Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - OlaSpakmo

#1
Tesla selger bruktbiler i ulike kanaler;
1.Gjennom egen virksomhet, Tesla Inventory
2. Via oppkjøpere

Bilene får de inn via ulike kanaler
1. Innbyttebiler fra kunder som kjøper ny Tesla
2. Egne demobiler og loaners samt administrative kjøretøy de selv har brukt.
3. Biler fra misfoenøyde kunder som krever heving av kjøp eller tilbakekjøp grunnet feil og mangler. Enten etter svtsle med eier, via rettsforlik eller via dom.

Selvsagt bør Tesla som seriøse være åpne med biler i kategorien 3.
Jeg opplevde selv at Tesla unndro å informere om en meget omfangsrik sercicehistorikk.
Og i denne artikkelen sier Tesla at det tydeligvis var et engangstilfelle.

Hvor mange biler har Tesla tatt i mot i ovenstående kategori 3?
Hvor mange av de er nye eiere blitt informert om forhistorien?

Hva tipper du - over 90% eller under 10%?

https://motor.no/bilkjop-bruktbil-forbruker/trodde-han-kjopte-tesla-drommen-sa-kom-denne-sms-en/188484


Praksisen gjelder ikke bare Norge - du kan google "Tesla lemon launder"...

Konklusjon: Sjekk at brukt Tesla du skal kjøpe ikke er fra kategori 3!!!
#2
Saken min har nå vært hos Forbrukerklagenemnda og går videre til retten.

En journalist ønsker å skrive om saken men han ønsker også kontakt med andre.
Send meg gjerne melding med kontaktdetaljer (og to ord om saken) så videreformidler jeg.

Utvalget var usikker på om bilen kunne leveres tilbake i samme stand (et vilkår for heving) fordi den hadde vært i kollisjon. Derfor fikk jeg bare skjønnsmessig tilkjent prisavslag (under 100000). Men tar saken videre ettersom det i retten er lettere å føre bevis (mange videoopptak kunne ikke brukes i nemnda). Og kollisjonene (2 stk) var bremsebortfall i lav hastighet, reparert på Teslas verksted for reklamasjoner.
#3
Kontakt meg via PM.
#4
Skal til Sverige og kjøre noen strekk. Med 2 små barn...
400V kontakter finnes i bøtter og spann, men det blir lange stopp med barna om jeg kun kan nytte 16A. Kunne jeg banket inn det dobbelte derimot, så...

Derfor: Om noen har en semiportabel EVSE jeg kan låne/leie blir jeg - og barna! - glade...
#5
Lading av Tesla / Lading i Sverige, hva og hvordan...
mandag 03. mars 2014, klokken 14:32
Sverige har mye 400V, rødt adapter er "kjekt å ha"... - tips: sjekk laddanu.se

Men - rødt Tesla-adapter er for 400V/16A, i Sverige finner du også en del 400V/32A. Da er kontakten større.

Med dobbeltlader og bruk av UMC påkoblet rødt adapter: Kan man lage en ledning med 32A stikk til vegg og en 16A til Teslas røde adapter (lages av fagperson!) - og derigjennom få økt ladehastighet?

Tidligere, på Alnabru brukte servicefolket denne muligheten. Men er det gjort noen endringer som gjør at dette ikke lenger går.
#6
Humor og kanari / Minneord over et forhold
tirsdag 10. september 2013, klokken 18:41
Jeg fant deg første gangen da jeg fylte 16, og husker hvor voksen du fikk meg til å føle meg. Det var litt opp og ned med oss, men i 23 år har det bare vært oss.

Det var litt høytid da vi gikk sammen i et mer forpliktende forhold, og det ga meg – og forhåpentligvis deg – mye glede. Du hjalp meg å realisere mine mål, og det er jeg deg alltid takknemlig for. Men etter hvert som årene gikk, har jeg gradvis mistet begeistringen for deg, via likegyldighet og tilslutt har jeg nå endt opp her:

Jeg misliker deg!

Noe skyldes muligens folkesnakket – det er mange som etter hvert har sett dine negative sider. I starten av forholdet vårt var det få som snakket om det, men nå er de fleste enig om at du ofte er destruktiv. Og illeluktende har jeg funnet ut, stanken som henger igjen etter deg er rett og slett ufyselig. Etter hvert har griskheten din nådd uante høyder. Umerkelig skulle du ha mer og mer, men etter hvert var det mange rundt meg som så hvordan du ikke så meg og mine behov, men kun min lommebok. Og slunken ble den...

Derfor har det gått som det har gått, nå er det slutt mellom oss. Mye fordi jeg så at det var andre der ute. I fjor ble jeg for alvor interessert i en annen. Og da vi traff hverandre for første gang før jul i fjor var jeg fortapt. I det siste har jeg drømt mer og mer om "den andre".

21 sept går jeg med høye forventninger en ny tid i møte. Jeg har tro på dette forholdet! Jeg må ærlig innrømme – jeg er ikke sikker på hvor monogam jeg klarer å være. Det kan være at jeg sniker til meg noen stjålne øyeblikk med deg senere også. Men tror det ikke.

Farvel bensinpumpe, hilsen din eks, Ola Spakmo.

Og velkommen, min oppladbare batteripakke på 4 hjul. Både tror og håper vi skal få mange gode år sammen, din Ola
.
.
.
.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA