med voltmeter.
Etter bytte virker alt å være i orden.
Synes det er rart at de ikke får batteriet til å vare lengre, vi har også en gammel trilling(citroen zero)i familien fra 2011, tror den har originalbatteriet ennå.
Har også hatt litt trøbbel med bakluken, gassdemper som hoppet ut av kulen, og åpningsbryter som fusker, er veldig åpen og utsatt for korrosjon