Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - rotor

#1
Har en 2011 modell Buddy med nimh batteri som bare kjører noen få 100 meter før den dør. våkner igjen når den lades.
Utskriftrapporten etter den døde viser ca 1,37volt lavere spenning en gjennomsnittet på batteri 3-4, når den lades blir spenningen 2,85 volt høyere en gjennomsnitt på samme batteri. etter fullading når den har stått en stund er det nesten ingen forskjell.
Ser ut som sellene er paralellkoblet 2 og 2  så da er nok begge to dårlige.
Har kjørt den over 98000 km men jeg håper å pine den over 100,000 for da får jeg kake :-)
NOEN som kan hjelpe meg?? :+1:
#2
Har en Buddy 2011 modell men motorene er vel like på alle Buddyene med 72V batteri.
En vikling i rotoren har flydd ut og kom i kontakt med statorjernet, det likte bilen ikke noe særlig og det resulterte først i endel rykking og deretter låste bakhjul. når jeg slo av tenningen rullet den fint men straks jeg gav gass skjedde det samme igjen. Så nå har jeg en fungerende stator.

Noen som har en rotor eller eventuelt hele motoren så er jeg interessert, :o
#3
Hallo.
Jeg har en Buddy 2011 mod med Nimh batterier den er gått 73000 km og tidligere så hadde den til tider dårlig akselerasjon fra start og opp til ca 20km/t deretter ble den suksesivt bedre og til slutt v ca 60km/t normal.
Nå er den blitt verre i perioder og ved start i litt motbakke kommer den nesten ikke i gang.
Flere ganger i den senere tid vil den heller ikke kjøre når jeg gir gass, men etter flere forsøk siger den avsted.
Det er i enkelte perioder, så etter en stund blir den bra igjen.
Det virker også som at når dette inntreffer bruker den svært mye strømm for å holde normal fart, nesten som motoren "stjeler" strøm.
Noen som har opplevd lignende?
Forslag?
#4
Tesla Roadster / Reservedeler til Roadster
onsdag 21. oktober 2015, klokken 12:42
Hallo alle
Noen som vet hvor vi kan bestille reservedeler til Roadster sport 2,0
Støtdemperen forran lekker olje og bakre oppheng (spissingsstag) venste nedre er utslitt.
Må skiftes.
#5
Tesla Roadster / Ladenivå når storage mode velges
torsdag 14. november 2013, klokken 21:24
I manualen til Roadsteren anbefales det å bruke storage mode om bilen skal stå ubrukt i mer en 14 dager og det valgte jeg for vel 3 uker siden.
Når satt til lading var det ca 60km restlengde på bateriet og bilen ble tilkoblet nette med 32A laderen.
Den kvitterte da med «done charge».
Senere har nivået bare gått nedover og for 3 dager siden var den nede på 46km og da valgte jeg å avbryte storage charge i 1,5 time til 86km rekkevidde før den ble stilt tilbake til storage.
jeg kontaktet Tesla motors som undersøkte saken.
Svaret jeg fikk var at nivået varierte mellom 18 og 80km.
Noen andre som har erfaring/ synspunkter på dette?
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / One pedal drive på Buddy
onsdag 09. oktober 2013, klokken 14:35
Jeg har en 2007 modell Buddy som er gått litt over 80000km, har den gamle CCen som etter 20000 kM begynner å vise utenomjordiske tegn på km telleren. men tripptelleren fungerer så da er det bare å notere hvær 10000.
Jeg har funnet ut at dersom jeg kjører i nedoverbakke og holder bremsen på regenerering Samtidig som jeg slår av  og på tenningen (pass på rattlåsen!!!) så går bilen over til regenerering når jeg slipper gassen.
Altså mesten lik en Tesla.
Det er good når det er køkjøring fordi da justeres farten kunn med gassen og jeg slipper høre på dunkingen fra slarken i overføringen.
#7
Tesla Roadster / Mangler vakuum til bremseservo
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 14:33
Jeg har en Roadster Sport Signatur som er skremmende RÅÅÅ.
Men!!!
Her en dag jeg skulle bremse var der nesten ikke effekt selv om jeg tråkket så hart jeg klarte.
Lyden av den elektriske vakuumpumpen som  starter nor jeg bremser er også borte.
Sikringen er hel.
Noen som kjenner til lignende eller foreslår årsaken???.
Skumle greier uten bremser på en sånn en.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA